2019-04-08, 13:10
Medlem
DIFhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hon är immun eftersom att hon är lagkapten.
Hon blev ju av med lagkaptensrollen denna vecka och även immuniteten
Citera
2019-04-08, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Det där med starkaste .. bara för man har muskler betyder det inte att man är stark. Hittills har det inte varit någon tävling där man behöver en stark person.

Tror rengubben(Mattias?) Har mycket bondastyrka i sig.
Det stämmer inte. Det har varit flera tävlingar där man behöver styrka och uthållighet. De har t ex paddlat flotte i en tävling, där Anna o Sebastian var 2 av 3 på flotten. Och i förra Robinsontävlingen - där Suzana i vanlig ordning sumpade sin uppgift och lag Nord därför förlorade tävlingen - var det flera moment där styrka behövdes. Jäkligt orättvist att Sebastian skulle behöva åka. Rättvist hade varit om Suzana åkte.

Mathias är bara lönnfet, jag ser inte att han besitter någon styrka eller annan talang överhuvudtaget.
Citera
2019-04-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daol8710
Alla duktiga killar ryker tidigt som vanligt. Snart röstar dom hem Klas med.
Vem är Klas?
Citera
2019-04-08, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Faktum är att hon dessutom först blev vald, det fanns förutom henne Linn, Jannika och Mathias att välja på, efter det att hon redan då började "sälja in" sin fantastiska person;

"Jag vill bli vald för jag vet vad jag kan, jag kan bygga jag är inom byggbranschen. Jag är en karatetjej, Jag är stark!"

Detta är vad hon yttrar till lagen när det står uppradade på stranden och skall göra det absolut sista valet till sina respektive lag. Lag Syd väljer trots detta Linn (som visat sig prestera bättre en förväntat) och som absolut sista person som väljs till ett lag, så gör Lag Nord valet att välja Suzana. Detta medan Jannika och Mathias utses till laglösa.

Det är inte så konstigt att laget, och framförallt vinnarskallarna med Sebastian, Anna och Klas i täten lackade ut på henne. Hon har från dag 1 utgett sig för att vara någon annan än vad hon är. På stranden gav hon förhoppningar att hon kunde vara en deltagare som presterade bra på tävlingarna och skulle kunna bidra med byggnationerna av lägret. I ställer har hon visat sig vara en av Robinsonhistoriens sämsta tävlingsdeltagare överhuvudtaget och dessutom totalt värdelös att ha i lägret. Hon har ju inte bidragit med någonting överhuvudtaget. Att hon dessutom därefter fortsätter med denna typ av arrgumentation och framhäver sig som en fantastisk tävlingsdeltagare med ett otroligt balanssinne gör ju inte riktigt saken bättre.

Sedan undrar hon varför de andra är så stygga mot henne
Haha, byggbranschen - hon är ju fastighetsmäklare. Tycker hon att det kvalificerar henne som byggare?

Då kan man dra slutsatsen att "karatetjej" kan översättas med att Suzana gått på ett Bodycombat-pass nån enstaka gång.
Citera
2019-04-08, 13:38
Medlem
elektronikfreaks avatar
En kommentar om Robinson i största allmänhet... Robinson är definitivt min favoritsåpa i svensk TV vid sidan om Farmen. Hoppas att Robinson fortsätter i samma goda stil många år framöver.

En fundering i största allmänhet... var får de tag i färskvatten? Ett 20-tal personer som vistas i den värme som Fiji har sommartid förbrukar ju en större mängd färskvatten varje dygn!??
Citera
2019-04-08, 14:04
Avslutad
Citera
2019-04-08, 14:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Hon är immun eftersom att hon är lagkapten.

Citera
2019-04-08, 14:06
Medlem
Hur gick det för Susanna "briljerade" hon som vanligt?
Citera
2019-04-08, 14:09
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Nu handlade det inte om huruvida hon någon gång sysslat med karate eller ej, utan att hon inför gruppen identifierade sig som en "karatetjej" och vilka eventuella förväntningar detta väckte när hon valdes in i Lag Nord.

Ok. Jag svarade bara på frågan du ställde:

"Någon som ser Suzana framför sig, efter att ha läst ovanstående?".

Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
En fundering i största allmänhet... var får de tag i färskvatten? Ett 20-tal personer som vistas i den värme som Fiji har sommartid förbrukar ju en större mängd färskvatten varje dygn!??

TV teamet. Robinson handlar inte om överlevnad så de behöver inte hitta vatten, rena det själva m.m. Grundbehoven får de av produktionen.
Citera
2019-04-08, 14:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89

Fast att hon är lagkapten är ju ingen spoiler. Det blev hon ju redan förra veckan.
Citera
2019-04-08, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Det är dock väldigt klantigt av Sebastian att hålla på så där.

Hade han bara sagt till Anna att Suzanna var oduglig när de var för sig själva så hade ju Suzanna åkt med huvudet före ikväll.

Man måste vara bra både fysiskt och socialt om man ska vinna Robinson.

Var det inte Lucas och Emilio i det andra laget som hittade på en massa historier om vad Sebastian skulle ha sagt för att skapa osämja?? Och att Suzanna trodde på allt detta och började sin hatkampanj mot Sebastian precis som Lucas och Emilio planerat? Tyvärr lönar sig skitsnack, Suzanne fick några andra i laget att vända sig mot Sebastian som egentigen bara sagt högt det som alla redan visste, att Suzanne presterar dåligt i tävlingar. Det var Suzannas skitsnack som sänkte Sebastian, skitsnack baserad på den andra lagets lögner. Och sedan kallar Suzanne Sebastian som en vidrig människa, i mina ögon är det hon som är vidrig med sitt skitsnack. Är man vidrig om man säger sanning? Eller är man vidrig när man håller på med skitsnack baserad på lögner bakom ryggen på en?
Citera
2019-04-08, 14:35
Medlem
Citat:
Hur j-la korkade får ett lag bli så att de behåller Suzana, inför tävlingarna, och gör sig av med Sebastian. Nu jämnar dom ut skillnaderna mellan lag nord och syd och bjuder in lag syd i tävlingen igen.

Jag tror att vissa kan inte stå ut med duktiga människor utan vill inte se deras värde och inbillar sig att vara lika bra eller bättre än dom. Därför åker alla duktiga ut först. Sedan kan alla medelmåttor tro sig vara bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in