Citat:
Ursprungligen postat av
LilleKanin
Nej eftersom jag hade väldigt mycket att göra i skolan blev det att jag tränade kanske 20 minuter 3/5 vardagar, och sedan pluggade jag 3-4 timmar på helgen. Jag gjorde det mesta av mitt kvant plugg på jullovet, och märkte några veckor innan provet att det inte satt så bra. Sedan så började jag läsa artiklar dagligen när det var 2 veckor kvar. Uppenbarligen var den här metoden inte särskilt effektiv, utan jag tror att jag hade fått ut mer om jag gjorde en detaljerad plan och pluggade 1-2 timmar varje dag istället för mer utspridda block.
Då förstår jag. Nej tyvärr, 20 min om dagen räcker inte långt alls. Det är bara att vara ärlig och säga det och då är jag långt ifrån bra på HP trots att jag tränat varje dag flera timmar sen december typ. När jag bad HP-guiden göra schema till mig blev jag helt förbluffad när de rekommenderade att jag skulle göra 4 promodoros om dagen (25 min plugg/5 min vila). Plus en vilodag på det. Jag insåg ganska snabbt att ska det hända nånting krävs mycket mer och har lagt ner hela min själ i det här. Insåg också att det inte skulle funka med parallellt jobb. Inte en chans.
Ingen aning om vad jag fick idag. Men till er som ligger på snittet (0,9) kan jag bara säga att ska ni nå någorlunda resultat krävs en otrolig jävla uppoffring. Till er som ligger på 0.8 och sämre kan lika gärna ge upp om ni inte är beredda att plugga non stop i 1 år.