2019-04-05, 15:54
Medlem
olsson280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Sorry, jag menar förstås Peter. Vet inte varför jag fått för mig att han heter Stefan.

Han känns som en Stefan, jag gissade att det var honom du menade.
Citera
2019-04-05, 16:09
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
2. Skrev väl lite kort ang honom och det där. Men det vi får se via TV-rutan är vinklat och utvalt av produktionen, och de är bara en bråkdel utav dagen. Så en person kan framstå som begåvad, och en annan person kan framstå som låg intellektuell, trots att det kan vara tvärtom i verkliga livet. Det sker inget prov på kunskap, vad jag skådat ännu så man kan bara spekulera och forma en egen bild om en person. Så min slutsats är då jag kollat på just Robert ( hittills) att jag tycker att hans uttalanden är väl utvalda, och har samtidigt ett lugn i sin betoning. Dessutom tror jag att det kan finnas en viss kausalitet mellan lugn och kunskap. Då en intellektuell människa vet att de ger ingenting att brusa upp sig i vissa sammanhang, för att istället ta det på en mer rationell nivå, än att bara gorma och skrika för att sedan tappa kontrollen och ett möjligt övertag i samtalsämnet. Eller kanske jag egentligen menar att han har visat en kompetens inom EQ? Jag vet inte riktigt mer än att han känns som en utav de mer sansade. Vad tycker du? Kan det finnas ett samband mellan lugn och intellektuell ?

Kul att du läste och svarade! Hoppas jag förklarade lite bättre denna gång.
Vad har han gjort för uttalanden som imponerat? som inte dom andra gjort?.
Hur är Bonnie inte verserad?, hon har väl inte hetsat upp sig?

Ja det kan finnas ett samband mellan lugn och intellekt, vad som förvirrar är att det är grader av allting, då det finns många i hans lag som inte hetsat upp sig, det är snarare 2 som hetsat upp sig,
Johanna & Sebastian (eller vad han hette) på Suzanna
Citera
2019-04-05, 16:52
Medlem
Screems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Hehe yes yolo

1. Yes, du har rätt. Jag skrev ” hon har visserligen presterat bra med tanke på hennes atletiska kropp”, vilket är en felskrivning utav mig. Menar förståss att hon har ICKET en atletisk kropp, så jag ber om ursäkt att de kan ha förvirrat analysen. Poängen var att jag anser hon har överpresterat gentemot vad man egentligen tror om henne då man ser på hennes yttre, dvs henne kropp. Den är ju som du refererat till just ” korta tjocka”. Sammanfattningsvis, hon är inte atletisk eller ser ut att vara en idrottsmänniska som håller igång. Skenet bedrar. Så my bad.

Kollade på Linns Instagram och såg att hon gör sin andra Svenska klassiker just nu. Visst, behöver inte vara en idrottsmänniska för att göra en Svensk klassiker. Men kanske hon presterar mer än vad man egentligen trodde hon skulle göra.
Citera
2019-04-05, 19:34
Medlem
Överraskande bra säsong hittills. Några man hejar på, några osympatiska, och några wild cards. Så länge feminazin ryker i Gränslandet blir jag nöjd. Fruktansvärd varelse. Tycker synd om henne/den/det.

Gillar nog Emilio mest, även Klas och Tobias är felfria. Fia börjar växa på mig också, hon blir nog roligare än man trodde i början.
Citera
2019-04-05, 20:48
Medlem
Klas ser ut som han fastnat i en tryckpress.
Citera
2019-04-05, 21:05
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Sebastian är nog den som jag ogillar mest av de som är kvar.
En självgod typ som aldrig bjuder på sig själv. För då skulle han ”göra bort” sig.
Skrattar han någonsin?
Nä! För han måste verka så jävla präktig och seriös!
Suzana sa det ganska bra i senaste avsnittet. Sebastian och Annas samtalsämnen kretsar kring vem som är mest muskulös, vem har starkast ben, vem som ser bäst ut i vattenbrynet.
Fy fan vilka motbjudande människor.
Citera
2019-04-05, 21:45
Medlem
Diarrees avatar
Sebastian... Vad är det för en oskön människa? Är han, som man säger i folkmun, psykopat? Skrattade gott när han sa att Suzanne inte tillförde något tio gruppen. Hon var ingen ljuspunkt. Sebastian är ju som ett svart hål i jämförelse.
Citera
2019-04-05, 22:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Blev urtrist när juristen lämnade!

Du menar väl turisten? Det enda han gjorde var väl att klaga på allt och alla. Dessutom krävde pengar för att stanna och "göra bra TV".
Citera
2019-04-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree
Sebastian... Vad är det för en oskön människa? Är han, som man säger i folkmun, psykopat? Skrattade gott när han sa att Suzanne inte tillförde något tio gruppen. Hon var ingen ljuspunkt. Sebastian är ju som ett svart hål i jämförelse.

Du kan inte ha träffat många människor i ditt liv om du tror att Sebastian är en psykopat. Jag får uppfattningen att han är en otrevlig människa som man ska hålla sig borta från, varken mer eller mindre. Synd att Anna dragit sig till honom. Jag tror att hon hade/har mycket att ge, men är för svag socialt. Lag Nords plan angående Sebastian var faktiskt underbart rolig. Jag hoppas att han åker ut snart.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du menar väl turisten? Det enda han gjorde var väl att klaga på allt och alla. Dessutom krävde pengar för att stanna och "göra bra TV".

Men han "hotades" ju. Stackare.

Turist låter mer troligt än jurist. Snyggt uppfattat. Största stolpskottet i Robinsons historia utan tvekan, fjolåret inkluderat.
Citera
2019-04-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diarree

Gillar inte heller honom. I början verkade han sjysst men han har sjunkit som en sten i mina ögon.

Kollar just nu på avsnitt 6 som visades första söndagen, då jag missade det. Carl Henrik eller vad han heter, så patetisk otrevlig människa. Kom fram till killtrion och ville vara med på en pakt. Hotade dem att inte rösta ut Anna. Så jäkla kul när killarna bara drog ifrån honom när han ville pakta. Hävdade efter det att killarna är korkade och inte tänker taktiskt. Medans han själv saboterade tävlingar så de skulle hamna i öråd efter öråd. Väldigt okorkat det där. haha

I det här avsnittet hade Suzana också en bra poäng när det pratades om hur de skulle tillaga fisken.

Jag har en känsla av att produktionen hade två ammuniteter i det örådet för att de ville att Carl henrik skulle få en så han skulle stanna kvar och bråka.

Edit: Carl Stefan hette han visst den megaskiten.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-04-06 kl. 00:49.
Citera
2019-04-06, 01:13
Medlem
dialektikers avatar
Linn med sin egoism är ingen "värdig överlevare" med de mått mätt vilka typer av människor som skulle överleva vid en krissituation.
Inte Adnilson eller Nick heller.
Egoister hör helt enkelt inte hemma i överlevnadssituationer (står ju lite om prepping-beteende i DN idag).

Det börjar bli lite långrandigt med att folk SKA pakta och det här tjafset "spela spelet" (svar ja, Sebastian börjar också visa sin osympatiska sida). Det kan väl höra hemma i Paradise Hotel.
Skulle vara intressant för omväxlings skull se sådana deltagare som är jämförbara med en realistisk överlevare. Det skulle nog gå att lägga upp programmet så och det ändå skulle bli spännande.
Senast redigerad av dialektiker 2019-04-06 kl. 01:18.
Citera
2019-04-06, 05:51
Medlem
Hoppas den där självgode samen åker snart. Väldigt jobbig människa. Bidrar heller ingenting till laget förutom butterhet och muttrande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in