Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Om HV vinner så är de bland de fyra starkaste lagen. Allt annat är bara helt ologiskt.
Medhåll, det gäller att prestera sportsligt utifrån den struktur som finns fastlagd.
Jag gillar slutspel men jag är osäker på ifall vinnaren av ett slutspel alltid är det bästa laget, däremot har man varit starkast och presterat som bäst när man enligt reglerna skulle göra det.
Dock finns det en intressant diskussion kring vilket lag som är bäst (detta är något som jag även fört fram i tidigare NHL trådar så det handlar inte om att Färjestad vann serien i år) och i den diskussionen så menar jag nog att den som under en lång säsong samlat på sig mest poäng har varit bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutumnInNewYork
Inge normalbegåvad som stått på Västra Stå den här säsongen tycker att spelet har varit godkänt. Puckinnehav kan fan inte vara ett mål i sig och att vara 10a i hemmatabellen är så jävla långt ifrån godkänt att det finns inte.
Tror iofs att du besvarar min fråga i ovan inlägg men vore ändå intressant att få en utvecklande bild av hur ni som håller på Skellefteå ser på Sammen. Min bild utifrån hans tid som tränare i Färjestad är att jag är oändligt glad över att han fick gå och att han antagligen aldrig mer kommer tillbaka. Tycker hans filosofi tar död på kreativitet och där precis som du är inne på bara fokuserar på puckinnehav (ungefär som tråkmonstret Babcock). Det ges inte utrymme för spelare som bryter mönster, tänker kreativt och som inte alltid tänker strategiskt och styrning. Dessutom vill han inte ha spelare som spelar fysiskt heller för då kan man riskera att få spela i BP..