2019-04-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Alltså är alla autister här eller hur fan kan alla få högre på kvant än verb?! Själv är jag raka motsatsen, spikar verbala men har tusen vägars motgångar att ens förstå hälften av kvantitativa...

Om någon dubbelgångare vill kontakta mig så finns jag här! (obs skämt)
Är teknist, inte jätteintresserad av ämnen som inte har med matte, fysik eller programmering att göra.
Hade kanske varit en bra ide att plugga något inför HP :/
Citera
2019-04-06, 19:55
Medlem
Gavle112s avatar
Citat:
Alltså är alla autister här eller hur fan kan alla få högre på kvant än verb?! Själv är jag raka motsatsen, spikar verbala men har tusen vägars motgångar att ens förstå hälften av kvantitativa...

Om vi är autister är du fan downs als o cp på samma gång
Citera
2019-04-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Normeringen kan inte bli sämre än i höstas, UHR sa att de gjorde provet ovanligt enkelt den hösten. Den här gången kändes frågorna betydligt svårare, så jag tror starkt på 1-2 färre poäng för de högre resultaten. Däremot lär de lägre resultaten vara ungefär samma.
Jaså, har inte gjort provet innan så är inte så säker på hur det har varit förr. Tror jag förstår vad du menar dock.
Citera
2019-04-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmallShack
Jaså, har inte gjort provet innan så är inte så säker på hur det har varit förr. Tror jag förstår vad du menar dock.
Jag skulle säga att VT18 normeringen borde vara snarlik normeringen på det här provet, det kanske kommer skilja 1 högst 2 poäng (tror jag i alla fall)
Citera
2019-04-06, 19:57
Medlem
Citat:

Kvantdelen bygger på den simplare halvan av gymnasiematten medan verbdelen nästan kräver erfarenhet av universitetsstudier för att vara riktigt bekväm med. Det är riktigt djävla skumma texter och ord som man inte kommer i kontakt med i vardagen.

Engelskan är väl undantaget, den är inte mer komplicerad än någon slumpmässigt utvald tidningsartikel.
Citera
2019-04-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Jag skulle säga att VT18 normeringen borde vara snarlik normeringen på det här provet, det kanske kommer skilja 1 högst 2 poäng (tror jag i alla fall)
Låter ju bra, får se hur det går!
Citera
2019-04-06, 20:00
Medlem
Citat:
Exakt, skribenten berörde väl att att tack vare att äktenskap blev "könsneutrala" i Danmark så fick även kvinnor rösträtt så svaret var väl att det handlade om politiska maktstrukturer? Var ialllfall det jag svarade.

Bra, då fick jag rätt
Citera
2019-04-06, 20:06
Medlem
Citat:

Jag har alltid haft lätt för verbala, däremot var det 5+ år sedan jag pluggade matte (A och B på den tiden). Pluggade senare upp matte 3 och 4 utan problem men den tidigare matten har jag aldrig riktigt gått och lärt mig, är således bra på att läsa snabbt och tolka texter men trög på matten.
Känns faktiskt lite fel att då vilja söka något tekniskt program, typ civ.ing, men jag grejar ju den "högre" matten utan problem.
Så nog förstår jag bra mer än hälften av uppgifterna, det tar bara förhållandevis lång tid att lösa dem...
Citera
2019-04-06, 20:20
Medlem
67/80 på verb och 32/80 på kvant. Har återigen fått bekräftat för mig att jag är helt efterbliven när det gäller matematik.
Citera
2019-04-06, 20:20
Medlem
Är det bekräftat att alla versioner av provet var likadana? Eller kan frågorna ha kommit i olika ordning?
Citera
2019-04-06, 20:22
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
67/80 på verb och 32/80 på kvant. Har återigen fått bekräftat för mig att jag är helt efterbliven när det gäller matematik.

Ungefär samma resultat för mig. Börjar sjunka in för mig att jag kanske är helt körd med matten om man har i åtanke den tid som jag lade ner på plugget för mattedelen. Det kändes så rätt när jag skrev det, vilket gör det hela ännu konstigare
Citera
2019-04-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorken80
Cykelturen var 30 km, så den tog 1h 30 minuter. Sedan 1 timmes paus vid vardera rastplats. Totalt 4h 30 min efter start vid 12:00, så 16:30.

78/80 verb, 80/80 kvant själv, gjorde det mest ifall jag skulle bli sugen att plugga något.

En av de jag hade fel på var just 33:an på del 1, så hoppas det lutar åt C där när det riktiga facit kommer.

Fan, jag missade att var 3 stopp plaster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in