2019-04-03, 20:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
I den riktiga världen finns det kvinnor som jobbar och tjänar sina egna pengar. Kanske inte om du importerar från Thailand...

För mig är mina barn meningen med livet. Det betyder inte att jag saknar andra glädjeämnen men i grund och botten handlar mitt liv om barnen. Och vet du? Det är underbart!

Vad skulle vara mer meningsfullt än barn? Egen njutning? Gud så tomt.

Provider handlar inte bara om pengar, utan om hjälp med brn och hushåll i allmänhet. En kvinna som ser bra ut och tjänar bra med pengar nöjer sig dock inte med en betahane, utan vill ha en snyggare man med högre status. Och ett sånt förhållande funkar antagligen ganska bra eftersom båda då är attraherade av varandra. I majoriteten hushåll är det dock så att kvinnan är missnöjd med sin beta-provider man och han i sin tur(om han inte är i total förnekelse) är missnöjd med att frun är missnöjd med honom.

Om du på riktigt anser att barn är meningen med livet är du något av ett unikum bland män. Riktiga män vill inte ha barn, de vill vara barn.

Själslig upplysning är meningsfullt och hela poängen med mannens existens. Så att man kan hoppa ur reinkarnationscykeln och meningslösa inkarnationer på jorden - som är ett skikt i helvetets dimensioner.
Än så länge är du nöjd med jordelivet, men det kommer du inte vara i längden.

Dom flesta "män" i gift vid första ögonkastet verkar vara av samma virke som du, skillnaden är bara att de inte kommer ha turen att hitta en kvinna som är tillräckligt attraherade av dom för att bygga ett lyckligt äktenskap med. Nu vet jag dock inte om det finns attraktion i ditt äktenskap eller om du bara är en beta-provider i grav förnekelse...
Niklas är väl undantaget då, han har haft tur att matchats med en gammaldags, asiattjej som hade varit attraherad av nästan vilken vit man somhelst.
Citera
2019-04-04, 01:10
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Folk från arbetarklass finner ofta akademiker tråkiga.

Konstaterar krasst att även jag som väldigt högutbildad finner Magnus jättetrist. Han är helt enkelt inte någon social/extrovert/charmig person. Lösningen för honom är nog att försöka finna en lika trist tjej (oavsett om hon är hög- eller lågutbildad) så kan de tillsammans sitta hemma vid köksbordet och vara tysta samt blunda utan att någon finner det störande. Med "Carpe fucking Diem" i snirkliga bokstäver på köksväggen.
Citera
2019-04-04, 02:02
Medlem
Tänkte på en sak till när jag såg lite av reprisen idag. Jannica är ju tokig för att Magnus inte reagerar när hon attackerar honom av att han inte tar ställning nog i diskussioner. När han sen säger till när de är ensamma i köket att hon kan gå och lägga sig om hon ska vara sån.

Då så sätter hon upp händerna, säger något om stopp och säg inget mer samt gå härifrån. Hon fick en reaktion men då stoppade hon honom med att hon inte accepterade det ifrån honom. Hur f-n ska hon ha det, ska han reagera eller inte och ska hon då även bestämma hur han reagerar?

Det var säkert ändå en klar markering ifrån honom att han kände sig förutmjukad, men då tyckte hon att han gått över gränsen. Jag tyckte att den var tam om man ser till vad hon vräkt ur sig tidigare. Hon vill ha reaktion men blir tvärsur när hon får en till slut efter lång provaktion.

Sen ber hon om ursäkt dagen efter och så ska allting vara glömt. Han accepterar då han inte vill ha konflikt men det innebär inte att han är sårad inuti. Han kommer tänka på hur han svarar nästa gång för att inte göra henne upprörd.

De andra paren reagerar på deras (hennes) uppförande och känner att de är några de inte vill ha kontakt med i fortsättningen efter inspelningen. Jag känner igen det då jag råkade ut för något liknande med en tjej som provocerade alla mina/våra vänner så att de tog avstånd.
Citera
2019-04-04, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tänkte på en sak till när jag såg lite av reprisen idag. Jannica är ju tokig för att Magnus inte reagerar när hon attackerar honom av att han inte tar ställning nog i diskussioner. När han sen säger till när de är ensamma i köket att hon kan gå och lägga sig om hon ska vara sån.

