2019-04-06, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjin
Det mesta och det fetat i tråden är trådsanningar beroende på hur man vill se det och beroende på om man har en agenda. Det har inte jag. Jag vill bara förstå.

Du är ett stort skämt sedan du klev i tråden med dina sjuka konspirationsteorier om att det var en extern gm. Helt magiskt, plötsligt och snabbt blir du övertygad att det var H som var drivande och mördade sina döttrar. Kärt barn har många namn du Jesus som återuppstår gång på gång. Vad syftet är har alla listat ut.

Jag måste erkänna att jag var lite konspiratorisk tidigare, men jag har mognat efter den initiala chocken. När nu dessa förnekelsemekanismer inte längre är förhärskande hos mig, vågar jag acceptera polisens slutsats, att Hanna och Oskar genomförde detta gemensamt och i samförstånd. Exakt vem som gjorde vad kan vi bara spekulera om. Beträffande vem som var drivande tycker jag personligen det finns saker som pekar åt olika håll. Tyvärr blir dessa diskussioner inte särskilt långvariga och djuplodande eftersom en skrikig grupp förnekar barnen en av deras mördare som polisen fastslagit. Diskussionerna fastnar i infantila beskyllningar på Oskar, när ilskan egentligen i så fall borde riktas mot både Hanna och Oskar. I min värld, i likhet med polisens slutsats, är dessa precis lika skyldiga.

Intressant att du lyckats lista ut något om mig. Vad detta något är, är tydligen höljt i lika mycket dunkel som hur man kan framhålla att en dottermörderska är ljuv, mjuk och alldeles, alldeles - underbar.

För övrigt är det verkligen ingen trådsanning att man talat väldigt gott om Oskar på hans arbetsplats. Man höll i själva verket en konferensdag till hans ära med ett stort foto på väggen på Oskar som inledning, något som en Hannakramare i tråden blev så upprörd över att hen ringde och trakasserade arbetsplatsen över det. Detta finns det bevis för utanför tråden. Gäller samma sak din uppgift om Hannas kurs?
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-06 kl. 13:14.
Citera
2019-04-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ren bluff. Föräldrarna beskrivs misstänka att Moa har samma sjukdom som Agnes. Fortsättningsvis vet vi att det är en läkare som handhar det som handlar om den yngre dottern iom att hon får diagnos nån gång på hösten 2017.
Det lär således ha pågått en utredning dess innan av läkare och det sätts preliminärdiagnos tidigare på barn dvs tre månader.
Att göra en utredning med prel.diagnos innebär att man misstänker något som läkare.
Detta är sen vad som förmedlas från föräldrarna till skolan.

Att skolan initerar förberedelser innan sommarlov är därmed inte konstigt - det handlar givetvis om förberedelser i fall att det skulle finnas ett behov av stöd från skolan, förändringar i skolmiljö, förändringar gällande hemundervisning - partiell eller hel.
Att man förbereder beror även på att man behöver tid på sig inför start hösttermin rent praktiskt gällande personalstat. Under sommaren står det nämligen stilla på skolfronten.

Innan aktuell hemundervisning så erhåller således rektorn intyg. Det är vad vi vet via media.
Vid möte i mitten på augusti föräldrar-skola så finns det dock inget sådant tillgängligt. Än. Vilket givetvis beror på läkaren och aktuell utredning; att den ska bli klar gällande diagnostisering.

Att han söker professur ger en hint om framförhållning.

Ja...

Föräldrarna var drivande i mitten juni i att Moa skulle få hemundervisning. Enligt Lomma kommun.

Moa hade haft hemundervisning 3 dagar i veckan ”sedan i höstas”. Enligt Lomma kommun.

I mitten av augusti fanns inget intyg.

Rektor fick intyget innan Moas hemundervisning.

När Oskar ansökte om befordran 17 september såg framtiden hoppfull ut.
Citera
2019-04-06, 13:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det mesta och det fetat i tråden är trådsanningar beroende på hur man vill se det och beroende på om man har en agenda. Det har inte jag. Jag vill bara förstå.

Du är ett stort skämt sedan du klev i tråden med dina sjuka konspirationsteorier om att det var en extern gm. Helt magiskt, plötsligt och snabbt blir du övertygad att det var H som var drivande och mördade sina döttrar. Kärt barn har många namn du Jesus som återuppstår gång på gång. Vad syftet är har alla listat ut.

