2019-03-29, 20:05
Medlem
Miljonfrågan var riktigt svår. The Orbs hade mig veterligen inte hört talats om. Klokt av henne att hoppa av. Killen som tävlar nu höll på att göra det klassiska misstaget att åka ur direkt genom att först vilseleda publiken genom att säga vad han själv trodde på. Den frågan var förövrigt väldigt lurig för att vara på den nivån.
Citera
2019-03-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Miljonfrågan var riktigt svår. The Orbs hade mig veterligen inte hört talats om. Klokt av henne att hoppa av. Killen som tävlar nu höll på att göra det klassiska misstaget att åka ur direkt genom att först vilseleda publiken genom att säga vad han själv trodde på. Den frågan var förövrigt väldigt lurig för att vara på den nivån.
Ja hon fuskar inte. Tror inte han kommer långt hade lätta frågor upp till 20,000
Citera
2019-03-29, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidarquintar
Ja hon fuskar inte. Tror inte han kommer långt hade lätta frågor upp till 20,000
Det brukar vara lätta frågor i början. På frågan om museet tror jag han blev ställd av alternativen. Rimligtvis borde han använt publiken på en gång utan att först säga vad han trodde på.
Citera
2019-03-29, 20:20
Medlem
Förövrigt kul i sammanhanget att vår egen kulturminister efterfrågades i kvällens program. Inte varje dag någon man känner dyker upp som fråga i ett frågesportprogram. Kul också att deltagaren tyckte hon var snygg med rastaflätor. Visar att det finns hopp om mänskligheten
Citera
2019-03-30, 09:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Bortsett från att Rickard Sjöberg ser ut och beter sig som en hjärntvättad sektledare med 100 skelett i garderoben undrar jag hur fan folk vill och vill lägga pengar på 5-10 lotter VARJE MÅNAD. Helt vanvettigt att det finns så många stollar i det här landet... "Men det går ju till välgörenhet", ja men lägg pengarna där direkt då istället för att ge dem till fuffensaffären Postkodlotteriet.

Han är väl riktigt religiös har jag för mig han sagt i nån intervju?
Då är inte steget långt till sekter...

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Har Emma Klen alltså sålt sig till att dela ut simpla resevinster i Postkodlotteriet. Är det någon som vet vad hon gör annars efter karriären?

Nu är ju just vinstutdelningarna något av det mest tråkiga som finns men herregud vad stel hon var, det var direkt jobbigt att se någon så stel i rutan.
Hon är ju ändå van vid kameror, och att träffa en massa folk av alla de slag etc sedan karriären så nog borde hon kunnat vara mer avslappnad.

Citat:
Det sistnämnda får stå för dig. Det jag reagerar på är att folk hejvilt spekulerar om fusk när någon går riktigt långt. Bara för att deltagarna är allmänbildade, klarar många svåra frågor så behöver man inte förminska dennes prestation. I början fick hon en del lätta frågor men nu på slutet tycker jag inte hon fått överdrivet lätta frågor i förhållande till hur det brukar vara. Jag brukar oftast ta en och annan fråga på dom högre nivåerna men inte denna gång, förutom den med med Bangladesh huvudstad. Sedan vad som är lätt eller svårt är som du säger upp till gemene man

Det spekuleras ju inte om fusk varje gång nån går långt, i detta fall fanns det ju direkta kopplingar till folk inom tv-sfären och frågorna var extremt lätta hela vägen när snacket drog igång om det så det är inget konstigt.
Det är ju samma sak som att ha en domare som känner spelarna i ena laget i en fotbollsmatch och sedan blåser tvivelaktiga straffar åt samma lag.

Frågorna var extremt lätta sett till en normal omgång, inte nödvändigtvis lättare än en annan välgörenhetsomgång.

Jag skrev inte att vad som var svårt var upp till gemene man, utan att gemene man (i tråden framförallt) tycker frågorna var lätta och att du oftast tycker det är svårt. Då bör man snarare se över sin egen kunskapsnivå än kritisera folk för att dom i sin tur kritiserar deltagare för deras brister.

Killen som tävlar nu har ju fått en riktigt enkel inledning. Frågan om Nationalmuseum var ju även den enkel, dels har det stått om det och även om man nu missat det var det ju rätt enkelt att räkna ut.
Kul med en riktig deltagare igen iaf så vi förhoppningsvis får riktiga frågor på högre nivåer iaf.
Citera
2019-04-05, 19:41
Medlem
Det där måste vara den sämsta livlinan nånsin,. verkade inte ens förstå frågan
Citera
2019-04-05, 19:42
Moderator
Dr Kings avatar
Klantig lirare ikväll som slösade bort 50/50 ledtråden på en fråga han egentligen kunde. Den ledtråden hade han behövt mycket bättre på frågan om gurka där han åkte ut.

Sedan använde han ring en vän livlinan uselt också och lyckades inte ens läsa upp frågan så att hans polare förstod den.
Citera
2019-04-05, 19:45
Medlem
Citat:
Klantig lirare ikväll som slösade bort 50/50 ledtråden på en fråga han egentligen kunde. Den ledtråden hade han behövt mycket bättre på frågan om gurka där han åkte ut.

Sedan använde han ring en vän livlinan uselt också och lyckades inte ens läsa upp frågan så att hans polare förstod den.
Grejen är ju den att frågan som helhet var enkel. Men alternativen ställde honom. Jag valde också mellan kortspel och huvudbonad. I och med att han inte fick någon hjälp av sin ring en vän- livlina så får man ju säga att han gjorde rätt som hoppade av.

Anledningen till att han enbart läste upp hälften av alternativen var väl för att han visste att dom övriga 2 var fel? Knappast hans fel att kompisen inte fattade frågan.
Senast redigerad av Azdz 2019-04-05 kl. 19:53.
Citera
2019-04-05, 19:54
Moderator
Dr Kings avatar
Nej nu hade Rille och frågemakarna allt fel. Att säga att Vaasa ligger i norra Finland skulle vara samma som att säga att Stockholm ligger i norra Sverige. Vaasa ligger ungefär 1/3 upp i landet från Finlands sydligaste punkt till dess nordligaste.

https://www.google.se/maps/place/Vaasa,+Finland/@65.3565457,27.6112799,5z/data=!4m2!3m1!1s0x467d603e623ab243:0x1e1d7faa61aa8 00e?gl=se
Citera
2019-04-05, 19:57
Medlem
Tanten är gift med en italienare och så får hon en fråga om vilken färg som inte finns med på italienska flaggan. Har hon tur eller?
Citera
2019-04-05, 20:09
Medlem
Citat:
Tanten är gift med en italienare och så får hon en fråga om vilken färg som inte finns med på italienska flaggan. Har hon tur eller?
vilken är en bergart
Hahaha skulle sagt mormor och åka ut direkt från skiten hahah
Citera
2019-04-05, 20:13
Medlem
Citat:

Ja det var oerhört dumt gjort att slösa bort 50/50 på en fråga han egentligen redan visste svaret på. Och har man någonsin ägt eller bläddrat igenom kortspelsbok så vet man att det finns ett kortspel som heter gurka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in