2019-04-30, 21:38
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Men att ändå gå och lägga sig långt ifrån lägret... dagisfasoner. Varför paktar han inte in sig hos Anna, Sebastian och Nick? Hade varit en stark pakt.

Damen som knäckte Nick förra året gjorde ju samma sak och hon kom ganska långt.
Citera
2019-04-30, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Det stämmer till viss del,

Mastiff fick tokspel och gick på högvarv när de fick reda på Åsas och Adnilsons första natt.

Adnilson och Åsa fick gå till synken flera gånger om dagen och alla blev frågade individuellt om deras relation.

Så ja, knulla någon första natten och få det att hålla och Mastiff delar ut lådor med röster och immuniteter längst stranden till paret.

/C
Hahaha
Rastanegern pumpade på värmländskan alltså!
Citera
2019-04-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Ska Klas vara nån jävvla crybaby nu och sova bakom berget?
Va det för att Sebastian och Nick flyttade in?
För att inte Anna har pratat med han???
”Här i humanitära lag nord är alla välkomna” sade han ju i ett tidigare avsnitt.
Han lät nästan som Stefan Löfven.

Va det inte nån störig kärring som flyttade ut från lägret förra säsongen?

Viktoria som pratade en massa på engelska o Nick störde sig som fan på det.
Citera
2019-04-30, 21:42
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
"Den som sitter i buren får ingen mat". Vad finns det för mat i övrigt på Utposten?

Antar att det betyder att de inte ens får någon kokos, kassava etc
Citera
2019-04-30, 21:42
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Haha

Åsa verkade ganska tajt med Adnilson sen, hon sa att han var den enda hon kunde lita på till 100%. Undra vad som skedde...

Ja det var hon speciellt när kameran inte var på.

Jag och Anna snackade med Åsa uppe i vegetationen en dag och Åsa ville att vi tre skulle ha en pakt.

När vi sen gick tillbaka till lägret sprang åsa till Adnilson, tog hans hand och sen gick de bort till västra sidan av ön hand i hand.

Då fattade man direkt att hon gick och skulle snacka om allt vi just talat om.

Detta var dag 2, på morgonen.

Både Anna och jag fattade redan då att då de andra tjejerna bott tsm i en vecka och att korvgubbarna spenderat en vecka tsm så var det hela så jävla riggat att det var bara att gå all in.

/C
Citera
2019-04-30, 21:51
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Var en rolig scen som inte kom med på TV när adnilsons händer och fötter jagade Åsa runt elden och hon konstant flyttade på sig 5cm varje gång. Pinsamt att se. Han gav verkligen inte upp. Men Åsa blev svinrädd när hon fattade att Mastiff skulle kränga det som om de var ett par, för Åsa hade ju sambo hemma i stockholm.

/C
Kul att ha dig i tråden! Kollade inte på Robinson förra året och har inte gjort på flera år men fastnade efter de sju första avsnitten med dig.

Vet som sagt att du svarat på det mesta men hur lång tid satt ni egentligen i örådet och bråkade (jag gissar att allt inte visades på TV såklart) och blev Anders eller produktionen riktigt sur någon gång över din unika strategi du hade?

Btw det märks verkligen att tittarsiffrorna droppade efter att du lämnade, TV4 marknadsför ju Robinson genom dig och dina uttalanden konstant på Facebook flera veckor efter att du lämnat.
Senast redigerad av Tubleros 2019-04-30 kl. 22:00.
Citera
2019-04-30, 21:54
Medlem
"Kul att se dig!" - Sophie till Sebastian. Så hon ljuger också? Det var ju oacceptabelt enligt henne, trodde det rådde total transparens på ön. Så fegt att sitta i synkarna och kalla Sebastian för "mobbare" utan att han får försvara sig. Sopa. Och då tycker jag att Sebbe är en mupp.
Citera
2019-04-30, 23:22
Medlem
Citat:
Men att ändå gå och lägga sig långt ifrån lägret... dagisfasoner. Varför paktar han inte in sig hos Anna, Sebastian och Nick? Hade varit en stark pakt.
Han vill väl kunna gråtrunka i fred när mörkret lagt sig...

Konstigt förresten att produktionen tillåter "enskilda" läger på det där sättet. Det finns ju ändå något slags säkerhetstänk i att hålla gruppen samlad. Hade jag varit i lägret hade jag nog fan skällt ut den där mans-wiccan och sagt åt honom att återgå till lägret.

