Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-19, 12:57
  #2857
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
De verkar inte trivas med att umgås med varandra. Hur länge håller de ut? Kommer att vara plågsamt att se de.
Kan det vara så att vi haft fel här på flashback?
Vi har ju utgått från att marsvins Sam är kvinnan och tar emot och de andra är mannen som sätter på. Men det kanske är fel. Båda är kanske passiva eller aktiva. Där av deras problem i äktenskapet.
Citera
2018-03-19, 12:58
  #2858
Medlem
Saknar Daniella Gordon (and her Perfect Parts) ...
Citera
2018-03-19, 18:16
  #2859
Medlem
Snirks avatar
Det är ju ganska enkelt att googla namnet och kolla på merinfo.se för att se vilka som fortfarande är gifta och vilka som inte är det. Och ganska enkelt att snabbt se på Facebook vem som just skaffat nytt jobb i den andra partens hemstad.
( ja jag har inget liv, ni som är nyfikna får googla själva, jag vill inte spoila).
Citera
2018-03-19, 20:11
  #2860
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Jag undrar hur många av dem kommer ha en långvarig relation...
Citera
2018-03-22, 03:50
  #2861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Ja, hästtjejen är för fet och anledningen till att hon oftast är singel beror nog även här på hybris, ser säkert sig själv som minst en 7:a, en härlig kurvig kvinna som gott kan ställa krav. Dämpade hon sig lite och gick ner 15 kg skulle hon vara högvilt men nu är hon inte attraktiv. Hon ser sig alltså som för bra för kamrern.
Sen vill inte många män egentligen ha en kvinna "med skinn på näsan", det är ungefär som när kvinnor säger att de vill ha en snäll man. En lögn som låter bra.

Madelene & Martin påminner om andra års floppar där de parat ihop livliga kvinnor med blygare män. Han är dock lite mer social och öppen än hans motsvarighet andra säsonger men det är bara pengar som kan rädda honom. Och om han nu väl hade haft pengar hade han kunnat få någon bättre än henne. Att hon dessutom är civilingenjör och har det hyffsat ställt ekonomiskt gör inte saken bättre. Helt hopplöst läge!

De tar med Madeleine för att göra bra TV. För inte kan de tro att de ska klicka på riktigt? Hon måste vara väldigt svår att hitta en partner till förövrigt. Hon gör gemene beundrare osäker bara med sin blotta närvaro. Och de som hon inte gör osäker vill numera inte ha henne.

Madelene påminner väldigt mycket om Louise i fjolårets omgång. Söta men som lagt på sig för mycket med åren. Männen de nu erbjuder sig är en skugga av vad de tidigare fick. Både Madde och Louise dessutom arbetandes med nästan bara män. De har mängder av män i sin omgivning men har ändå lyckats med konststycket att inte hitta någon.

Beträffande detta med skinn på näsan så har du helt rätt. Det är någon floskel PK-män drar för att framstå som moderna. Inte heller denna gång lyckades experterna syna den bluffen.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-03-22 kl. 04:13.
Citera
2018-03-22, 03:59
  #2862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Brandmannen och Sara var ju superattraherade av varandra vid vigseln. Det blir nog mycket pöka på där till att börja med, tills han kommer underfund med hur hon ser ut avsminkad.

Nu har jag bara sett tredje avsnittet men mycket bra matchning mellan Sara och Brandmannen. Uppsminkad, oerfaren och romantisk kvinna möter viking. Given succé!

Det som kan stoppa deras förhållande är att de inte kommer på något att prata om. Att de är för olika.

Vilken nedbantning av budgeten förövrigt. Husvagnssemester och Skogsvistelse som bröllopsresa... Ha ha ha
__________________
Senast redigerad av Mafia 2018-03-22 kl. 04:15.
Citera
2018-03-22, 07:10
  #2863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Nu har jag bara sett tredje avsnittet men mycket bra matchning mellan Sara och Brandmannen. Uppsminkad, oerfaren och romantisk kvinna möter viking. Given succé!

Det som kan stoppa deras förhållande är att de inte kommer på något att prata om. Att de är för olika.

