2019-04-07, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Vad syftar du på för DTK-del med cykel?

Den där kartuppgiften. Där man skulle åka till tre stationer och åka tillbaka.
Citera
2019-04-07, 00:16
Medlem
1000001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Ingen aning om vad jag fick idag. Men till er som ligger på snittet (0,9) kan jag bara säga att ska ni nå någorlunda resultat krävs en otrolig jävla uppoffring. Till er som ligger på 0.8 och sämre kan lika gärna ge upp om ni inte är beredda att plugga non stop i 1 år.
Dumt uttalande. Skrev 0.85 mitt första prov och 1.4 andra, helt utan att plugga (förutom att läsa matematik bl.a. på Komvux då-då).
Visst kanske det inte är normen för många men oftast krävs det inte mycket mera än att träna in dom matematiska reglerna & jobba på sin metod att lösa uppgifter på (för att hinna med proven) för att hamna runt 1-1.5. Sen givetvis läsa artiklar och dylik på både Svenska och Engelska för att språket i shack.
Talar inte bara utifrån egna erfarenheter, flera bekanta som legat under 1 och skrivit uppåt 1.65 på nästa prov genom att nästan bara plugga in formelblad utantill och hålla sig uppdaterad om omvärlden.
Citera
2019-04-07, 00:24
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
OK, nu får ni hjälpa mig lite. Kan inte vänta riktigt i över en månad. Fick följande men då är inte andra provtillfället inräknat än då min penna sket sig och jag var tvungen att fixa med stift i en evighet samt att jag missade en fråga så att jag behövde göra om 10 frågor då de hamnat på fel plats i svarsdokumentet (Fan att de inte kunde tagit med det tredje tillfället istället). Men med det sagt, jag hann inte de sista 5 på prov nummer 2 så satte allt på c. Vad tror ni är rimligt som slutresultat, allt annat ungefär lika förhoppningsvis?

https://i.imgur.com/bXHp3po.png
Nvm, gjorde en grov analys själv och det verkar landa runt 1.4-1.5. Fair enough även om jag haft 1.7 tidigare men det var sju år sedan. Jäkla matte, trodde jag kom ihåg det mesta men har inte pluggat/använt det på över fem år nu Ibland kan det vara bra att plugga innan tydligen...

Edit: Sjukt också, plockade 19 av 20 ord
Senast redigerad av needAlife 2019-04-07 kl. 00:27.
Citera
2019-04-07, 00:35
Medlem
Jaccoos avatar
66 kvant och 62 verb. Vad tror ni?
Citera
2019-04-07, 00:55
Medlem
Lysyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccoo
66 kvant och 62 verb. Vad tror ni?
1,4 till 1,55 (HT resp. VT 2018)
Senast redigerad av Lysyra 2019-04-07 kl. 00:56. Anledning: stavfel
Citera
2019-04-07, 03:37
Medlem
55 Verb,57 Kvant.Vad kan man hoppas på?
Citera
2019-04-07, 05:46
Medlem
tyckte matten var svår. gissade på de mesta. suck
Citera
2019-04-07, 08:36
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Är det bara jag som upplevde det här provet svårare än vanligt? Jag tyckte speciellt provpass 5 med kartauppgiften var förjävlig, tog alledels för mycket tid och var tvungen att gissa på den endå för att hinna med resten. Utöver det tyckte jag också verbala delarna var väldigt svåra speciellt LÄS-delen. Får hoppas på en snäll normering denna vår. Skulle landa på 1.3 enligt normeringen HT-2018, förhoppningsvis får jag >1.4.
Citera
2019-04-07, 08:48
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filovin
Hej Tropicanan, vill gärna höra hur det gick för dig? Tror du att du kommer klara det nu? Jag som i princip skrivit 2,0 på alla kvant tyckte att denna kvant var svårare. Vad känner du?

Jag skrev 79/80 på kvant med ett jävla slarvfel på dtk jag upptäckte precis när provledaren stoppade tiden, Allt som allt verkar jag hamnar på 1,6-1,65 så det får bli ett prov till.
Vill in i Sthlm eller gbg & inte så mycket i Umeå

Jag tyckte det var en bra nivå på kvant denna gång, inte för lätt & inte för svårt.
Hur gick det för dig?
Senast redigerad av Tropicanan 2019-04-07 kl. 08:51.
Citera
2019-04-07, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AiBangMaiNi
Är det bara jag som upplevde det här provet svårare än vanligt? Jag tyckte speciellt provpass 5 med kartauppgiften var förjävlig, tog alledels för mycket tid och var tvungen att gissa på den endå för att hinna med resten. Utöver det tyckte jag också verbala delarna var väldigt svåra speciellt LÄS-delen. Får hoppas på en snäll normering denna vår. Skulle landa på 1.3 enligt normeringen HT-2018, förhoppningsvis får jag >1.4.

Var det ett utprövningspass? Jag har inget minne av den uppgiften alls.
Citera
2019-04-07, 08:58
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
XYZ PP5 fråga 10 och fråga 12. Jag fick alla rätt på första provpasset med XYZ, men klarade inte dessa två. Kommer dock ej ihåg vad frågorna handlade om. Även samtliga frågor till den överbelastade kartan på DTK. PP3 uppgift 34 (tror jag) var även konstigt formulerat. Var att man skulle jämföra två perioder, där den senare nämndes, så blev osäker ifall det var en minskning eller ökning.

Tror någon av dem var när man skulle räkna ut omkretsen på en cirkel som tangerade en likbent triangel samt hade en kvadrat som hade sidan lika lång som radien. Kvadraten var endast där för vilseledning, om man ponerade att man gjorde en kvadrat av triangeln så såg man att triangelns bas var lika med cirkelns diameter vilket gav svaret 10pi
Citera
2019-04-07, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Dragonslayer eller någon annan. Minns ni vad det var i den del när man fyller i ord och texten handlade om värk. Minns att jag stod och valde mellan placeboo eller hypokondri.

Rätt säker på att rätt svar var hypokondri. Meningen var något i stil med att läkare har svårt att bota vissa patienter med hypokondri, eftersom smärta inte är något man kan mäta.

Placebo passar inte in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in