En annan fråga: vad fan hände med Sebastian i Gränslandet??? Han kommer in som en tuff idrottssnubbe och förvandlas till nån slags velourtyp. Jag tycker att hans förvandling påminner om Theon Greyjoy när han blev kastrerad... eller möjligen storebrorsan i American History X efter sin volta. Är det månne hans ö-mamma som kört någon "ödmjukande" feministisk behandling med en kassava-rot och en klick kokosfett? Teorier välkomnas...
Citera
2019-05-01, 00:03
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ja det var hon speciellt när kameran inte var på.

Jag och Anna snackade med Åsa uppe i vegetationen en dag och Åsa ville att vi tre skulle ha en pakt.

När vi sen gick tillbaka till lägret sprang åsa till Adnilson, tog hans hand och sen gick de bort till västra sidan av ön hand i hand.

Då fattade man direkt att hon gick och skulle snacka om allt vi just talat om.

Detta var dag 2, på morgonen.

Både Anna och jag fattade redan då att då de andra tjejerna bott tsm i en vecka och att korvgubbarna spenderat en vecka tsm så var det hela så jävla riggat att det var bara att gå all in.

/C

Vafan är du kvar i tråden än? Trodde inte du hade så mycket mer att tillföra efter din vecka som deltagare. Men så är det också just den veckan du ältar
Citera
2019-05-01, 00:49
Medlem
Lite märklig säsong, det verkar så produktionsdrivet allting. Tävlingarna tycker jag mest är av typen uthållighet. Förra året var det ju t ex mycket mer fysiska robinsontävlingar, nu verkar det mest vara balans och som sist, hålla andan. Dragkampen i gränslandet var ju ordentlig fysisk i och för sig, men där var det ju bara två på varje lag så den gick ju fort varje gång och blev väldigt förutsägbar efter ett tag.

Det känns som att detta årets upplaga inte riktigt vill att deltagarna ska kunna tävla sig till framgång, knappt ens kunna pakta sig till den utan istället tycks ambitionen med programmet vara att spegla rådande värderingar i samhället: Några muskulösa män som knappt får vara med om de inte är deprimerade eller överdrivet känslosamma hela tiden. Ett antal kvinnor med vardagliga utseenden som dominerar, som det verkar, med produktionens benägna bistånd. De få tjejer som haft något utseende svälts ner alternativt stöts ut av de andra och de flesta killar som inte är deprimerade muskelberg verkar ha andra typer av störningar som visar sig efterhand, och gör de inte det i tillräcklig utsträckning isoleras de eller kedjas ihop och buras in.

Och programledaren har inte sällan svarta ringar runt ögonen som inte ens solbrännan kan dölja, vilket inte förminskar hans beslutsamhet att leka med deltagarna och deras liv på öarna genom att ständigt ändra på förutsättningarna. Det verkar svårt att försvinna helt från detta årets Robinson, men det verkar inte helt lätt att vinna något på att vara med heller, och det är väl så många har det i västvärlden idag. De flesta blir gamla, men det är mest eliten som tycks vinna.
Citera
2019-05-01, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag också undrar vad Klas håller på?
Klarar han inte, att se glad Anna, att Sebastian har kommit tillbaka?
är han kär i henne?

Man tror nästan det (att han har känslor för henne eller nåt), och beter sig som någon svartsjuk människa just nu.

Det är svårt att veta vad som hänt mellan Anna och Klas när Sebastian nu kommit in igen, men att gå iväg och börja sova någon annanstans är.. ja jag vet inte vad jag ska säga, jättemärkligt.

Jag förstår inte varför han helt enkelt inte hänger med dem (Anna och Sebastian), för de umgicks väl innan Sebastian blev utröstad. Och varför är han så sur att Sebastian är tillbaka, han borde vara glad att en allierad kommer in igen speciellt med tanke på att Klas själv hängde väldigt löst och riskerade att bli utröstad som nästa person.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-05-01 kl. 02:00.
Citera
2019-05-01, 01:56
Medlem
Blev förvånad över att Klas lämnade lägret. Något skumt var det nog med Sebbe under första voltan han gjorde i lag nord och som ligger o pyr.
Eller så är det en egenskap hos den gode Nick att han får folk att flytta. Förra säsongen Victoria och nu Klas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in