I början var vi alla som yra höns, säkerligen var de flesta chockade och ingen information kom fram alldeles i början så att vi alla hade olika funderingar och spekulationer är inte konstigt.

Ganska snart började det komma fram information från personer som jag anser vara trovärdiga personer bl a Scheele och Avd9. De har aldrig uppgett sina källor men infon kommer direkt från polis och annan blåljuspersonal.
Tyvärr tröttnade Scheele som var först med info på mobben här inne som var direkt kränkande och hånfulla så den källan tappade vi tyvärr ganska snabbt.

Beträffande utomstående gärningsman tror jag det var Elli som skrev att hon och anhöriga trodde att det kunde vara. Med all säkerhet var de chockade och kunde inte tro att föräldrarna gjort detta. (inte alls konstigt)

Jag vill också förstå hur två föräldrar kan tillsammans komma till denna fasansfulla slutsatsen att hela familjen skulle dö.
Jag köper utredningens resultat att bägge är lika skyldiga men vägen till slutet intresserar mig.
Citera
2019-04-06, 13:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja...

Föräldrarna var drivande i mitten juni i att Moa skulle få hemundervisning. Enligt Lomma kommun.

Moa hade haft hemundervisning 3 dagar i veckan ”sedan i höstas”. Enligt Lomma kommun.

I mitten av augusti fanns inget intyg.

Rektor fick intyget innan Moas hemundervisning.

När Oskar ansökte om befordran 17 september såg framtiden hoppfull ut.
Inget av det du skriver stärker det du ursprungligen skrev. Att de bestämt sig i juni. Du svamlar enbart med annan fakta som inte styrker ditt påstående, det mesta intetsägande repetition.
Ren ordsallad med andra ord och vad du främst gör är att ignorera att Moa lär ha varit under utredning av läkare med tanke på befintlig diagnos.

Drivande är ett ordval i media och ett fortsatt påstående i tråden. Jag hoppas du läser media med en stor nypa salt när det kommer till formuleringar kring säljande (och mycket dålig) journalistik.
Speciellt när påståenden inte förankras från den som skriver artiklar.

Media är attention whore. De vill sälja och de är medvetna om att folk silar mygg men sväljer kameler.

Här ska du få se ett annat tecken på sådant - då melodrama och överdrifter är ett känt fenomen inom mediabranchen och riktigt tråkigt. Rubriker är braskande och om man är vaksam så finns det motsägelser i text.

"Nu träder en bild fram av att familjen de sista åren tillbringade alltmer tid tillsammans i huset – och desto mindre ute i omvärlden."

På bas av (vid fortsatt läsning) i samma artikel - nåt annat finns inte:

"– Han har jobbat mycket hemma på sista tiden. Vi har disponerat det så för att han ska kunna prioritera att vara mer med sina döttrar. Och gått ner lite i tid för att prioritera familjelivet, säger hans närmaste chef."
https://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-drog-sig-undan-sista-tiden-innan-morden/

Rubrik för att betona nåt liknande:

"Det känns som att de har varit isolerade"

Visar sig vara en Bjärredsbo som spekulerar.
https://www.expressen.se/kvallsposten/forskare-familjen-har-inte-fatt-gensvar/
Senast redigerad av develi 2019-04-06 kl. 13:25.
Citera
2019-04-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Jag måste erkänna att jag var lite konspiratorisk tidigare, men jag har mognat efter den initiala chocken. När nu dessa förnekelsemekanismer inte längre är förhärskande hos mig, vågar jag acceptera polisens slutsats, att Hanna och Oskar genomförde detta gemensamt och i samförstånd. Exakt vem som gjorde vad kan vi bara spekulera om. Beträffande vem som var drivande tycker jag personligen det finns saker som pekar åt olika håll. Tyvärr blir dessa diskussioner inte särskilt långvariga och djuplodande eftersom en skrikig grupp förnekar barnen en av deras mördare som polisen fastslagit. Diskussionerna fastnar i infantila beskyllningar på Oskar, när ilskan egentligen i så fall borde riktas mot både Hanna och Oskar. I min värld, i likhet med polisens slutsats, är dessa precis lika skyldiga.

