2019-04-07, 10:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Driver du med mig? Det är ju uppenbart att SD följer tråden och ger budskap via sitt GC-konto som t ex inlägget där han gör en nedräkning. Tror du det är en slump att han lagt ut det och sen tog bort det efter att det påtalades i tråden?
http://forumbilder.se/I524V/dagar-och-timmar

Jag ställer ytterligare en fråga till psykologen. Vad har du för spekulation om vad som rör sig i en MGM:s huvud när hen kommunicerar med trådskrivare utanför detta forum och på olika sätt visar att hen vet vem skribenten är?

Det är väl knappast att driva med tråden att han väljer att ta bort inlägg som ger honom för mycket uppmärksamhet. Tyckte du att MH drev med oss när hon satte ett lösenord på sin blogg så att vi inte skulle kunna läsa den mer?

De är troligtvis trötta på att vartenda ord ska överanalyseras och negativa betydelser ska läggas in som inte finns där. Jag skulle inte heller acceptera att människor som gör en höna av en fjäder får inblick i mitt privatliv.
Citera
2019-04-07, 10:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
För att återgå till det några av oss tog upp igår kväll angående
en av medlemmarna, som skulle åka med i minibussen till eventet
i Norge, R*mdenISS.

Postaren GilGrissom87 hittade i januari uppgifter om att
han dels, bor relativt nära LW, förvånades över varför han aldrig
diskuterats i tråden - med tanke på alla andra som tagits upp
som presumtiva gärningsmän. Dessutom verkar han inte varit
aktiv på geocachforumet efter den 19/5.

Avser definitivt inte han skulle ha något med LW:s död att göra,
vill enbart belysa att han tidigare tagits upp i tråden.

(Hans hörselnedsättning [ev dövhet?] stämmer väl kanske inte
heller överens med att vittne hört två personer samtala på väg
ned mot planket.)

Jag nämnde det då också när denna diskussion pågick att en del döva kan prata och läsa på läppar. Hans funktionsvariation är därför inget som automatiskt bevisar hans oskuld.

På vägen ner till planket ska det vara upplyst med gatlampor. Däremot just bakom planket lär det dock vara mörkt och då blir det svårt att läsa på läppar.
Senast redigerad av Rosamund 2019-04-07 kl. 10:58.
Citera
2019-04-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag nämnde det då också när denna diskussion pågick att en del döva kan prata och läsa på läppar. Hans funktionsvariation är därför inget som automatiskt bevisar hans oskuld.

På vägen ner till planket ska det vara upplyst med gatlampor. Däremot just bakom planket lär det dock vara mörkt och då blir det svårt att läsa på läppar.

Nej, precis. Dessutom enligt gloriouslife som hade läst i
dennes geologg och Facebook så verkar han klara sig bra
trots sin hörselnedsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Om man tittar på MJs geologg och FB
så verkar han klara sig bra trots sin funktionsvariation.
Citera
2019-04-07, 11:05
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är väl knappast att driva med tråden att han väljer att ta bort inlägg som ger honom för mycket uppmärksamhet. Tyckte du att MH drev med oss när hon satte ett lösenord på sin blogg så att vi inte skulle kunna läsa den mer?

De är troligtvis trötta på att vartenda ord ska överanalyseras och negativa betydelser ska läggas in som inte finns där. Jag skulle inte heller acceptera att människor som gör en höna av en fjäder får inblick i mitt privatliv.

Jag ler åt den hala psykologen i tråden som skenar in MH i ett icke-svar till min fråga. Rosamund! Du vet att MH ville att trådläsarna skulle upptäcka hennes blogg. Hon presenterade sig t o m genom att ge tråden en personbeskrivning. Hon verkade sen upptäcka att det var ett misstag eller en missräkning när hon fick se skribenternas reaktioner och då sattes lösenordet in.

Nu handlade inte min fråga om MH. Jag ställde en fråga om vad DU anser om en MGM som ägnar sig åt att kommunicera/ge budskap till trådskrivare - både i och utanför tråd.
Citera
2019-04-07, 11:56
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kommer du ihåg vem som tog upp det här med en ev. osämja?

Nej ,jag har försökt att hitta inlägget om det men inte funnit det tyvärr .
Citera
2019-04-07, 12:01
Medlem
landbandys avatar
Undrar om den där fikan hemma hos Lena ,då hon bjöd hem HD ,kan vara orsaken till allt ?

En sak som faktiskt irriterar mig med Lenas beteende är att om man vigt ett par , så borde man inte ens tänka tanken att vilja ligga med någon utav dessa personer ,just på grund av att man sammanfört dem i en seriös ritual .
Det är ligger ju faktiskt en viss heder i att just hålla dessa löften ,särskilt som präst .

Så den här historien är väldigt makaber må jag säga ...hur tänkte Lena egentligen?

Klart att hennes alibi , att hon just var prästen som vigde dem ,gör ju att hon var den som minst misstänktes vara älskarinnan ,så det var ju smart . Men också elakt till den milda grad ,så förstår besvikelsen som infann sig när det kom på tal ...
Senast redigerad av landbandy 2019-04-07 kl. 12:29.
Citera
2019-04-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Undrar om den där fikan hemma hos Lena ,då hon bjöd hem HD ,kan vara orsaken till allt ?

En sak som faktiskt irriterar mig med Lenas beteende är att om man vigt ett par , så borde man inte ens tänka tanken att vilja ligga med någon utav dessa personer ,just på grund av att man sammanfört dem i en seriös ritual .
Det är ligger ju faktiskt en viss heder i att just hålla dessa löften ,särskilt som präst .

