Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-08, 08:11
Medlem
ieshos avatar
Är inte detta hjärntvättande Claes Hedberg - intervju från bokmässan i Göteborg 170928?

Det franska regeringsplan som ska ha hämtat hem Mathias Palme från Frankrike användes i själva verket för att flyga iväg Olof Palme till okänd ort. Och det var Gyllenhammars privatjet som flög hem Mathias. Och bilen med tonade rutor som Robert Gustafsson hade sett utanför Grand användes för att frakta bort paret Palme. Dock steg Lisbet av vid Odenplan och åkte polisbil till Sabbatsberg där hon utklädd till Ingrid Klering anlände tio minuter efter ambulansen.

Skälet till Hedbergs engagemang tycks vara att han vill ha bort alla gatuskyltar och liknande världen över som är uppkallade efter Olof Palme.

Vad är det som gör lögner travade på varandra så frestande? Defaitism?
Senast redigerad av iesho 2019-04-08 kl. 08:41.
Citera
2019-04-08, 09:26
Medlem
ben-varfors avatar
Vem är denne Claes Hedberg?

https://www.allehanda.se/artikel/slakt-o-vanner/claes-ar-inte-langre-ensam

Är han tillräckligt trovärdig för en ny CP/SE resa?
Senast redigerad av ben-varfor 2019-04-08 kl. 09:51.
Citera
2019-04-08, 10:05
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor

Vad döljer sig under fårakläderna?
Jag kan förstå att det var svårt att tyda alla falskspår som har cirkulerat efter mordet. Nu efter 33 år skulle det vara mystiskt om inte PU har gått till botten med allt detta.
Vilket medför att sådana som Hedberg direkt sorteras in under avdelningen, desinformatörer.
Det finns många exempel på de som förvanskar historien samtidigt som de vill tjäna en hacka.
En del på uppdrag, andra inte.
Senast redigerad av Gothus 2019-04-08 kl. 10:55.
Citera
2019-04-08, 11:14
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Är inte detta hjärntvättande Claes Hedberg - intervju från bokmässan i Göteborg 170928?

Det franska regeringsplan som ska ha hämtat hem Mathias Palme från Frankrike användes i själva verket för att flyga iväg Olof Palme till okänd ort. Och det var Gyllenhammars privatjet som flög hem Mathias. Och bilen med tonade rutor som Robert Gustafsson hade sett utanför Grand användes för att frakta bort paret Palme. Dock steg Lisbet av vid Odenplan och åkte polisbil till Sabbatsberg där hon utklädd till Ingrid Klering anlände tio minuter efter ambulansen.

Skälet till Hedbergs engagemang tycks vara att han vill ha bort alla gatuskyltar och liknande världen över som är uppkallade efter Olof Palme.

Vad är det som gör lögner travade på varandra så frestande? Defaitism?

Claes Hedberg har efter vad jag har sett inte kommit med något nytt. Framförallt är det Lars Krantz gamla stollteorier som upprepas. Kryddat med att han här och där plockar in sina påståenden där det ena är tossigare än det andra. För mig är de troligaste skälen att han vill stå i rampljuset och ev tjäna en hacka på sina utläggningar. När hans påstående granskas med en enkel faktakoll spricker ballongen.
Citera
2019-04-08, 16:35
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Som sagt har jag inte läst hans bok. Men huvudsakligen så handlar det om att mordet eller teatermordet på Olof Palme var väl planerat och utfört. Det kan endast ha utförts av personer med makt och som stod Palme nära.

Till att börja med så kan vi ju ta de här punkterna.

Platsen där det skedde, mycket osannolik. Mördaren stod och väntade på ett ställe som var bra om man ville rymma. Hur kunde han veta att de skulle gå den vägen? Varför valde paret att gå hem mitt i iskalla natten och dessutom ta en omväg? Då skall man dessutom veta att OP hade avsagt sig livvaktsskydd just denna natt. Varför gjorde han det och vilka kände till det?

Själva skottet var perfekt och avlossades från mycket nära håll. Som gjort för att orsaka kortast möjliga lidande. Det finns vittnesmål som säger att OP talade med mördaren precis innan skottet.

Många vittnen talar om män med komradio i området innan mordet.

Mordet skedde i Hans Holmers polisdistrikt och han blev huvudansvarig för utredningen. Hans Holmer hade tidigare varit SÄPO-chef. Hans Holmer har själv sagt att om sanningen om Palmemordet kom fram så skulle det skaka nationen i sina grundvalar. Detta uttalande vägrade han att förklara under KU-förhör.

Husrannsakan skedde först 2 veckor efter mordet i OP:s hem vilket är anmärkningsvärt då det gällde en statsminister. OP:s gula anteckningsbok hittades aldrig. LP särbehandlades under förhören och slapp till exempel att bandas.

Om teatermordet är en realitet är det sannolikt välplanerat.
Men, som de flesta förstår, är det ogenomförbart. Det faller på sin egen orimlighet.

Det finns inga bevis för att OP talade med GM. Det är vittnens tolkning av en händelse de ser i en sekund.

Holmèrs yttrande härleds alltid till en viss artikel. En kollega hittade artikeln och det står inget om några grundvalar i den.

Männen med WT är med högre sannolikhet poliser då de arbetade på det sättet den kvällen, än att de är konspiratörer.

