2019-04-06, 21:02
Medlem
Hur lite pondus har lärarna när de inte kan styra upp ett gäng 8-åringar? Hur svårt är det att ingjuta respekt hos dom?
Citera
2019-04-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datornkrabbar
Hur lite pondus har lärarna när de inte kan styra upp ett gäng 8-åringar? Hur svårt är det att ingjuta respekt hos dom?

Men snälla, tänk lite längre ibland. Det handlar om vad de får göra, inte vad de kan göra.
Citera
2019-04-06, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
10 procent!!! Jheesus fukk, då hade du inte blivit kvar på min arbetsplats ens en vecka.

Jag har jobbat i 18 år, haft snoriga barn och har aldrig vart sjukskriven i mitt liv, det samma gäller alla män på min arbetsplats.

En man är aldrig sjuk.

Aldrig. enda sjukskrivningen som är okay är extremt aggresiv sköld körtel cancer.

haha jag hade aldrig velat jobba på din arbetsplats, är det benny lastbilschaufför och tompa truckarbetare som jobbar där? Har ni ens ett fack där? On-topic, normala sjuktal i skolan https://www.lararforbundet.se/blogga...-arbetsgivarna
Senast redigerad av nyfikenskribent 2019-04-06 kl. 21:38.
Citera
2019-04-06, 21:38
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Mångkulturell skola
Våra elever representerar många nationaliteter. På skolan talas över 30 olika språk. De dominerande språkgrupperna är arabiska, somaliska, kurdiska, BSK (bosniska, serbiska, kroatiska) och romani.

https://www.orebro.se/faktaomskolan....800026296.html

Man får nästan en känsla av att skolan kanske skulle kunna minska risken för liknande problem om man skulle se till så att svenska åtminstone fanns med bland de 5 mest dominerande språkgrupperna.
Citera
2019-04-06, 21:38
Medlem
Lydans avatar
[Dubbelpost vid redigering av någon konstig anledning]
Senast redigerad av Lydan 2019-04-06 kl. 21:41.
Citera
2019-04-06, 21:45
Medlem
Vi har ju inte så mycket mer på fötterna nu än att rektorn skulle ta upp språkbruket. Ev också besparingar på skolan.
Tror inte vi hört slutet på denna lockout än. Förresten så är klassificeringen hemlig numera om det är ett område som är utsatt för särskilt dålig politik. Kanske har med FN's nya migrationsavtal att göra?
Citera
2019-04-06, 21:51
Medlem
Så går det när IQ-snittet bland vissa invandrargrupper är 85...

Tror ni att dessa problem hade uppstått med koreaner, judar eller japaner?
Citera
2019-04-06, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenskribent
haha jag hade aldrig velat jobba på din arbetsplats, är det benny lastbilschaufför och tompa truckarbetare som jobbar där? Har ni ens ett fack där? On-topic, normala sjuktal i skolan https://www.lararforbundet.se/blogga...-arbetsgivarna

Vanligt kontorsråtte jobb, typish Java och Python scriptare. Programmering är ej min grej.

Men jag har C,D (+farligt gods) kort oxå via militären. Lätt att bära.

Kan vara bra att ha om jag vill bli en Benny
Senast redigerad av peheis666 2019-04-06 kl. 22:06.
Citera
2019-04-06, 21:52
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...-sjukskrev-sig

Jag lägger tråden i I&I, på grund av vad det är för område och för locket på.

Vad gäller saken? Vapenhot, smitta, protest? Varför kan inte rektor säga något till föräldrarna?

Är det något man bara får acceptera att eleverna skickas hem utan att det framgår varför?

Är det ok att sjukskriva sig om man inte är sjuk?

Rektorn är en fegis och regimlojalist. Det är ovanlig sort men tyvärr så finns den. Men än så behöver inte sägas.
Senast redigerad av 0.999... 2019-04-06 kl. 22:04.
Citera
2019-04-06, 21:55
Medlem
Jannebigplays avatar
Kan tänka mig att sjukskrivningarna sker till följd av två anledningar. Den hårda arbetsmiljön med kaosbarn där lärarna säkert har velat ha mer resurser, speciallärare, särskilda undervisningsgrupper men nu får klara allt själva. Den andra anledningen är att Örebro gör massiva besparingar på skolan vilket i sin tur kommer leda till mindre vuxna, större klasser och mer stök.
Citera
2019-04-06, 21:56
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festligt att rektorn ljuger helt ohämmat. Självklart vet hon att hon ljuger och hon vet även att alla som läser också begriper det. Naturligtvis ställer journalisten inga följdfrågor på det som alla vet är lögn. Vissa saker får helt enkelt inte sägas, då är lögnen bekvämare.
Vilken charad. Eleverna vet att rektorn ljuger. Elevernas föräldrar likaså. Liksom journalisten. Och rektorn vet att journalisten, föräldrarna och journalisterna vet. Det här är kvalitetsjournalistiken som vi får via presstöd och public service. Den som de självgoda journalisterna skryter och skrymtar om.
Citera
2019-04-06, 21:57
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Ingen no go zone. Inte så jävla illa där. Värre ställen i Skåne kan jag lova.

Vivalla ingår på listan över särskilt utsatta områden. De definieras av polisen som:

1. Polisen har svårt att fullfölja sina uppdrag.
2. Det finns parallella samhällsstrukturer.
3. Invånarna är obenägna att deltaga i rättsprocessen
4. Övergrepp i rättssak är vanligare i de utsatta områdena
5. Etnisk segregation
6. Hög koncentration av kriminella.

Vivalla tillhör samma kategori enligt polisen som Rosengård i Malmö och Husby i Stockholm. Polisen använder sitt officiella begrepp "särskilt utsatt område" eftersom PK kräver detta; vi andra säger NoGoZon, ett område där vanligt folk inte bör bege sig och där lärare helt uppenbart inte vill arbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in