2019-04-06, 22:09
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
https://www.pensionsmyndigheten.se/forsta-din-pension/vad-paverkar-din-pension/smabarnstiden-kan-paverka-din-pension

Feministsnacket om lägre pension är bullshit precis som det mesta dom spyr ur sig.
Det är uppenbarligen någonting helt annat som driver agendan än att förbättra för folk.

Det är väl det här som ska präntas in till den grad att man slutligen står där och klagar på nonsens samt riktar onda ögat åt alla andra håll än åt samhällsansvariga.
Citera
2019-04-06, 22:12
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Det är uppenbarligen någonting helt annat som driver agendan än att förbättra för folk.

Det är väl det här som ska präntas in till den grad att man slutligen står där och klagar på nonsens samt riktar onda ögat åt alla andra håll än åt samhällsansvariga.

Det är sista ursäkten för allt som är fel på systemet och svenska familjen.

I frågan om varför Sverige har dubbelt många fattigpensionärer än grannländer så ursäktade Annika Strandhäl med att män inte tar ansvar för hem och barn...
Citera
2019-04-06, 22:32
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:

Så länge feminazisterna kan påstå att det finns diskriminering mot kvinnor så kan översteprästinnorna kvoteras in på välavlönade jobb.

På samma sätt har du antirasister som hittar strukturell rasism i form av hudfärgade plåster på apotekets hyllor...detta skapar välavlönade jobb för invandrare och antirasister.

Hela vården skall HBTQ-certifieras och det är RFSL som sköter detta mot mångmiljonersättning.

Det senaste är terapi mot klimatångest utförd av miljöpartister...

Miljonrullningen och pengaregnet över aktivister kommer att fortsätta så länge vänstersidan har något att säga till om...du och jag får notan.
Citera
2019-04-06, 22:45
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är sista ursäkten för allt som är fel på systemet och svenska familjen.

I frågan om varför Sverige har dubbelt många fattigpensionärer än grannländer så ursäktade Annika Strandhäl med att män inte tar ansvar för hem och barn...
Det är verkligen helt otroligt att folk går på det...

Jag börjar nästan tippa över till att börja verka för en delad föräldraförsäkring som införs så fort som möjligt. Vi kan till och med ha statliga kontrollanter som knackar dörr och ser till att män och kvinnor lägger ner lika mycket tid/arbete på hemmet. Sätt chip i våra handleder som rapporterar om allt vi gör. Ju fortare folk hamnar på andra sidan av gräsmattan desto fortare ser de att hela gräsmattan var risig.

Fast nej. Det ska vara folk mot folk. Alle gegen alle! VIVE LA REVOLITÓN!!!

Ska åka longboard på trasig asfalt hela sommaren i revolutionens namn. Har åkt på alldeles för fin asfalt tidigare år. Här ska det delas jämt på allt dåligt vi kan tänka oss! - det är så vi löser det. Och när jag väl ramlar och slår mig fördärvad ska jag tåga in på akuten med skruvmejsel och plocka ut den absolut sista nummerlappen i den redan sex timmar långa kön...

Jag. Är. Barn. Av. Vår. Tid.
Citera
2019-04-06, 22:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är verkligen helt otroligt att folk går på det...

Jag börjar nästan tippa över till att börja verka för en delad föräldraförsäkring som införs så fort som möjligt. Vi kan till och med ha statliga kontrollanter som knackar dörr och ser till att män och kvinnor lägger ner lika mycket tid/arbete på hemmet. Sätt chip i våra handleder som rapporterar om allt vi gör. Ju fortare folk hamnar på andra sidan av gräsmattan desto fortare ser de att hela gräsmattan var risig.

Fast nej. Det ska vara folk mot folk. Alle gegen alle! VIVE LA REVOLITÓN!!!

Ska åka longboard på trasig asfalt hela sommaren i revolutionens namn. Har åkt på alldeles för fin asfalt tidigare år. Här ska det delas jämt på allt dåligt vi kan tänka oss! - det är så vi löser det. Och när jag väl ramlar och slår mig fördärvad ska jag tåga in på akuten med skruvmejsel och plocka ut den absolut sista nummerlappen i den redan sex timmar långa kön...

Jag. Är. Barn. Av. Vår. Tid.

Jag är med på att driva på föräldrarförsäkring bara för att få översteprästerna att stå där utan någon ursäkt och med 100% makt.

Tror ju att kvinnor blir mest lidande, de flesta gillar väl inte att plöja sig fram till arbetet kl 07 varje morgon.
Citera
2019-04-06, 22:53
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Så länge feminazisterna kan påstå att det finns diskriminering mot kvinnor så kan översteprästinnorna kvoteras in på välavlönade jobb.

På samma sätt har du antirasister som hittar strukturell rasism i form av hudfärgade plåster på apotekets hyllor...detta skapar välavlönade jobb för invandrare och antirasister.

Hela vården skall HBTQ-certifieras och det är RFSL som sköter detta mot mångmiljonersättning.

Miljonrullningen och pengaregnet över aktivister kommer att fortsätta så länge vänstersidan har något att säga till om...du och jag får notan.
Det är RIKTIGA jobb!!!

Visst får vi notan MEN! - vi delar lika på den, så vad är problemet?
Citera
2023-11-14, 05:34
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:

Bra inlägg.
Har du nån idé på hur man göra karriär av orättvisorna i samhället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in