2019-04-06, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
På sista DTK uppgiften. Var Karolinska svar D?

Nej, B. Tror Göteborg va D
Citera
2019-04-06, 22:08
Medlem
Citat:
MEK-uppgiften med de Capo, Carpi diem mm. Vad var rätt?

de capo
Citera
2019-04-06, 22:12
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Någon som minns MEK - uppgiften som handlade om att något i samhället inte hade förändrats? Alternativen var da capo och Status quo. Vad svarade ni på den?

Citat:
MEK-uppgiften med de Capo, Carpi diem mm. Vad var rätt?

Tog Status quo vilket betyder oförändrat läge, carp diem betyder fång dagen vilket inte stämde in bra, De capo betyder upprepning.

Tror Status quo är rätt men min verbala är inte lika säker som min kvant
Citera
2019-04-06, 22:16
Medlem
Lysyras avatar
Gjorde ett kalkylark som automatiskt räknar ut normeringspoäng från VT & HT 2018. Bara att mata in dina svar. Arkiv->Spara kopia och sen är det bara att köra!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1i8hZorsSOdhAmsmwq1rflBVAWTro5pUahOIq3jIoU1o/edit?usp=sharing
Senast redigerad av Lysyra 2019-04-06 kl. 22:19. Anledning: Fel länk
Citera
2019-04-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KTBFFH
de capo

Är du hundra?
Citera
2019-04-06, 22:19
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blewris
Nej, B. Tror Göteborg va D
Har också för mig att Göteborg var D.
Citera
2019-04-06, 22:25
Medlem
Citat:
Är du hundra?

haha, nej. Det stod mellan den och status quo, och det vet jag exakt vad det betyder. Jag läste meningen 2 ggr och tyckte inte att den passade in så körde uteslutningsmetoden och då var de capo kvar. Jag vet inte vad ordet betyder.
Citera
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Är du hundra?
Da capo, och jag är 100.
Citera
Medlem
Citat:
Sjukt att vi tänker på exakt samma fråga vid exakt samma tidpunkt och skriver på FB exakt samtidigt. Sannolikhet på det? Tropicanan? Math nerd?

Hahaha! Sannolikheten måste vara en på miljonen. Vem är du? Mitt alter ego kanske. Vem vet, vi kanske skrev exakt likadant på provet.
Citera
2019-04-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Da capo, och jag är 100.

Tack Sorken! Kärlek
Citera
2019-04-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicanan
Hur som helst så tycker jag inte att du ska sluta plugga ord på memrise ifall du tänkt skriva hp i höst igen, jag har gjort cirka 3000 ord på memrise & fick 18/20 detta prov.
Ska nog inte skriva ett till prov, tror jag nöjer mig ett lite mindre prestigefullt universitet som erbjuder samma utbildning. Mitt ordplugg gav mig 4 poäng på ord-delen men även ytterligare 3 poäng på MEK, så känner att det var rätt så lyckat. Men samtidigt är jag bitter över att ha pluggat så mycket och ändå sänkt mitt resultat på både ORD och MEK. Men om jag ska skriva ett till prov, kommer jag definitivt skrapa ihop 5000 ord och lägga mycket mer fokus på den verbala delen. Börja läsa artiklar på både svenska och engelska dagligen och vara mer kontinuerlig med mitt pluggande överlag.
Senast redigerad av LilleKanin 2019-04-06 kl. 22:30.
Citera
2019-04-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Ska nog inte skriva ett till prov, tror jag nöjer mig ett lite mindre prestigefullt universitet som erbjuder samma utbildning. Mitt ordplugg gav mig 4 poäng på ord-delen men även ytterligare 3 poäng på MEK, så känner att det var rätt så lyckat. Men samtidigt är jag bitter över att ha pluggat så mycket och ändå sänkt mitt resultat på både ORD och MEK. Men om jag ska skriva ett till prov, kommer jag definitivt skrapa ihop 5000 ord och lägga mycket mer fokus på den verbala delen. Börja läsa artiklar på både svenska och engelska dagligen och vara mer kontinuerlig med mitt pluggande överlag.

Samma här, igen. Vet inte om jag ska skriva ett sista prov eller inte. En del av mig vill inte ge upp än och verkligen gå all in på verbala tills nästa prov.

Vi får peppa varandra om det blir ett ytterligare prov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in