Citat:
Ursprungligen postat av
OmedelSvensson
Jag har naturligtvis läst hela artikeln redan.
Om både Etiopien och BEA och USA( NTSB) besitter datan vore det ju väldigt enkelt för alla i hela världen att se om det skiljer mellan olika uppgiftslämnare.
Då skulle man kunna förstå ATT det är miklat med data. Nu kan vi inte det. Det är så enkelt att Etiopiens officiella anledning inte håller, bara man tänker.
Nej, detta är gjort för att man skall kunna frisera data som man vill, vilket redan är gjort på minst två sätt:
-På presskonferensen ljög man världen i ögonen. Data att jämföra med kom timtals senare när världens media resan gått ut med det(de lögner) som sas på pressreleasen).
-Preliminära rapporten innehåller lite delar där vi i princip vet att man låtit bli att ta med viktiga fakta. Dessa är nyckelbitar i utredningen och varför det skedde. Det är ingen slump.
Jag rekommenderar att man tar sig tid och läser hur Ethiopian Airlines reagerat på utredningen. Finns i förkortad version på avherald. När man har läst den glorifieringen bör man läsa om hur Ethiopian Airlines samt Etiopiens haverikommission tog emot uttedningen om Ethiopian 409...
Det går inte helt ok till...
Oberoende undersökning
Bara så att vi vet att här inte skapas trådsanningar som saknar faktaunderlag...
Är det något moment när det gäller utläsning och analys av data som inte skett under överinseende av NTSC (National Transportation Safety Board) och andra berörda parter från USA?
Om det är så, har du källa på det, som inte har karaktären konspirationsteori?
Presskonferensen
Jag har nog lyssnat igenom presskonferensen minst fyra gånger. Jag har inte upptäckt något fel i den.
När du skriver
"På presskonferensen ljög man världen i ögonen." så undrar jag exakt vad det var som du anser var en lögn? Kan jag ha sett en nerkortad version? Vilken version har du sett?
Gärna med en källreferens till "sanningen", så att vi inte sprider vad som kan vara trådsanningar.
Att USA, Boeing och FAA har ungefär 600 miljarder skäl till att vilja att det inte ska komma fram att Boeing och FAA har agerat i strid mot de regler som finns det vet och förstår alla. Det är ju så det ser ut, även om vi inte har alla detaljer ännu. Varför skulle Ethiopien försöka dölja sanningen?
Mitt intryck är att etiopiska myndigheter i det här fallet visat prov på en imponerande integritet i en situation då dom varit utsatta för exceptionella påtryckningar, från Boeing, från FAA, från Trump och förmodligen från några fler parter i USA.
–