2019-04-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men det var väl så att de två inte gillade varandra och att de båda skulle resa till Norge ? I bil eller kanske minibuss ,till Norge ?

Eller är jag ute och cyklar nu ? Som alla andra verkar ha gjort förra året i maj ,suck

Spelar snart ingen roll längre ; Lena lever inte längre ,och kommer aldrig vakna upp igen och glädja oss inom geocachingen ,ej heller i vanliga livet ,så varför sitter jag här och skriver ....hej då ....

Om det är Rymd*nISS du menar så skulle den geocharen med till
Norge. Vet du varför de inte gillade varandra?

Om jag har förstått det rätt så skulle alla Norge-resenärerna
åka tillsammans i en minibuss, så jag tror inte alls att du är
ute och cyklar där!

Hoppas du fortsätter att skriva, du behövs i tråden!
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-04-06 kl. 20:21.
Citera
2019-04-06, 20:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om det är Rymd*nISS du menar så skulle den geocharen med till
Norge. Vet du varför de inte gillade varandra?

Har ingen aning alls ,har träffat på honom ett antal gånger ,men har inte vetat om hur saker och ting mellan personer har varit .Att Lena var så pass osams med någon ,fick man ju reda på nu i tråden ,så jao ....??

På event och träffar i skogen är man ju mest glad och sprallig över att snart få finna en gömma så då är ingen osams med någon , vad jag har märkt ,så hur många som visste att Lena och någon (om det nu var RymdenIS) hade ett ont öga till varandra märkte jag inte det - varken på Lena ej heller Rymden .....

Men ännu en gång undrar jag över VAD som gjorde att hon faktiskt dödades ?
Vad var det som gjorde att hon ansågs att inte få leva längre ?
Det måste ha varit något fruktansvärt hon gjort ,eller hur ??

Ligger ju inte för henne att göra sådant ,så jag undrar verkligen ,vad det var som gjorde att hon faktiskt mördades ?

Tänk på att det är inte många utav oss , som förlorat våran mamma på våran 12-årsdag , så jag tycker verkligen synd om barnen hennes

Gråter tårar ibland när jag tänker på hur Aron mår ,hennes minsta grabb ...

Oförlåtlig gärning !! Går inte att försvara ! Så känslokallt ....fruktansvärt .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 20:32.
Citera
2019-04-06, 20:36
Medlem
Citat:
Har ingen aning alls ,har träffat på honom ett antal gånger ,men har inte vetat om hur saker och ting mellan personer har varit .Att Lena var så pass osams med någon ,fick man ju reda på nu i tråden ,så jao ....??

På event och träffar i skogen är man ju mest glad och sprallig över att snart få finna en gömma så då är ingen osams med någon , vad jag har märkt ,så hur många som visste att Lena och någon (om det nu var RymdenIS) hade ett ont öga till varandra märkte jag inte det - varken på Lena ej heller Rymden .....

Ligger ju inte för henne att göra sådant ,så jag undrar verkligen ,vad det var som gjorde att hon faktiskt mördades ?

Tänk på att det är inte många utav oss , som förlorat våran mamma på våran 12-årsdag , så jag tycker verkligen synd om barnen hennes

Det är ju just det som du skriver; att vi alla här undrar VAD som
gjorde att hon var tvungen att dödas. Och varför hon INTE skulle
få fortsätta sitt liv tillsammans med sina barn, föräldrar, sin bror
med familj och mängder av vänner samt arbetskamrater.
Vi alla, liksom du ställer oss de frågorna.

Så otroligt synd om alla er som saknar henne och främst givetvis
hennes barn.

Därför får inte mordet förbli ouppklarat - för allas skull.
Citera
2019-04-06, 20:38
Medlem
Citat:

Kan tänka mig att JG inte direkt hade något emot att Lena "försvann" , och det som är lite creepy ,är det där att han var den första som beklagade sorgen omkring hennes bortgång ,innan hon ens hade hittats ,var det inte så ?
Då kan man ju verkligen undra över hur han kunde veta att hon var död ?

Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde granne med Lena ,en bit bort ?

Har jag misstagit mig på allt ,eller stämmer detta till en viss del ?

Minns jag rätt skrev JG på Facebook RIP när nyheten om att en död person påträffats men innan LW identifierats. Kanske litet konstigt, men det är klart att han tänkte att det nog knappast kunde vara ngn annan. Enligt Holmes var JG sedan sjukskriven med hänvisning till förlusten, så om det stämmer tog han den hårt.

Ang Rymden ISS har jag uppfattat det som att han inte var förtjust i att resa m LW, åtminstone inte tidigare. Men hatade? Har du ngn info om det egentligen?

Du skrev tidigare att du hade ett namn till som du inte orkade tänka på. Är det en tänkbar MGM eller vad menar du?
Citera
2019-04-06, 20:45
Medlem
Citat:

Tack för mer info om RymdenISS. Även om vi undrar över motiv så tänker jag att det i det stora inte var LW som gjorde ngt som det var värt att mörda henne för, eftersom man inte FÅR mörda whatever. Den som gjorde fel var GM, och därför kommer det att te sig irrationellt för oss när vi får höra det. Men antagligen tycker GM att det var hennes fel, som ett försvar som får hen att inte braka ihop fullständigt (inte än ska jag säga, det kanske kommer om GM är någorlunda normalt funtad).
Senast redigerad av Elsa2018 2019-04-06 kl. 21:07. Anledning: Felstavning
Citera
2019-04-06, 21:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Varifrån kommer uppgiften att RymdenISS
hatade LW?
Varför gjorde han det?

Och varifrån kommer uppgiften att JG
är djupt religiös?
Enligt vad jag kommer ihåg så har han
antagits vara det eftersom han
ursprungligen är amerikan.
Jag tycker inte att det är något skäl
att ta för givet att han skulle vara
religiös.
Citera
2019-04-06, 21:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Polisen har avfärdat det men ändå tas det upp om och om igen i tråden.
Det som gör kyrkan intressant kanske är att det var polisens spaningsledare som själv tog upp saken i en intervju. Det behöver inte handla om att polisen misstänker "en religiös galning", men kanske kom utpekandet av SD från just kyrkan?

Om det då sedan när man kollar upp det här visar sig att det inte går att hitta någon bevisning överhuvudtaget mot SD, då är det väl naturligt att polisen även kollar upp kyrkan.
Citera
2019-04-06, 22:00
Medlem
landbandys avatar
Dem jag har trott att det varit är ; SD utav ilska ,och för sin och HD:s skull (även barnen ) , och JD utav att han inte tyckte om att Lena var elak mot HD , genom att vara den som låg med SD . Det är vad jag trott ,men vem är jag att veta ? På ett sätt kan man ju förstå SD , om ifall att Lena var en sådan som inte gav sig när det gällde att be om träffar ? Men som sagt allt detta är ju bara spekulationer ....

Jag kan ju ha helt fel i mina tankar och då är det ju verkligen inte sjysst av mig och sitta och peka ut speciella personer som kan vara helt oskyldiga ,så nu får det vars slut på mina skriverier härinne .

Det kan ju vara en helt Random person också ....? Så allt är möjligt .

De som sköter det här bäst , är polisväsendet ,och det de vet , eller har tagit reda på ; är det som gäller !

Bye .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 22:14.
Citera
2019-04-06, 22:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som gör kyrkan intressant kanske är att det var polisens spaningsledare som själv tog upp saken i en intervju. Det behöver inte handla om att polisen misstänker "en religiös galning", men kanske kom utpekandet av SD från just kyrkan?

Om det då sedan när man kollar upp det här visar sig att det inte går att hitta någon bevisning överhuvudtaget mot SD, då är det väl naturligt att polisen även kollar upp kyrkan.

Antagligen så frågade journalisten om
de hittat någon koppling till kyrkan
eftersom det var tidningen Dagen
som skrev om det.
Det enda de bryr sig om?
Oroliga för en ny Knutbyskandal?
Citera
2019-04-06, 22:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Dem jag har trott att det varit är ; SD utav ilska ,och för HD:s skull , och JD utav att han inte tyckte om att Lena var elak mot HD , genom att vara den som låg med SD . Det är vad jag trott ,men vem är jag att veta ?

Jag kan ju ha helt fel i mina tankar och då är det ju verkligen inte sjysst av mig och sitta och peka ut speciella personer som kan vara helt oskyldiga ,så nu får det vars slut på mina skriverier härinne .

Det kan ju vara en helt Random person också ....? Så allt är möjligt .

De som sköter det här bäst , är polisväsendet ,och det de vet , eller har tagit reda på ; är det som gäller !

Bye .

Innan du försvinner skulle jag önska
att du berättar om varför RymdenISS
skulle ha hatat LW?
Citera
2019-04-06, 22:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Innan du försvinner skulle jag önska
att du berättar om varför RymdenISS
skulle ha hatat LW?

Jag vet inte mer än Er härinne på tråden om den saken ,läste här inne på tråden att Lena och han inte kom sams överhuvudtaget ,vem som ogillade vem mest , vet inte jag ...okej .

Så det var det som gjorde att jag funderade på om de två gick en sväng och samtalade om vem av dem som skulle åka med ,och vem som stanna hemma för att det annars skulle bli aningens ohållbart ,hela resan ,typ någon slags deal ?

Bara en tanke ,antagligen inte sant alls ,spekulation bara ..
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 22:20.
Citera
2019-04-06, 22:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag vet inte mer än Er härinne på tråden om den saken ,läste här inne på tråden att Lena och han inte kom sams överhuvudtaget ,vem som ogillade vem mest , vet inte jag ...okej .

I så fall kan han ha tyckt att hon
inkräktade på hans revir.
Det verkar främst vara hans vänner
och LW tycks ha halkat in på ett
bananskal via BeholderX.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in