Vilken nedbantning av budgeten förövrigt. Husvagnssemester och Skogsvistelse som bröllopsresa... Ha ha ha
Ja, inga utlandssemestrar var det i 2018 års säsong, deltagarna fick nöja sig med ishotell, camping med husbil och skogsvistelse i trädkoja som bröllopsresor:-)
De har snålat in här :-)
Citera
2018-03-22, 09:31
  #2864
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Madelene & Martin påminner om andra års floppar där de parat ihop livliga kvinnor med blygare män. Han är dock lite mer social och öppen än hans motsvarighet andra säsonger men det är bara pengar som kan rädda honom. Och om han nu väl hade haft pengar hade han kunnat få någon bättre än henne. Att hon dessutom är civilingenjör och har det hyffsat ställt ekonomiskt gör inte saken bättre. Helt hopplöst läge!

De tar med Madeleine för att göra bra TV. För inte kan de tro att de ska klicka på riktigt? Hon måste vara väldigt svår att hitta en partner till förövrigt. Hon gör gemene beundrare osäker bara med sin blotta närvaro. Och de som hon inte gör osäker vill numera inte ha henne.

Madelene påminner väldigt mycket om Louise i fjolårets omgång. Söta men som lagt på sig för mycket med åren. Männen de nu erbjuder sig är en skugga av vad de tidigare fick. Både Madde och Louise dessutom arbetandes med nästan bara män. De har mängder av män i sin omgivning men har ändå lyckats med konststycket att inte hitta någon.

Beträffande detta med skinn på näsan så har du helt rätt. Det är någon floskel PK-män drar för att framstå som moderna. Inte heller denna gång lyckades experterna syna den bluffen.

Jag tycker ändå Madeleine verkar mer inbjudande, social och sprudlande än vad Louise var föregående säsong, men likheten är ändå rätt slående när du poängterar det!

Vidare så tror jag att det är en STOR skillnad på självinsikt/hybris mellan dom båda, dvs Louise verkade inte kunna acceptera att en man över 5-6 inte har något annat intresse av henne mer än att tömma vid nödfall.

Madeleine verkar däremot mer rationell och verkar genuint intresserad av att träffa någon snäll och rolig man med liknande personlighet så länge den personen ser OK ut. Jag vidhåller att detta är paret som har bäst chans i år!

För övrigt väldigt dåligt drag i denna tråd i år! Kanske beror på att matchngarna är bättre i år helt enkelt? Ser fram emot när de första konflikterna visas!
Citera
2018-03-22, 22:04
  #2865
Medlem
dialektikers avatar
Ishotellet i Jukkasjärvi var ett drag av svt för att de ville skona tittarna från het bögsex första natten, tror jag.

Kojan i skogen och husvagn. Hm svt tror nog inte på det här programmet, ändå.
Citera
2018-03-23, 00:20
  #2866
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Jag tycker ändå Madeleine verkar mer inbjudande, social och sprudlande än vad Louise var föregående säsong, men likheten är ändå rätt slående när du poängterar det!

Vidare så tror jag att det är en STOR skillnad på självinsikt/hybris mellan dom båda, dvs Louise verkade inte kunna acceptera att en man över 5-6 inte har något annat intresse av henne mer än att tömma vid nödfall.

Madeleine verkar däremot mer rationell och verkar genuint intresserad av att träffa någon snäll och rolig man med liknande personlighet så länge den personen ser OK ut. Jag vidhåller att detta är paret som har bäst chans i år!

För övrigt väldigt dåligt drag i denna tråd i år! Kanske beror på att matchngarna är bättre i år helt enkelt? Ser fram emot när de första konflikterna visas!

Jag håller med dig att det är skillnad på Madelene och Louise från förra säsongen. För det första såg Louise bättre ut än Madelene(ingen jätteskillnad men ändå märkbar). Louise lär ha knullat med fler snygga killar än Madelene har gjort och därmed fått för sig att hon förtjänar en snygg man. Madelene är naiv och barnslig och tror att attraktion ska kunna växa fram, Louise däremot förväntade sig att hon skulle bli matchad med en David Gandy kopia.