Intressant att du lyckats lista ut något om mig. Vad detta något är, är tydligen höljt i lika mycket dunkel som hur man kan framhålla att en dottermörderska är ljuv, mjuk och alldeles, alldeles - underbar.

För övrigt är det verkligen ingen trådsanning att man talat väldigt gott om Oskar på hans arbetsplats. Man höll i själva verket en konferensdag till hans ära med ett stort foto på väggen på Oskar som inledning, något som en Hannakramare i tråden blev så upprörd över att hen ringde och trakasserade arbetsplatsen över det. Detta finns det bevis för utanför tråden. Gäller samma sak din uppgift om Hannas kurs?
Det fetat. Har jag aldrig påstått.
Angående Hannas kurs är något jag läst någonstans i starten av tråden. Precis som ”trådsanningen” om leasing av bilen.

Citat:
Det fetat. Så är det säkert. Jag tror inte att polisen missat något, däremot tror jag att, med tanke på att polisen var/är överbelastad så har de haft det ganska lätt för sig med allt bevismaterial som O och H alt. endast O (mest troligt enligt mig) lämnat i silverfat åt dem. Jag tror inte att utredningen tog lång tid för att de kallade in experter m.m. som många påstår här i tråden utan att egentligen veta. Jag tror att det tog lång tid för att de prioriterat andra brott.
Alla är döda. Varför ska man sätta in extra resurser när ”bevisen” är ”solklara”? då behöver man inte heller bevisa att det fanns bara EN gärningsman, nej! i förklaringsbrevet stod det att båda var med på det, check! Förstår du? Det är iaf det jag TROR och har såklart inga bevis på (bäst att förtydliga)
Och det där med att H fick ”hjälp” (!!!) av O att dö kommer jag aldrig att köpa.
Läs noggrant mitt inlägg här ovan. Såhär tror jag. Utifrån det jag tror kommer jag till slutsatsen om att O mördat alla. Men om fler bevis dyker upp med tiden kan jag förstås ändra mig. Jag är inte i tråden för att vinna prestige. Jag vill bara förstå och jag har mina anledningar till varför jag vill förstå.
Citera
2019-04-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
I början var vi alla som yra höns, säkerligen var de flesta chockade och ingen information kom fram alldeles i början så att vi alla hade olika funderingar och spekulationer är inte konstigt.

Ganska snart började det komma fram information från personer som jag anser vara trovärdiga personer bl a Scheele och Avd9. De har aldrig uppgett sina källor men infon kommer direkt från polis och annan blåljuspersonal.
Tyvärr tröttnade Scheele som var först med info på mobben här inne som var direkt kränkande och hånfulla så den källan tappade vi tyvärr ganska snabbt.

Beträffande utomstående gärningsman tror jag det var Elli som skrev att hon och anhöriga trodde att det kunde vara. Med all säkerhet var de chockade och kunde inte tro att föräldrarna gjort detta. (inte alls konstigt)

Jag vill också förstå hur två föräldrar kan tillsammans komma till denna fasansfulla slutsatsen att hela familjen skulle dö.
Jag köper utredningens resultat att bägge är lika skyldiga men vägen till slutet intresserar mig.
Fetat1. I början, ja. Men Frank Jesus skapade kontot förra månaden och det var honom jag svarade.

Fetat2. Samt Frank Jesus. Han tom bjöd oss till en annan tråd skapad under konspirationsteorier för att diskutera en extern gm i Bjärredfallet (nu har hen utvecklats och förklarat så det är inte aktuellt för hen längre)

Så Emma. En gång gav du mig rådet om att jag skulle hänga med i diskussionerna och inte bara dyka upp som gubben i lådan. Jag ger dig samma råd nu.
Citera
2019-04-06, 13:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Fetat1. I början, ja. Men Frank Jesus skapade kontot förra månaden och det var honom jag svarade.

Fetat2. Samt Frank Jesus. Han tom bjöd oss till en annan tråd skapad under konspirationsteorier för att diskutera en extern gm i Bjärredfallet (nu har hen utvecklats och förklarat så det är inte aktuellt för hen längre)

Så Emma. En gång gav du mig rådet om att jag skulle hänga med i diskussionerna och inte bara dyka upp som gubben i lådan. Jag ger dig samma råd nu.