OPs bok togs omhand och lämnades tillbaka till familjen.

OP saknade ofta livvakter. Var inget konstigt i det denna kväll
Citera
2019-04-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Men, som de flesta förstår, är det ogenomförbart. Det faller på sin egen orimlighet.
Det finns inga bevis för att OP talade med GM. Det är vittnens tolkning av en händelse de ser i en sekund.
Holmèrs yttrande härleds alltid till en viss artikel. En kollega hittade artikeln och det står inget om några grundvalar i den.
Männen med WT är med högre sannolikhet poliser då de arbetade på det sättet den kvällen, än att de är konspiratörer.

Som vanligt en massa pladder utan substans.

Holmérs uttalande finns på video från förhör i konstitutionsutskottet. Han avböjer minst två gånger att förklara vad han menade med uttalandet. Sedan går förhöret bara vidare, som om den som frågar tycker att det verkar för känsligt.

Palmes anteckningsbok är försvunnen och har inte återlämnats. Jag har i alla fall inte kunnat hitta någon källa som stöder ditt påstående.

https://gunnarwall.wordpress.com/2015/10/05/expressen-om-palmes-hemliga-forsvunna-dagbok/

Att personerna med komradio är poliser tror jag med. HH var ju chef på Norrmalmspolisen. Jag tror även att den som höll i vapnet kan ha varit polis. Jag läste nyligen en artikel med en kvinnlig journalist som har försökt få en intervju med en polis som idag är bosatt utomlands. Hennes telefonsamtal med honom fanns återgivna i tidningen. Hans reaktion var minst sagt märklig när hon ringde och frågade om han ville ställa upp på en intervju. Han dementerade inget, han verkade inte förvånad, mer irriterad och ville bara bli lämnad ifred. Tyvärr hittar jag inte artikeln.

Sedan detta med att OP ofta saknade livvakter. Jag har hört det argumentet flera gånger, men för att det skall ha någon som helst relevans så måste det styrkas. Då måste man veta hur ofta och vid vilka tillfällen han hade avsagt sig livvaktsskydd. I detta fall så verkar det bara helt obegripligt. Varför skulle man vilja promenera hem i iskalla natten genom Stockholm utan skydd? Det kan till och med ha varit så att han har avsagt sig skydd tidigare bara för att det inte skulle verka misstänkt.
Citera
2019-04-08, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor

Är han tillräckligt trovärdig för en ny CP/SE resa?

Vaddå trovärdig???
Du får ju själv lägga puzzlet eller duger du inte till det??
Du har ju alla bitarna om du bara kan SE!
Citera
2019-04-08, 17:40
Medlem
Claes verkar ha för lite att göra som pensionär. En makalös svada har han i alla fall.
Citera
2019-04-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
...

För er som inte hört intervjun med Claes Hedberg.

https://bakomkulissernabiz.wordpress.com/2019/04/06/lordagsintervju-46-claes-hedberg-om-bedrageriet-kring-olof-palme/
Citera
2019-04-08, 18:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

OP kan knappast ha talat med GM om han gick in i Skandiahuset.

Grundvalar eller skakas i grunden, HH fick frågan om det i KU, han svarade att han inte ville kommentera det, typ, så något liknande har han sannolikt sagt, han förnekade inte att han sagt det.

Poliserna kan ha trott att de faktiskt deltog i en konspiration, vad motsäger att det inte var så?

Var finns bevis för att OP dagbok har lämnats till familjen? Och om MP hämtade den, på vilket vis talar det emot Hedbergs teori?

Varför är ett teatermord orimligt och ogenomförbart?

Hedberg må vara en skojare, dock bör hans teori liksom alla andra sagor sågas med fakta. Att säga att han är en foliehatt är ett argument som säger mer om kritikern än Hedberg.
Citera
2019-04-08, 19:23
Moderator
Schlesiens avatar
92 st inlägg från de senaste 73 timmarna flyttade hit från stora MOP-tråden.

/ Moderator
Citera
2019-04-08, 19:23
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
OP kan knappast ha talat med GM om han gick in i Skandiahuset.

Grundvalar eller skakas i grunden, HH fick frågan om det i KU, han svarade att han inte ville kommentera det, typ, så något liknande har han sannolikt sagt, han förnekade inte att han sagt det.

Poliserna kan ha trott att de faktiskt deltog i en konspiration, vad motsäger att det inte var så?

Var finns bevis för att OP dagbok har lämnats till familjen? Och om MP hämtade den, på vilket vis talar det emot Hedbergs teori?

Varför är ett teatermord orimligt och ogenomförbart?

Hedberg må vara en skojare, dock bör hans teori liksom alla andra sagor sågas med fakta. Att säga att han är en foliehatt är ett argument som säger mer om kritikern än Hedberg.

Då tycker jag att du lägger fram bevis för att OP gick in i Skandia-huset.

Då tycker jag att du tar fram uttalandet av Holmèr.

Då tycker jag att du tar fram ett dokumenterat uttalande av en polis som tror att han deltagit i en konspiration.

Då tycker jag att du tar fram ett uttalande av Mårten om att det var för att hämta boken.
(Som inte fanns där)

Teatermord är en uppfinning av en dåre och den som tror på dåren är en idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in