• 1
  • 2
2019-04-04, 02:59
Medlem
Eastmancolors avatar
En dessvrre nu avliden bekant berttade om ett mord som skulle ha intrffat i lgh:en under hennes p Grimstagatan i Vllingby under ttiotalet eller tidigt nittiotal. Historien var att en man beskte sin mor som bodde dr och efter ett meningsutbyte drnkte han henne i badkaret.

Det var lnge sedan jag fick det terberttat fr mig och jag tnkte att p FB kan det st ngot om detta men har inget funnit.

r det ngon som vet mer om detta fall?
Citera
2019-04-04, 10:59
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Mordet begicks i april 1988. Den d 44-rige sonen hade en lng historia av psykisk sjukdom. Med strsta skerhet dmdes han till sluten vrd fr mordet p modern.
Citera
2019-04-04, 12:32
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Mordet begicks i april 1988. Den d 44-rige sonen hade en lng historia av psykisk sjukdom. Med strsta skerhet dmdes han till sluten vrd fr mordet p modern.

Tack fr snabbt svar!

En luguber detalj som jag inte nmnde var att - i enlighet med salig bekants utsago - sonen skulle ha satt tejp fr moderns mun och liknande.
Citera
2019-04-04, 13:36
Medlem
Citat:
Vet du vilket nummer det var?
Citera
2019-04-04, 14:22
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Vet du vilket nummer det var?

Grimstagatan 96.
Citera
2019-04-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Grimstagatan 96.
Vet du om dom eller FUP finns tillgnglig? Eller har du lnk till en sammanfattning om mordet?
Citera
2019-04-04, 14:44
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Vet du om dom eller FUP finns tillgnglig? Eller har du lnk till en sammanfattning om mordet?

FUP??? Det kan istllet ha varit Grimstagatan 98 - blev osker och letade uppgiften i gammal fickalmanacka men utan resultat. Ngon av dessa adresser i vilket fall. Nrmsta t-banestation r Rcksta.
Citera
2019-04-04, 14:54
Medlem
Citat:
FUP??? Det kan istllet ha varit Grimstagatan 98 - blev osker och letade uppgiften i gammal fickalmanacka men utan resultat. Ngon av dessa adresser i vilket fall. Nrmsta t-banestation r Rcksta.
Frunderskningsprotokoll, jag ska frska se om jag kan hitta det eller bestlla.
Citera
2019-04-04, 15:02
Bannlyst
Citat:

FUP = frunderskningsprotokoll.

Det r en offentlig handling. En FUP innehller allt du vill veta. Allt frn frhrsprotokoll till den faktiska obduktionsrapporten. klagaren r skyldig att sammanstlla detta och det blir offentligt nr det gr till tal.

Om du har mlnumret s kan du begra ut en kopia av Tingsrtten.
Citera
2019-04-04, 15:10
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
FUP = frunderskningsprotokoll.

Det r en offentlig handling. En FUP innehller allt du vill veta. Allt frn frhrsprotokoll till den faktiska obduktionsrapporten. klagaren r skyldig att sammanstlla detta och det blir offentligt nr det gr till tal.

Om du har mlnumret s kan du begra ut en kopia av Tingsrtten.

Jag frstr. intressant att ta del av mer detaljer ven om jag frmst ville f bekrftat att hndelsen verhuvudtaget gt rum.
Citera
2019-04-04, 16:12
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Grimstagatan 96.
Det mord jag ftt fram uppgifter om skall dock ha frvats i Alvik i Bromma. Nrmare bestmt p Alviksvgen.
Citera
2019-04-04, 17:41
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Det mord jag ftt fram uppgifter om skall dock ha frvats i Alvik i Bromma. Nrmare bestmt p Alviksvgen.

? Vad skulle ett Alviksmord ha med detta att gra?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in