Men snälla, jag har varit med i tråden sedan januari 2018. Det är ett diskussionsforum så jag tar mig rätten att svara på inlägg.
Citera
2019-04-06, 13:56
Medlem
Citat:
Men varför kan man inte tänka så när det gäller att H anmälde sig till en kurs lite innan morden? Frågar ödmjukt och vill inte ha ett drygt svar. Vill bara förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Jag minns också nåt om en kurs. Vad är källan till det?

Citat:
Leta i tråden

Jag har också svårt att hitta ursprunget. Det sägs komma från signaturen Undrande som tydligen är bekant med en journalist på Expressen som har information. Det verkar iofs stämma, men det verkar konstigt om Expressen känner till en sån sak utan att publicera det. Men för tillfället sorterar jag det som ett obekräftat rykte.
Citera
2019-04-06, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har också svårt att hitta ursprunget. Det sägs komma från signaturen Undrande som tydligen är bekant med en journalist på Expressen som har information. Det verkar iofs stämma, men det verkar konstigt om Expressen känner till en sån sak utan att publicera det. Men för tillfället sorterar jag det som ett obekräftat rykte.
Tack för ditt svar. Men menar du då att diskussionen om att O bl.a. leasat bilar, öppnar för att han såg en framtid och därför inte var drivande i morden, är också ett obekräftat rykte? (trådsanning mao) För det var det min fråga var till dig. Varför ser man inte Hs anmälan till kursen också som en framtidsplan där morden inte fanns med i bilden.
Citera
2019-04-06, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ok, tack! Man kan ju i alla fall konstatera att det är lite mindre meningsfullt att spekulera om ett obekräftat rykte än en verifierad sanning.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-06 kl. 14:20.
Citera
2019-04-06, 14:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Tack för ditt svar. Men menar du då att diskussionen om att O bl.a. leasat bilar, öppnar för att han såg en framtid och därför inte var drivande i morden, är också ett obekräftat rykte? (trådsanning mao) För det var det min fråga var till dig. Varför ser man inte Hs anmälan till kursen också som en framtidsplan där morden inte fanns med i bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
De har haft två bilar hela tiden...även när de bodde i Gbg.De åkte inte kollektivt.H behövde bil till sitt arbete och för att köra töserna till dans m.m
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Jag refererar bara till Missans uppgift att familjen hade bara en bil vid tiden när O körde A till Tyskland. Av den anledningen kunde H inte skjutsa Moa till henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
2016 hade dom en bil. Var det inte så att bil nummer 2 köptes hösten 2017? Och några undrade här varför Oskar skaffade ny bil i oktober 2017?
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Nej bil nummer 2 förlängt leasingavtal och byte till ny.
Åter igen de har alltid haft två bilar och i leasingavtal företag ingår hyrbil om den av någon anledning var på verkstad.
Tidigare info i tråd 19/1:
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Såg via merinfo att det fanns en Suzuki samt en nyare Mitsubishi (köpt i oktober) registrerade på hushållet. På ratsit finns endast en vespa registrerad som fordon på adressen och deras sida är mer frekvent uppdaterad.
Artikel 10/1 inkl bild med två bilar på tomten:
https://www.skd.se/2018/01/10/byn-i-chock-efter-misstankta-familjemordet/
https://skd-1e9a.kxcdn.com/2018/01/10123858/04d8f04d6bec5d8c09f956437a4acfea-600x393.jpg

Hur aktuell bilpark såg ut innan inköp av Mitsubitchi oktober 2017 framgår inte.
Senast redigerad av develi 2019-04-06 kl. 14:18.
Citera
2019-04-06, 14:19
Bannlyst
Citat:

Att Oskar skulle vara fixstjärnan på en konferens dagen efter han fanns död och att han ansökte om en professur är inga obekräftade rykte eller trådsanning. Därför kan, kan, dessa uppgifter tyda på att det fanns en ambivalens för Oskar om det gemensamma familjemordet och ett framtidshopp.
Att spekulera om ett obekräftat trådrykte om en kurs finner jag lika meningsfullt som att smutsa ner mig med Rappytts ogrundade lustfantasier om pedofila nätverk, incest, transexualitet, homosexualitet, otrohet mm. Hon verkar ärligt talat lite sexfixerad...
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-06 kl. 14:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in