Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-06, 07:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Klantig lirare ikväll som slösade bort 50/50 ledtråden på en fråga han egentligen kunde. Den ledtråden hade han behövt mycket bättre på frågan om gurka där han åkte ut.

Sedan använde han ring en vän livlinan uselt också och lyckades inte ens läsa upp frågan så att hans polare förstod den.

Han skulle varit säkrare på sig själv där, han hade ju sett tre av fyra filmer och visste därmed svaret. Mycket onödigt använd livlina ja.

Nu var ju gurka-frågan enkel om man är tillräckligt gammal för att ha lirat en del kortspel genom sina dagar, här är spelet gurka för er som vill testa: http://www.kortspel.net/gurka.htm men han borde givetvis sagt att hans livlina skulle googla "gurka kortspel". Blev det inga träffar på det var det således kortspelet som skulle bort eller vice versa om han googlat "gurka huvudbonad", fast det sistnämnda hade väl gett nån obskyr träff med nån med gurka på skallen...

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Nej nu hade Rille och frågemakarna allt fel. Att säga att Vaasa ligger i norra Finland skulle vara samma som att säga att Stockholm ligger i norra Sverige. Vaasa ligger ungefär 1/3 upp i landet från Finlands sydligaste punkt till dess nordligaste.

https://www.google.se/maps/place/Vaasa,+Finland/@65.3565457,27.6112799,5z/data=!4m2!3m1!1s0x467d603e623ab243:0x1e1d7faa61aa8 00e?gl=se

Jag tycker ofta att det är snack om "Norra Finland" på det mesta i det landet. Det beror oftast på,när man frågar någon om det, att folk tycker hela det landet ligger "börjar" så långt norrut sett till Sverige eller hur man ska formulera sig såhär på morgonkvisten.
Det är givetvis inget försvar för en sådan felaktighet men likväl ett svar på varför folk ofta gör sådana fel.
Citera
2019-04-06, 23:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Grejen är ju den att frågan som helhet var enkel. Men alternativen ställde honom. Jag valde också mellan kortspel och huvudbonad. I och med att han inte fick någon hjälp av sin ring en vän- livlina så får man ju säga att han gjorde rätt som hoppade av.

Anledningen till att han enbart läste upp hälften av alternativen var väl för att han visste att dom övriga 2 var fel? Knappast hans fel att kompisen inte fattade frågan.

Det var dock hans fel att han slösade bort 50/50-livlinan.
Citera
2019-04-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det var dock hans fel att han slösade bort 50/50-livlinan.
Håller med dig i sak. Han verkade lite för nervös för att våga gå på sin egen känsla. Att deltagare ibland dock bli osäkra på grund av alternativen ser jag dock inte som något konstigt.
Citera
2019-04-06, 23:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Håller med dig i sak. Han verkade lite för nervös för att våga gå på sin egen känsla. Att deltagare ibland dock bli osäkra på grund av alternativen ser jag dock inte som något konstigt.

Fast han hade ju sett 3/4 filmer och visste att det inte var någon av dem.
Citera
2019-04-07, 00:00
Medlem
Citat:
Fast han hade ju sett 3/4 filmer och visste att det inte var någon av dem.
Jag är med på vad du menar och säger inte att du har fel. Men det 'är alltid lättare i soffan än att sitta där live. Tror han var väldigt rädd för att göra bort sig så jag kan ändå förstå honom. Visst, han sumpade chansen att vinna dom riktigt stora pengarna, men dom flesta vill spela säkert. Detta verkar du fortfarande inte förstå så jag har inget mer att säga om det.
Citera
2019-04-07, 00:01
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag är med på vad du menar och säger inte att du har fel. Men det 'är alltid lättare i soffan än att sitta där live. Tror han var väldigt rädd för att göra bort sig så jag kan ändå förstå honom. Visst, han sumpade chansen att vinna dom riktigt stora pengarna, men dom flesta vill spela säkert. Detta verkar du fortfarande inte förstå så jag har inget mer att säga om det.

Och som vanligt tar du deltagarna i försvar hur värdelösa de än är.
Citera
2019-04-07, 00:04
Medlem
Citat:
Och som vanligt tar du deltagarna i försvar hur värdelösa de än är.
Snarare du som vägrar förstå skillnaden mellan att sitta hemma i soffan och glänsa än att själv sitta i Heta stolen. Säger inte att han fick svåra frågor men du måste försöka förstå skillnaden. Du brukar ju såga deltagare även om dom går riktigt långt. Har du inget annat för dig än att leka besserwisser i den här tråden?
Citera
2019-04-07, 00:09
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Snarare du som vägrar förstå skillnaden mellan att sitta hemma i soffan och glänsa än att själv sitta i Heta stolen. Säger inte att han fick svåra frågor men du måste försöka förstå skillnaden. Du brukar ju såga deltagare även om dom går riktigt långt. Har du inget annat för dig än att leka besserwisser i den här tråden?