Då så sätter hon upp händerna, säger något om stopp och säg inget mer samt gå härifrån. Hon fick en reaktion men då stoppade hon honom med att hon inte accepterade det ifrån honom. Hur f-n ska hon ha det, ska han reagera eller inte och ska hon då även bestämma hur han reagerar?

Det var säkert ändå en klar markering ifrån honom att han kände sig förutmjukad, men då tyckte hon att han gått över gränsen. Jag tyckte att den var tam om man ser till vad hon vräkt ur sig tidigare. Hon vill ha reaktion men blir tvärsur när hon får en till slut efter lång provaktion.

Sen ber hon om ursäkt dagen efter och så ska allting vara glömt. Han accepterar då han inte vill ha konflikt men det innebär inte att han är sårad inuti. Han kommer tänka på hur han svarar nästa gång för att inte göra henne upprörd.

De andra paren reagerar på deras (hennes) uppförande och känner att de är några de inte vill ha kontakt med i fortsättningen efter inspelningen. Jag känner igen det då jag råkade ut för något liknande med en tjej som provocerade alla mina/våra vänner så att de tog avstånd.

Jag tror iofs att hon är ärlig där även om hon går ifrån. Min erfarenhet av den här typen av kvinnor är att ju elakare och mer bestämd man blir mot dem desto snällare blir de. Har funnits tillfällen då jag skällt ut dylika damer i samband med jobb och utbildning på ett sätt som gränsar till det oacceptabla, kvinnorna blir arga, vissa går därifrån och man tänker att man gjort sig en ovän för livet. Men sen kommer de och fjäskar som om inget hänt.

Tror inte alls på att Jannica skulle vara psykopat som någon antytt utan att det istället som någon annan varit inne på handlar om klassiskt kvinnligt förakt för snälla män.

Sedan är hon helt klart utåtagerande och säkerligen svår att leva med även om man tar kommando över henne. Efter att ha sett henne i serien finns det ingen man med sunt förnuft som vill ha henne. Möjligheterna att bygga en stabil familj med henne är mycket små.
Senast redigerad av Mafia 2019-04-04 kl. 08:27.
Citera
2019-04-04, 08:22
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Håller med. Magnus är en trygg och snäll typisk akademikerkille. Han behöver en dito akademikertjej som inte vill vara någon drama-queen. Miha skulle passa honom betydligt bättre än Jannica. Kanske vi kan hoppas på de två till slut?

Jannica behöver en grovhuggen arbetarkille som slår näven i bordet och skriker tillbaka på henne. Sen kan de bli sams genom ett försoningsknull. Det är många par som håller på så. Inte så mycket djupa samtal utan bara köra pang på genom livet.
Hon är inte typen som gifter sig. Mer en sån som får 3-4 ungar med olika pappor, och som i 40-årsåldern sitter bitter i en hyresrätt och pimplar bib med sina lika bittra väninnor.

Malin ska ha en tall, dark and handsome och gärna rik, för att hon ska tända till. Men riktigt skumt att vuxna barn ska behöva ”godkänna” honom först. Ska hon godkänna barnens val av partners också?

Daniel ska ha en miljöpartistisk feminist. Det borde finnas gott om såna i hans tantrakretsar.

Niclas är årets turgubbe. Att han lyckats få en sån fin tjej som Miha och dessutom fått henne att tända på honom. Det här får han inte sumpa, han kan aldrig få någon bättre. Han har ju inte utseendet med sig, men han verkar ändå vara en bra kille. Att han gillar fotboll och är engagerad är väl ingen nackdel. Bara bra med ett eget intresse. Och han är inte alls överdriven som vissa här vill få det till. Jag vet massor av killar som är precis lika uppslukade av nån sport. Men jag tror ändå att Miha och Magnus skulle vara en perfect match.

Bra analys! Håller till hundra procent med dig.
Tror även att WT Jannica lätt skulle kunna hamna i ett oerhört destruktivt förhållande. Hennes provocerande av en reaktion hos motparten skulle kunna gå riktigt illa om hon har otur...
Citera
2019-04-04, 14:27
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Sedan är hon helt klart utåtagerande och säkerligen svår att leva med även om man tar kommando över henne. Efter att ha sett henne i serien finns det ingen man med sunt förnuft som vill ha henne. Möjligheterna att bygga en stabil familj med henne är mycket små.
Jo alla som är motsatsen till snälla män kommer vilja ha henne om vi ska tro på vad du själv samtidigt hävdar, hon lär vart fall inte gå barnlös, du vet kevinnor är ofta programmerade att krysta ut en avkomma och det sk familjelivet är sedan en utbytbar vandring med olika prospektiv under nemas problemas, frågan är vem som skulle ha behov av en stabil familj om den samtidigt är degenererande för skälslive
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-04-04 kl. 14:30.
Citera
2019-04-04, 17:15
Medlem
Undrar vad det är för typ av kille Jannica söker. Ska han vara lika eldig och intensiv som hon själv? Någon som säger emot och har samma jargong och humor? Det kan ju bli väldigt mycket om båda är dominanta och vill styra och ställa i relationen.

Vad händer om Malin trots sin tidigare tvekan känner att Daniel är den rätta för henne? Kommer hon då ignorera vad sonen tycker eller är det han som bestämmer i slutänden?
Citera
2019-04-04, 19:35
Medlem
Malin är den stora vinnaren i programmet. Hon kan gå hem till sin bi-son men vad kan Miah göra? Vietnam är för kvinnoförtur i bostadsjakten där hyddor var standard innan engelsmännen ritade omvärlden.

Jannica vill ha en snäll men farlig kille. En kille som är farlig utåt men miss universe inåt. I Magnus fall så är det tvärtom. Magnus är felet med standard killen idag. Dem förvandlar sig till tråden runt qvinnans lillfinger per automatik. I Daniels fall vann han lotto men råkade skrapa den lilla rutan till vänster så det blev en ogilitig vinst. Hoppas Miahs proffesionella pappa kan ta henne till stånd och inse hennes egna värde.

Daniel ska klippa sig och skaffa sig ett jobb fastän i detta fall har han redan ett då får han göra det för liggandet skull för Malin sänker inte sig för någon förutom Buddhas vänner i skogen som ommålade hennes garnityr. Daniel har försökt med alla trix i dem gamla böckerna: fin bil, nope! Tantrasex, nope!, träffa barnen till frun, fail! Avleda konversationen i en meningsfull snoppfest ute på en kall åker... ja ni fattar vinken!

Varför är det samma visa varje säsong?
Citera
2019-04-04, 19:39
Medlem
Kan de inte försöka göra om konceptet? Som det är just nu verkar det ju inte funka. Lika hopplöst dåliga matchningar varje år. Varför fortsätta år efter år när i stort sett alla paren har misslyckats? Är det är för få sökande eller gör experterna ett dåligt jobb? Det känns som det är dags för något nytt så det inte blir så tjatigt.
Citera
2019-04-04, 19:54
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayToRichness

Varför är det samma visa varje säsong?
Jag ser inte skiten, men såg första avsnittet. Där säger coachen rakt ut att hon vill att deltagarna skall upptäcka att dom gillar något som dom uttalat att dom inte gör. Man saknar respekt för deltagarna och därför blir det som det blir varje år.
Men produktionsbolaget skiter väl i vilket. Dom vill ha bra tv = konflikter....hurvida någon träffas skiter man i.
Citera
2019-04-04, 20:20
Medlem
Det verkar inte längre gå ut på att deltagarna ska hitta kärleken i varandra.
Citera
2019-04-04, 20:43
Avslutad
Det var rätt talande under deltagarträffen, när någon ställde frågan vilken den finaste egenskapen en människa kan ha, så var det ingen som svarade integritet. Det hade å andra sidan varit än mer ironiskt om någon svarat det 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in