Citat:
Ursprungligen postat av
fenomen
Bortsett från att Rickard Sjöberg ser ut och beter sig som en hjärntvättad sektledare med 100 skelett i garderoben undrar jag hur fan folk vill och vill lägga pengar på 5-10 lotter VARJE MÅNAD. Helt vanvettigt att det finns så många stollar i det här landet... "Men det går ju till välgörenhet", ja men lägg pengarna där direkt då istället för att ge dem till fuffensaffären Postkodlotteriet.
Han är väl riktigt religiös har jag för mig han sagt i nån intervju?
Då är inte steget långt till sekter...
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr King
Har Emma Klen alltså sålt sig till att dela ut simpla resevinster i Postkodlotteriet. Är det någon som vet vad hon gör annars efter karriären?
Nu är ju just vinstutdelningarna något av det mest tråkiga som finns men herregud vad stel hon var, det var direkt jobbigt att se någon så stel i rutan.
Hon är ju ändå van vid kameror, och att träffa en massa folk av alla de slag etc sedan karriären så nog borde hon kunnat vara mer avslappnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Det sistnämnda får stå för dig. Det jag reagerar på är att folk hejvilt spekulerar om fusk när någon går riktigt långt. Bara för att deltagarna är allmänbildade, klarar många svåra frågor så behöver man inte förminska dennes prestation. I början fick hon en del lätta frågor men nu på slutet tycker jag inte hon fått överdrivet lätta frågor i förhållande till hur det brukar vara. Jag brukar oftast ta en och annan fråga på dom högre nivåerna men inte denna gång, förutom den med med Bangladesh huvudstad. Sedan vad som är lätt eller svårt är som du säger upp till gemene man
Det spekuleras ju inte om fusk varje gång nån går långt, i detta fall fanns det ju direkta kopplingar till folk inom tv-sfären och frågorna var extremt lätta hela vägen när snacket drog igång om det så det är inget konstigt.
Det är ju samma sak som att ha en domare som känner spelarna i ena laget i en fotbollsmatch och sedan blåser tvivelaktiga straffar åt samma lag.
Frågorna var extremt lätta sett till en normal omgång, inte nödvändigtvis lättare än en annan välgörenhetsomgång.
Jag skrev inte att vad som var svårt var upp till gemene man, utan att gemene man (i tråden framförallt) tycker frågorna var lätta och att du oftast tycker det är svårt. Då bör man snarare se över sin egen kunskapsnivå än kritisera folk för att dom i sin tur kritiserar deltagare för deras brister.
Killen som tävlar nu har ju fått en riktigt enkel inledning. Frågan om Nationalmuseum var ju även den enkel, dels har det stått om det och även om man nu missat det var det ju rätt enkelt att räkna ut.
Kul med en riktig deltagare igen iaf så vi förhoppningsvis får riktiga frågor på högre nivåer iaf.