Han sa själv att han sett alla filmer utom the big lebowski och att han visste att huvudpersonen inte kallades för "The Dude" i någon av dem. Då är det naturligt att det är uteslutningsmetoden som är rätt svar. Och du verkar inte inse att du är tämligen ensam om ditt ovillkorliga försvar av varje deltagare i den här tråden så det är inte jag som "leker besserwisser".
Citera
2019-04-07, 00:17
Medlem
Citat:
Han sa själv att han sett alla filmer utom the big lebowski och att han visste att huvudpersonen inte kallades för "The Dude" i någon av dem. Då är det naturligt att det är uteslutningsmetoden som är rätt svar. Och du verkar inte inse att du är tämligen ensam om ditt ovillkorliga försvar av varje deltagare i den här tråden så det är inte jag som "leker besserwisser".
Jag är definitivt ingen besserwisser till skillnad från många andra i tråden. Jag säger bara att det är en enorm jävla skillnad att sitta hemma i soffan och glänsa än att tävla live. Du borde seriöst byta skiva. Jag har aldrig sett dig skriva något vettigt i den här tråden, förutom att hacka på i stort sett alla deltagare , och inte bara i denna tråd förresten utan även i flera andra frågesportrådar. Jag är inte ute efter att försvara deltagare men påtalar att det är bra mycket svårare live än hemma i soffan. Inte för att jag själv deltagit i något program, men jag har blivit uppringd via telefon av redaktionen (inte Postkodmiljonären, men ett annat program) och fått svara på uttagningsfrågor. Kan lova dig att du inte är lika kaxig då . Nu vet jag inte hur uttagningen av Postkodmiljonären går till på rak arm, men sitt inte och tro att du är så mycket bättre än dom som faktiskt lyckas kvalificera sig. Inte för att jag direkt hade förväntat mig att komma med till det jag program jag ansökte till men jag kan ju säga att jag är djupt imponerad av dom som både vågar delta och som kommer med. Du väljer själv om du tror mig inte. Jag säger som Ingemar Stenmark sa. " Hä gå int å förklara för nån som int begrip"
Citera
2019-04-07, 00:23
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag är definitivt ingen besserwisser till skillnad från många andra i tråden. Jag säger bara att det är en enorm jävla skillnad att sitta hemma i soffan och glänsa än att tävla live. Du borde seriöst byta skiva. Jag har aldrig sett dig skriva något vettigt i den här tråden, förutom att hacka på i stort sett alla deltagare , och inte bara i denna tråd förresten utan även i flera andra frågesportrådar. Jag är inte ute efter att försvara deltagare men påtalar att det är bra mycket svårare live än hemma i soffan. Inte för att jag själv deltagit i något program, men jag har blivit uppringd via telefon av redaktionen (inte Postkodmiljonären, men ett annat program) och fått svara på uttagningsfrågor. Kan lova dig att du inte är lika kaxig då . Nu vet jag inte hur uttagningen av Postkodmiljonären går till på rak arm, men sitt inte och tro att du är så mycket bättre än dom som faktiskt lyckas kvalificera sig. Inte för att jag direkt hade förväntat mig att komma med till det jag program jag ansökte till men jag kan ju säga att jag är djupt imponerad av dom som både vågar delta och som kommer med. Du väljer själv om du tror mig inte. Jag säger som Ingemar Stenmark sa. " Hä gå int å förklara för nån som int begrip"

Det är klart du är. Enligt dig är ju ingenting allmänbildning och alla frågor som deltagarna får är supersvåra. Även om de kan dem egentligen så är de supersvåra ändå. Sen vet jag inte var du fått det ifrån att jag hackar på alla deltagare i alla frågesporttrådar, då jag inte är aktiv eller knappt har skrivit i någon förutom den här.
Citera
2019-04-07, 00:27
Medlem
Citat:
Det är klart du är. Enligt dig är ju ingenting allmänbildning och alla frågor som deltagarna får är supersvåra. Även om de kan dem egentligen så är de supersvåra ändå. Sen vet jag inte var du fått det ifrån att jag hackar på alla deltagare i alla frågesporttrådar, då jag inte är aktiv eller knappt har skrivit i någon förutom den här.
Jag har inte sagt att ingenting är allmänbildning men alla är bra på olika områden. Det borde en besserwisser som dig fatta till och med. Ja okej, du kanske inte hackar på riktigt alla men du behöver inte ljuga. Jag har sett dig såga deltagare i andra frågesporttrådar än denna. Vem försöker du lura?
Citera
2019-04-07, 00:31
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Jag har inte sagt att ingenting är allmänbildning men alla är bra på olika områden. Det borde en besserwisser som dig fatta till och med. Ja okej, du kanske inte hackar på riktigt alla men du behöver inte ljuga. Jag har sett dig såga deltagare i andra frågesporttrådar än denna. Vem försöker du lura?

Som vilka då? Är inte aktiv i någon annan i den här som sagt. Och med tanke på att du är tämligen ensam i ditt försvar av samtliga deltagare i den här tråden. Jag kan nämligen säga detsamma om dig. Har inte sett dig kritisera någon enda deltagare i den här tråden utan alla deltagare är superduktiga och alla frågor är supersvåra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in