Citat:
Ursprungligen postat av
Zyxel04
Bryr mig inte så mycket kring att Sebastian åkte ut även om jag hellre sett att Matthias åkt ut, stör mig rejält på hans dialekt och han verkar ganska dryg av de jag sett.
Känner en stark sympati för Suzana faktiskt, visst hon har varit dålig på tävlingar men blir ändå ledsen när någon blir utfryst som hon blir. Ja, Sebastian säger väl saker som är sanna men bara för att något är sant så måste man inte säga det? Har tyvärr själv liknande erfarenheter och blir lätt att man tar den utsattas parti.
Får känslan av att Sebastian varit ganska naiv, han har typ bara pratat med Anna och dom två har hängt för sig själva. Sedan har han gått runt och sagt massa om Suzana och trott att ingen ska reagera. Tror han trodde att ingen skulle våga rösta ut honom eftersom att han är så vältränad och därmed inte insåg i vilket läge han satt sig i.
Ska väl bli intressant att se Gränslandet nu, vid första anblicken är ju känslan av att Jannicke kommer bli en stark outsider men hon och Sebbe klickade faktiskt i första avsnittet hehe.
Ska bli intressant att se hur många från gränslandet som avancerar in i "riktiga" Robinson. Hoppas personligen på Nick och Adnilsson.
Hon blir ju inte utfryst. Det var ju hela poängen både med immunitetstävlingen såväl som omröstningen i ö-rådet. Om någon blev utfryst så var det ju Sebbe. Först så siktar "alla" in sig på honom i kokosnötstävlingen och sedan får han en klar majoritet av rösterna i ö-rådet. Suzana hade genom sitt skitsnack om honom, kraftigt påverkad också av vad lag syd påstod att Sebbe sagt om henne, lyckats skapa en offerkofta att ta på sig.
Jag trodde aldrig att "indianen & kopojkens" stunt skulle lyckas. Men Suzana var helt klar påverkad av vad de sagt om henne och spydde detta vidare både innan, under och efter ö-rådet. Visst hade Sebbe uttryckt hur dålig hon var på tävlingarna. Men detta hade hon åsamkat sig själv genom att initialt berättat för alla som ville höra, hur bra hon var på tävlingar, inte minst tävlingar som innehöll balansmoment.