2019-04-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Iakttagelse: när lagen formades efter simtävlingen i början slogs bägge lagen om att få de starkaste spelarna. Nu röstar bägge lagen ut sina starkaste spelare först.
Suzana var den sista att väljas till lag Nord. Det borde säga dem nåt.

Det där med starkaste .. bara för man har muskler betyder det inte att man är stark. Hittills har det inte varit någon tävling där man behöver en stark person.

Tror rengubben(Mattias?) Har mycket bondastyrka i sig.
Citera
2019-04-08, 09:48
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Det är nåt med henne som stör mig så ini h-e. Det kryper i kroppen när hon öppnar truten. Hon är en börda för lag Nord och tillför ingenting, men hon har ingen självinsikt om det. Det skulle inte förvåna mig om hon går runt och tycker att hon själv är topp 3 av alla deltagare.

Tids nog får vi hoppas på att litensatt åker ut. Bäst på balans. Jag dör av skratt. Förmodligen blev hon utskrattad på sitt jobb när hon kom tillbaka dit, förutsatt att hon har ett förstås. Inget jobb som kräver balans förstås. Så hon är säkert inte lindansös. 😂
Citera
2019-04-08, 09:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Iakttagelse: när lagen formades efter simtävlingen i början slogs bägge lagen om att få de starkaste spelarna. Nu röstar bägge lagen ut sina starkaste spelare först.
Suzana var den sista att väljas till lag Nord. Det borde säga dem nåt.

Faktum är att hon dessutom först blev vald, det fanns förutom henne Linn, Jannika och Mathias att välja på, efter det att hon redan då började "sälja in" sin fantastiska person;

"Jag vill bli vald för jag vet vad jag kan, jag kan bygga jag är inom byggbranschen. Jag är en karatetjej, Jag är stark!"

Detta är vad hon yttrar till lagen när det står uppradade på stranden och skall göra det absolut sista valet till sina respektive lag. Lag Syd väljer trots detta Linn (som visat sig prestera bättre en förväntat) och som absolut sista person som väljs till ett lag, så gör Lag Nord valet att välja Suzana. Detta medan Jannika och Mathias utses till laglösa.

Det är inte så konstigt att laget, och framförallt vinnarskallarna med Sebastian, Anna och Klas i täten lackade ut på henne. Hon har från dag 1 utgett sig för att vara någon annan än vad hon är. På stranden gav hon förhoppningar att hon kunde vara en deltagare som presterade bra på tävlingarna och skulle kunna bidra med byggnationerna av lägret. I ställer har hon visat sig vara en av Robinsonhistoriens sämsta tävlingsdeltagare överhuvudtaget och dessutom totalt värdelös att ha i lägret. Hon har ju inte bidragit med någonting överhuvudtaget. Att hon dessutom därefter fortsätter med denna typ av arrgumentation och framhäver sig som en fantastisk tävlingsdeltagare med ett otroligt balanssinne gör ju inte riktigt saken bättre.

Sedan undrar hon varför de andra är så stygga mot henne
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-04-08 kl. 09:55.
Citera
2019-04-08, 10:19
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Så här beskriver Svenska Karateförbundet (www.swekarate.se) sin idrott:

"I det fysiska utövandet av karate tränas hela kroppen, genom övningar i styrka, smidighet, koordination, balans samt inlärning av självförsvarstekniker."

Någon som ser Suzana framför sig, efter att ha läst ovanstående?
Citera
2019-04-08, 10:50
Medlem
DIFhos avatar
Citera
2019-04-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

"I det fysiska utövandet av karate tränas hela kroppen, genom övningar i styrka, smidighet, koordination, balans samt inlärning av självförsvarstekniker."

Hon påminner faktiskt lite om Anna Book i sitt uppförande, utseendemässigt också.
Citera
2019-04-08, 11:19
Medlem
InnesIs avatar
Jag förstår båda sidorna i konflikten Sebastian/Suzana. Suzana är en sådan person som jag tror lätt skapar konflikt genom hennes sätt att vara. Sättet hon väljer att säga saker och även hur hon, baserat på det vi sett, överdriver. Att kalla Sebastian för den elakaste människan hon träffat och att han hatar henne känns som en extrem överdrift.

Samtidigt är det riktigt osmidigt av Sebastian att gå runt och klaga på Suzana och hon har en poäng i hur dålig stil det är att klaga på sina lagkamrater under tävlingens gång.

Jag hade nog lagt min röst på Suzana trots allt men jag förstår inställningen till att rösta bort Sebastian både för att han betett sig illa och för att få bort ett hot.

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Karate kan vara mycket. Alltifrån hård fullkontaktssport till att stå på linje och utföra kator. Hon skulle definitivt kunna utöva det sistnämnda.
Citera
2019-04-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det har inte sänts på TV än. Bara på C More.

Jaha tsck för info, det visste jag inte.
Citera
2019-04-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIFho
Linn är immun i örådet, det ser man efter torsdagens avsnitt och när de går till örådet

Hon är immun eftersom att hon är lagkapten.
Citera
2019-04-08, 11:59
Medlem
Enmansdemos avatar
Smeknamnet

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Skärpning. Hon heter ANNA. Svårt att komma ihåg.
Jag tycker du är petig i förhållande till hur långt gången "Hatarskolan" har statuerat ett exempel i tråden
Och betänk att Morfar i Kågedalen vägrade insinuant komma ihåg Ankis namn..utan han såg till vem hon blev lik i förkortningen av förlängningsförsöket, och här råkade hon av mig generöst få bli Joh-anna, men okay jag ska försöka sluta trunka och sätta igång och missminnas en Anna(n)
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-08 kl. 12:03.
Citera
2019-04-08, 12:10
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

....
Karate kan vara mycket. Alltifrån hård fullkontaktssport till att stå på linje och utföra kator. Hon skulle definitivt kunna utöva det sistnämnda.

Nu handlade det inte om huruvida hon någon gång sysslat med karate eller ej, utan att hon inför gruppen identifierade sig som en "karatetjej" och vilka eventuella förväntningar detta väckte när hon valdes in i Lag Nord.
Citera
2019-04-08, 12:23
Medlem
Suzan är en elak jävla häxa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här