Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Iakttagelse: när lagen formades efter simtävlingen i början slogs bägge lagen om att få de starkaste spelarna. Nu röstar bägge lagen ut sina starkaste spelare först.

Suzana var den sista att väljas till lag Nord. Det borde säga dem nåt.
Faktum är att hon dessutom först blev vald, det fanns förutom henne Linn, Jannika och Mathias att välja på, efter det att hon redan då började "sälja in" sin fantastiska person;
"Jag vill bli vald för jag vet vad jag kan, jag kan bygga jag är inom byggbranschen. Jag är en karatetjej, Jag är stark!"
Detta är vad hon yttrar till lagen när det står uppradade på stranden och skall göra det absolut sista valet till sina respektive lag. Lag Syd väljer trots detta Linn (som visat sig prestera bättre en förväntat) och som absolut sista person som väljs till ett lag, så gör Lag Nord valet att välja Suzana. Detta medan Jannika och Mathias utses till laglösa.
Det är inte så konstigt att laget, och framförallt vinnarskallarna med Sebastian, Anna och Klas i täten lackade ut på henne. Hon har från dag 1 utgett sig för att vara någon annan än vad hon är. På stranden gav hon förhoppningar att hon kunde vara en deltagare som presterade bra på tävlingarna och skulle kunna bidra med byggnationerna av lägret. I ställer har hon visat sig vara en av Robinsonhistoriens sämsta tävlingsdeltagare överhuvudtaget och dessutom totalt värdelös att ha i lägret. Hon har ju inte bidragit med någonting överhuvudtaget. Att hon dessutom därefter fortsätter med denna typ av arrgumentation och framhäver sig som en fantastisk tävlingsdeltagare med ett otroligt balanssinne gör ju inte riktigt saken bättre.
Sedan undrar hon varför de andra är så stygga mot henne