2019-04-04, 12:57
Medlem
Man ser indier i Sveriges storstäder som antagligen jobbar inom IT. Indiska nördar med glasögon, rutig skjorta och den obligatoriska ryggsäcken. Börjat krylla utav dessa filurer. Jag ser positivt på detta då de är snälla och gör god mat. Någon annan som märkt detta?
Citera
2019-04-04, 13:03
Medlem
Just inom IT så har det alltid varit populärt att anlita indier även inom kundtjänst. Många företag lägger ut sin it-verksamhet till indien för att det är billigt.
Citera
2019-04-04, 13:23
Alla större bolag fasar ut dyra svenskar till förmån till indier som jobbar i genomsnitt för 10000 mindre i månaden. IT-avdelningar idag består till 80% av indier som fuskat sig igenom någon högskola hemma i Rapashnesh.
Citera
2019-04-04, 15:13
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem
Man ser indier i Sveriges storstäder som antagligen jobbar inom IT. Indiska nördar med glasögon, rutig skjorta och den obligatoriska ryggsäcken. Börjat krylla utav dessa filurer. Jag ser positivt på detta då de är snälla och gör god mat. Någon annan som märkt detta?

Hahahah så sant så.

Vit skjorta.
Vit skjortq ned rutor o blå ränder
Rektangulära glasögon
Svart skärp
Värsta väskan .
Finputsade skor.

Denna mustasch https://www.google.com/search?q=must...CQk_jwnRxCv6fM
Citera
2019-04-04, 15:17
Medlem
PlutoJs avatar
Vänta bara tills muslimer och hinduer ryker ihop.
Citera
2019-04-04, 16:01
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hahahah så sant så.

Vit skjorta.
Vit skjortq ned rutor o blå ränder
Rektangulära glasögon
Svart skärp
Värsta väskan .
Finputsade skor.

Denna mustasch https://www.google.com/search?q=must...CQk_jwnRxCv6fM

Gärna ett plastkort (av typen som låser upp dörrar och/eller datorer) i ett svart band runt halsen också. "Kolla på mig, jag är så viktig att jag har en färgbild på mig själv istället för nyckel".

Skämt å sido verkar de trevliga och skötsamma.
Citera
2019-04-04, 16:03
Medlem
Suecotes avatar
Inte sällan har de fru och barn med sig också. Efter något år på Chalmers biter de sig fast och tränger undan svenskar eftersom de jobbar för skitlöner. Företagen använder den s.k. bristen på IT-kompetens som ursäkt för att massimportera låglöneindier.

Kolla Migrationsverkets statistik på antal uppehållstillstånd till indiska medborgare så är min poäng bevisad.
Citera
2019-04-04, 16:28
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Alla större bolag fasar ut dyra svenskar till förmån till indier som jobbar i genomsnitt för 10000 mindre i månaden. IT-avdelningar idag består till 80% av indier som fuskat sig igenom någon högskola hemma i Rapashnesh.

Är det så illa? Var tar svenskarna i branschen vägen?
Citera
2019-04-04, 18:20
Medlem
OrangePicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är det så illa? Var tar svenskarna i branschen vägen?
De är på samma kontor och jobbar för 10kkr mer.
Citera
2019-04-04, 18:24
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
De är på samma kontor och jobbar för 10kkr mer.

Nu förstår jag inte. Då blir svensken inte utfasad som det påstods?
Citera
2019-04-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Registrerad.Medlem

innan fick man en inider för 1/20 av vad en svensk kostade, nu kanske det är 1/15 eller 1/10 men det man får innebär inte att man kan ta in 15 stycken när de kostar 1/15 för kvalitén är ju skit. Dessa indier är som kackerlackor och löss, de har hit sin släkt som lever på svenska bidrag och får allt betala av socialen. även de som ingen vill ha och som blivit över får chans att känna sig smarta i sverige. avskum och slödder.

ett tag var det en lunginfektions epidemi där jag bor för dessa skitar hade tagit med sig detta får deras skitlandd men det var inte pk att gå ut med det.
Citera
2019-04-04, 18:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Så nu har t.o.m. "flachbackarna" upptäckt att det kommer en massa välutbildade indier hit, och efter dem kommer deras familjer.

Utmärkt, för de är tack vare dem som flyktinginvandringen kan fortsätta att minska utan att vår demografiska situation blir allt för dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in