Så den här historien är väldigt makaber må jag säga ...hur tänkte Lena egentligen?
Det jag fetat i ditt inlägg har du naturligtvis alldeles rätt i! Så beter man sig INTE om man på allvar har Jesus i sitt hjärta och Tron som rättesnöre i livet!

OffT: Skall bli intressant att se vilka reaktioner ditt inlägg kommer att väcka. När jag i somras började föra den sortens moralfilosofiska resonemang, ledde det till en formlig hatstorm mot mig, en storm som visserligen bedarrat, men hatet mot mig lever kvar.

OnT: Vad jag förstår så tillhörde inte LW din direkta vänkrets, utan ni var väl mer typ GC- kompisar? Gissar därför att du inte frontade henne för hennes övertramp, kanske var de inte ens kända för dig på den tiden?
Citera
2019-04-07, 12:33
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat i ditt inlägg har du naturligtvis alldeles rätt i! Så beter man sig INTE om man på allvar har Jesus i sitt hjärta och Tron som rättesnöre i livet!

OffT: Skall bli intressant att se vilka reaktioner ditt inlägg kommer att väcka. När jag i somras började föra den sortens moralfilosofiska resonemang, ledde det till en formlig hatstorm mot mig, en storm som visserligen bedarrat, men hatet mot mig lever kvar.

OnT: Vad jag förstår så tillhörde inte LW din direkta vänkrets, utan ni var väl mer typ GC- kompisar? Gissar därför att du inte frontade henne för hennes övertramp, kanske var de inte ens kända för dig på den tiden?

Nej inte alls , jag var bara en utav alla geocachare som trivdes med skog och natur och fick en del hjälp i början utav just Softpocahontas (Lena) med hur sporten gick till

Hon var alltid glad och trevlig och hennes barn var jätterara ,så helt okej alltihop , men som sagt ,närt det gäller relationer så kan det vara riktigt krångligt , så i sådana situationer kan hon ju varit lite svårare att tas med ,vad vet jag ?

Nu när man fått veta allt i tråden blir man ju såklart ledsen , för allas skull ,riktigt riktigt tråkigt detta .

Men jag sörjer faktiskt henne ,för hon var värd att få leva ,just för att få ta hand om sina barn och ge dem kärlek .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-07 kl. 12:40.
Citera
2019-04-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kommer du ihåg vem som tog upp det här med en ev. osämja?
Citat:
Nej ,jag har försökt att hitta inlägget om det men inte funnit det tyvärr .

I nedanstående inlägg finns diverse spekulationer av
tre medlemmar, notknapparen skriver bland annat
att MJ varit vän med LW tidigare, men att han efter
bilincidenten med SD tagit avstånd från LW och ev
istället ha tagit SD:s parti.

Enligt en postare verkar MJ ha/ha haft ett kyrkligt
engagemang. Kanske han därför kan ha fördömt
LW:s kärleksaffär med SD.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-04-07, 13:06
Medlem
Asynjans avatar
Har JG och SD separerat? Finns det inga som har aktuella rapporter om de fortfarande uppträder som Love Couples?

Har HD fortsatt umgås med S*ll*n eller har han använts färdigt?

Hur går det för alla barn som ofrivilligt måste genomlida det här mordmysteriet och veta att minst en mördare går fri. Det kan vara 3 barns mammas kk och två döttrars älskade pappa och/eller mamma? Kanske föräldrarnas kompis JG? Jobbigt läge, minst sagt.

Vem/vilka kan lita på vem när alla är "oskyldiga" och tysta om saken? Tiger alla kompisarna eller vågar någon fråga rätt ut: -
Vad gjorde du när LW mördades?
Citera
2019-04-07, 13:09
Medlem
Citat:
Nej inte alls , jag var bara en utav alla geocachare som trivdes med skog och natur och fick en del hjälp i början utav just Softpocahontas (Lena) med hur sporten gick till

Hon var alltid glad och trevlig och hennes barn var jätterara ,så helt okej alltihop , men som sagt ,närt det gäller relationer så kan det vara riktigt krångligt , så i sådana situationer kan hon ju varit lite svårare att tas med ,vad vet jag ?

Nu när man fått veta allt i tråden blir man ju såklart ledsen , för allas skull ,riktigt riktigt tråkigt detta .

Men jag sörjer faktiskt henne ,för hon var värd att få leva ,just för att få ta hand om sina barn och ge dem kärlek .
Fint skrivet av dig!
Kärleksfullt. Hoppas du väljer att bli kvar i tråden även om du skulle råka ut för påhopp.

Det sorgliga med den här tråden har varit den enorma polarisering som varit förhärskande redan från start:
Typ SD är rutten.
Typ LW var en alltigenom god och felfri människa, närmast en 'angelo perfetta'.

Den sortens låsningar i tanke och tangenter har lett den här tråden till ett stort antal kortslutningar, vilka i sin tur tyvärr medfört att mentala härdsmältor uppstått här och där.

Vi som valt att inte likt blodtörstiga, adrenalinstinna foxhounds delta i drevet mot "räven" SD, vi påstås därför tillhöra en sekt, "SD-sekten".
Anonymiteten kan i sanning lyfta fram det sämsta hos människan.
Citera
2019-04-07, 13:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack, åh så bra att du hittade videoklippet, jag letade utan
resultat igår kväll! De där blickarna...

Vad SD måste ha känt sig hotad av
LagAmie med hans stora segelbåt
och fina hundar.
LW har foton i geologen när hon och
hennes barn har varit ute med honom
i båten.
Det var även han som tog med henne
ut på sparktur när hon skadat benen.
Där hade nog inte tummetotten
mycket att sätta emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera