2019-04-06, 21:21
Medlem
Fridaynights avatar
Tycker det är kul att se hur spridningen ser ut här på FB vad gäller vilket man uppfattar som lätt resp. svårt. Vissa har det tungt med kvant (jag själv inräknad) medan vissa tycker verb är skitsvårt.

Hoppas det gick som önskat för alla och önskar er en bra kväll, här blir det "måttliga" mängder alkohol för att fira om inte annat
Citera
2019-04-06, 21:30
Medlem
SU-35s avatar
Kan det vara så att kvantprovsfrågorna kastades om och att det därför är så att endel här, mig inkluderat, verkar ha fått så dåliga resultat? Förklarar dock inte hur jag fick så bra på verbala, kanske är det så att hp-folket fick kvantdelar med omkastade frågor. Vägrar tro att jag är såhär kass efter all träning faktiskt.
Citera
2019-04-06, 21:37
Medlem
Vad fick ni på frågan där någon skulle köra 180 km eller vad det var och bytte hastighet flera gånger?
Citera
2019-04-06, 21:40
Medlem
unrecognizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Förutsatte att det skulle vara lunch efter andra passet, men kollade så klart för säkerhetsskull på schemat som mycket riktigt visade ordet "Rast". "Till när då" tänkte jag och kollade närmsta tiden snett ned till vänster som visade "12:55". Gött!

Så jag gick runt i den närliggande skogen i en timme efter andra passet och kom tillbaka lagom till trean skulle börja. Och då insåg jag givetvis också att jag visst hade ytterligare en timmes promenad framför mig

Men det slutade ju som tur var lyckosamt
Hahaha, det här är det klart bästa jag har läst idag. Skönt att slippa ta ut på krafterna för en provdel som inte kommer räknas.
Citera
2019-04-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Vad fick ni på frågan där någon skulle köra 180 km eller vad det var och bytte hastighet flera gånger?
Jag gissade till 100% på den, och enligt HP-akademin fick jag rätt! Ärligt talat den frågan hade tagit 3-4 minuter att lösa och det var smartare att bara skippa den. När uppgiftsinstruktion ser ut som 3 frågor i en blir man inte direkt sugen att lösa den. Dessutom var omöjligt att hitta orterna på kartan. Du syftar på pp5 DTK kartan eller misstog jag mig?
Senast redigerad av LilleKanin 2019-04-06 kl. 21:43.
Citera
2019-04-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag gissade till 100% på den, och enligt HP-akademin fick jag rätt! Ärligt talat den frågan hade tagit 3-4 minuter att lösa och det var smartare att bara skippa den. När uppgiftsinstruktion ser ut som 3 frågor i en blir man inte direkt sugen att lösa den. Dessutom var omöjligt att hitta orterna på kartan.

Citat:

Vilken fråga menar ni? Vilken provdel var den på?
Citera
2019-04-06, 21:45
Medlem
Citat:
Jag gissade till 100% på den, och enligt HP-akademin fick jag rätt! Ärligt talat den frågan hade tagit 3-4 minuter att lösa och det var smartare att bara skippa den. När uppgiftsinstruktion ser ut som 3 frågor i en blir man inte direkt sugen att lösa den. Dessutom var omöjligt att hitta orterna på kartan. Du syftar på pp5 DTK kartan eller misstog jag mig?

Du misstog dig haha
Citera
2019-04-06, 21:46
Medlem
Citat:
Du misstog dig haha
Ahhh vilken uppgift syftade du på? Vilket provpass och vilken del?
Citera
2019-04-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Vilken fråga menar ni? Vilken provdel var den på?

Minns inte vilken del men det var KVA eller XYZ. Alternativen var 118, 155 minuter med flera
Citera
2019-04-06, 21:47
Medlem
Citat:
Minns inte vilken del men det var KVA eller XYZ. Alternativen var 118, 155 minuter med flera

Minns fortfarande inte... Har du ytterligare lite info om frågan som kan göra att jag minns?
Citera
2019-04-06, 21:48
Medlem
Tropicanans avatar
Citat:
Vad menar du? Folk fyllde i fel svarsalternativ? Trots att jag lärt mig ca 2000 ord fick jag enbart 12/20 på orden. I höstas fick jag 14/20. Orden är ren tur, ingen poäng att plugga - det gäller bara att skriva provet tills man får tur med orden. Jag känner rent spontant att orden den här omgången var betydligt svårare än i höstas (och jag hade bara fått 8/20 om jag inte pluggat)

Att folk gjort prov hemma och varit vana att ordningen kommer horisontellt & då fyllt i horisontellt på dagens prov utan att notera att det numera är vertikalt, isf har de som gjort denna miss fyllt i 5 ist för 2, 6 ist för 3, 7 ist för 4 osv

Citat:
Det där är rent trams. Idioter på UHR.

Ja det var lite fult gjort, fanns väl ingen anledning att byta ordningen..
Citera
2019-04-06, 21:48
Medlem
Sorken80s avatar
Citat:
Jag minns inte alls någon sån fråga, och då hade jag (som väntat) 80/80 enligt HP-folket. Möjligen testprovet? Min var den verbala.
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Kan det vara så att kvantprovsfrågorna kastades om och att det därför är så att endel här, mig inkluderat, verkar ha fått så dåliga resultat? Förklarar dock inte hur jag fick så bra på verbala, kanske är det så att hp-folket fick kvantdelar med omkastade frågor. Vägrar tro att jag är såhär kass efter all träning faktiskt.
Du kan ha missat en fråga och fyllt i formuläret fel, eller så är det något fel på provet du hade.

Jag har precis samma svar som facit på HP-sidan. Då hade jag alla rätt på mattedelarna redan som 17-åring, och efter en teknisk utbildning på det så är frågorna där ganska triviala. De jäkla frågorna med "vad menar författaren när han skriver att..." däremot på den verbala delarna är lite kämpiga för min del.
Senast redigerad av Sorken80 2019-04-06 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in