Citat:
Ursprungligen postat av
Flor-Ida
Håller med. Magnus är en trygg och snäll typisk akademikerkille. Han behöver en dito akademikertjej som inte vill vara någon drama-queen. Miha skulle passa honom betydligt bättre än Jannica. Kanske vi kan hoppas på de två till slut?
Jannica behöver en grovhuggen arbetarkille som slår näven i bordet och skriker tillbaka på henne. Sen kan de bli sams genom ett försoningsknull. Det är många par som håller på så. Inte så mycket djupa samtal utan bara köra pang på genom livet.
Hon är inte typen som gifter sig. Mer en sån som får 3-4 ungar med olika pappor, och som i 40-årsåldern sitter bitter i en hyresrätt och pimplar bib med sina lika bittra väninnor.
Malin ska ha en tall, dark and handsome och gärna rik, för att hon ska tända till. Men riktigt skumt att vuxna barn ska behöva ”godkänna” honom först. Ska hon godkänna barnens val av partners också?
Daniel ska ha en miljöpartistisk feminist. Det borde finnas gott om såna i hans tantrakretsar.
Niclas är årets turgubbe. Att han lyckats få en sån fin tjej som Miha och dessutom fått henne att tända på honom. Det här får han inte sumpa, han kan aldrig få någon bättre. Han har ju inte utseendet med sig, men han verkar ändå vara en bra kille. Att han gillar fotboll och är engagerad är väl ingen nackdel. Bara bra med ett eget intresse. Och han är inte alls överdriven som vissa här vill få det till. Jag vet massor av killar som är precis lika uppslukade av nån sport. Men jag tror ändå att Miha och Magnus skulle vara en perfect match.
Det här är riktigt vettigt. Håller med om allt förutom att Jannica skulle vara typen som skaffar 3-4 barn med olika män blabla. Det är orättvist och stämmer inte.
I grund och botten tror jag problemet är att jämställdhet inte fungerar såtillvida att personerna i fråga inte är särskilt stabila såsom Miha och Niclas.
Malin misstänker jag vill domineras socialt, ekonomiskt och sexuellt. Inte på någon extrem nivå. Hon är är enligt min uppfattningen ändå inom normalfördelningen med tillägget att hon pga. sitt utseende har kunnat ha krävt en hög attraktionsfaktor hos män. Problemet är att hennes relativt tilltagna efterfråga på spänning/farlighet resulterat i att hon möjligtvis har blivit utnyttjad av män. Hon vill i teorin ha en stabil och snäll kille men det går inte i praktiken. Daniel är i min mening, den vettigaste personen i hela serien, även framför Miha. Han borde helt enkelt gå för en kvinna som är rolig, sprallig etc. men som är snäppet lägre på attraktionsskalan.
Magnus har en flaskhals. Han har utseendet, ekonomin och den sociala skolningen att vara en riktig attraktiv man. Vilket han nog också har enligt många. Infact, tror jag han har knullat runt en hel del; vilket inte minst faktumet att han hade stött på Miha vittnar om. Jag tror dessutom att de har gjort mer än bara lunchat i Gamla stan i 45 min. Hans problem är att han inte har munläder och inte kan stå upp för sig själv; vilket inte heller är lätt när man utsätts för en kvinnas labila sidor. Likt dig tror jag att Jannica behöver en arbetarman med jävlaranamma. Dock förefaller hon ha anspråk på viss "sociokulturell förfining" så typ en snubbe so drivet ett eget byggföretag med lite driv skulle kunna funka. Kanske även en go-geter inom IT-sektorn hade kanske fungerat också.
Överlag tycker jag att årets deltagare är sympatiska människor och jag önskar dom det bästa.