Dock har Madelene och Martin, liksom bögarna, obefintlig chans att lyckas. Man kan t.om se på gruppfotot att de inte ens har haft trevligt ihop - läste du min analys av detta foto?
Jag måste säga att brandmannen och Sara är som klippt och skurna för ett sånt här experiment - då de tillhör den lilla skara människor som inte är speciellt utseendefixerade - speciellt bland kvinnor är den gruppen försvinnande liten. Eller så har dom bara dålig smak Hursomhelst så är dom det par som faktiskt har chans att lyckas.
Oavsett sin naivt öppna inställning, så är Madelene inte attraherad av Martin. Faktum är att han ser ut som hämtad ur "De tre vännerna och Jerry" - https://i.imgur.com/zDTdrCb.jpg

Han verkar inte heller attraherad av henne. Och han verkar nästan tro att han står över henne utseendemässigt, vilket är fel. Han är ful och hon är medel. Att han inte inser det säger lite om hans karaktär, han är inte helt sympatisk. Kommer bli väldigt ansträngt mellan dom två. Bered er på bra TV

Edit: Förövrigt måste jag slå ett slag för australiensiska säsong 5, som jag nyss sett klart. Så mycket drama och intriger, helt klart den mest underhållande Gift vid första ögonkastet säsong jag sett. Trots 32 avsnitt kändes det aldrig segt, till skillnad från säsong fyra(också över 30 avsnitt) som var riktigt lame.
__________________
Senast redigerad av 2mas 2018-03-23 kl. 00:29.
Citera
2018-03-23, 01:57
  #2867
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Oavsett sin naivt öppna inställning, så är Madelene inte attraherad av Martin.

Han ser ut som en kombination av en yuppie från 1986 och en talskrivare till Fredrik Reinfeldt. Om det är hett eller inte överlåter jag åt andra att avgöra.

Tror inte på något av paren. Bögarnas förhållande är så kyligt att de sänkte temperaturen i ishotellet - vaselinet frös och då var deras enda gemensamma intresse väck. M & M är ungefär lika spännande som en gul skottkärra fylld med matlagningsjord med inslag av Lecakulor. Brandmannen och hans brutta går ut alldeles för hårt, han har minnet/fiaskot/förödmjukelsen/sorgen av sin förra tjej fastetsat på näthinnan och det får honom att så gärna vilja att deras äktenskap ska funka att han slår knut på både sig själv och sin fru. Men jag hoppas jag har fel.
Citera
2018-03-23, 08:08
  #2868
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Dock har Madelene och Martin, liksom bögarna, obefintlig chans att lyckas. Man kan t.om se på gruppfotot att de inte ens har haft trevligt ihop - läste du min analys av detta foto?
Jag måste säga att brandmannen och Sara är som klippt och skurna för ett sånt här experiment - då de tillhör den lilla skara människor som inte är speciellt utseendefixerade - speciellt bland kvinnor är den gruppen försvinnande liten. Eller så har dom bara dålig smak Hursomhelst så är dom det par som faktiskt har chans att lyckas.

Läste det inlägget och håller definitivt med att det såg både stelt och dött ut mellan samtliga deltagare, framförallt M&M. Däremot är det väl rimligt att anta att de tar alla pressfoton ganska tätt inpå själva bröllopet snarare än i slutet av testförhållandet eller tv-premiären?

Tänker mest på Per (han med IKEA-kassen) och hon golfhäxan från säsong 2 (?) som knappt ville veta av varandra efter bara ett par veckor tillsammans. Dom verkade inte heller speciellt samarbetsvilliga mot produktionen och jag har svårt att tänka mig dom skulle vilja ställa upp på massa press-foton efteråt. Vore generellt ganska otacksamt som fotograf att få till bra par-bilder när det knallar in ett hopplöst och splittrat gäng till plåtningen.

Jag tror definitivt Brandmannen och Sara har starka ytliga utseendepreferenser som de flesta andra i dagens samhälle. Sara och Johns matchning är klockren utseendemässigt och liksom Madeleine lider inte Sara av samma padd-hybris som madrassen Louise, vilket gör att det klickar attraktionsmässigt.

Det John gör väldigt smooth och ska ha credd för är att han är väldigt fysisk och tar initiativ, vilket man likaså ser på pressfotona. Majoriteten av de snubbar som har varit med i tidigare säsonger verkar haft NOLL koll på hur kvinnor fungerar. Detta plus en potentiellt stor dase borgar för att Brandmannen kompenserar de fysiska tillkortakommanden han har. Däremot tror jag fortfarande det kommer falla på att Sara har en mer komplex personlighet än John.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback