2019-04-03, 11:15
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Att mediokra lag kan samla poäng genom straffläggningar och 3 mot 3 och därmed hamna högre upp i tabellen än vad de skulle gjort. Skellefteå är ett bra exempel på det den här säsongen även om de inte blev topp fyra.
Fast över 52 omgångar gör det inte någon större skillnad. Och sedan kan jag tycka att det är en egenskap att vara bra i 3 mot 3 och på straffar, båda delarna är en del av spelet och inte bara något som finns till för att skilja lagen.
Citera
2019-04-03, 11:28
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Om HV vinner så är de bland de fyra starkaste lagen. Allt annat är bara helt ologiskt.

Medhåll, det gäller att prestera sportsligt utifrån den struktur som finns fastlagd.
Jag gillar slutspel men jag är osäker på ifall vinnaren av ett slutspel alltid är det bästa laget, däremot har man varit starkast och presterat som bäst när man enligt reglerna skulle göra det.

Dock finns det en intressant diskussion kring vilket lag som är bäst (detta är något som jag även fört fram i tidigare NHL trådar så det handlar inte om att Färjestad vann serien i år) och i den diskussionen så menar jag nog att den som under en lång säsong samlat på sig mest poäng har varit bäst.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inge normalbegåvad som stått på Västra Stå den här säsongen tycker att spelet har varit godkänt. Puckinnehav kan fan inte vara ett mål i sig och att vara 10a i hemmatabellen är så jävla långt ifrån godkänt att det finns inte.

Tror iofs att du besvarar min fråga i ovan inlägg men vore ändå intressant att få en utvecklande bild av hur ni som håller på Skellefteå ser på Sammen. Min bild utifrån hans tid som tränare i Färjestad är att jag är oändligt glad över att han fick gå och att han antagligen aldrig mer kommer tillbaka. Tycker hans filosofi tar död på kreativitet och där precis som du är inne på bara fokuserar på puckinnehav (ungefär som tråkmonstret Babcock). Det ges inte utrymme för spelare som bryter mönster, tänker kreativt och som inte alltid tänker strategiskt och styrning. Dessutom vill han inte ha spelare som spelar fysiskt heller för då kan man riskera att få spela i BP..
Citera
2019-04-03, 12:11
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Fast över 52 omgångar gör det inte någon större skillnad. Och sedan kan jag tycka att det är en egenskap att vara bra i 3 mot 3 och på straffar, båda delarna är en del av spelet och inte bara något som finns till för att skilja lagen.
10 poäng kan väl göra skillnad över 52 omgångar?
Det kan mycket väl vara en egenskap att vara bra i straffar och 3 mot 3 men det är ingen egenskap man har nytta av i ett slutspel.
Citera
2019-04-03, 21:18
Medlem
SweTechs avatar
Då vet vi..

Färjestad - Djurgården
Luleå - Frölunda

Kul att det är säsongens fyra bästa som får göra upp.
Kan inte Färjestad tagga om inför värsta rivalen så är något fel så det ska bli kul att se en ny drabbning mellan de båda Löfbergslagen. Btw.. Josefsson, vi såg bilderna, vi vet vilken axel du har ont i

HV71, fy fan vad bra ni var. Sån jävla kredd till laget som bjöd upp till hockeyfest.
Senast redigerad av SweTech 2019-04-03 kl. 21:30.
Citera
2019-04-03, 21:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Jävlar vilken pärs! Grym matchserie var det. Idag kändes det från start att vi va "där" som man säger. Många spelare som kommer upp idag och man känner äntligen igen spelet från grundserien där vi bara kör och spetsen levererar. Plockar fram bästa matchen i matchserien i game 7. Karaktär! Nu släpper förhoppningsvis många knutar och att vi bygger vidare på den här matchen. Vill se oss spela såhär kväll efter kväll. Tack för en bra matchserie till HV.

Hata Djurgårn!
Citera
2019-04-03, 21:42
Medlem
brutalares avatar
Roliga kvartsfinaler.

- Kan Frölunda slå det stenhårt disciplinerade Luleå?
- Kan Djurgården slå det offensivt starka Färjestad?

Jag tror faktiskt lag 1 och 2 vinner sin semi.
Citera
2019-04-03, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Roliga kvartsfinaler.

- Kan Frölunda slå det stenhårt disciplinerade Luleå?
- Kan Djurgården slå det offensivt starka Färjestad?

Jag tror faktiskt lag 1 och 2 vinner sin semi.

Känns 50/50 i båda. I synnerhet Luleå-Frölunda. Frölunda ser grymt starka ut på alla positioner.
Citera
2019-04-03, 22:01
Avslutad
Är Leksand påväg till SHL?
Citera
2019-04-03, 22:10
Medlem
BallaKlavas avatar
Haha, Överstegrisen äger Mike Helber i eftersnacket. "Är det du som är experten?" Lite tidigt lås på matchtråden i slutspelstider.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Känns 50/50 i båda. I synnerhet Luleå-Frölunda. Frölunda ser grymt starka ut på alla positioner.

50/50 är alltid 50/50?

Blir en bra semi, men hade helst krossat Frölunda i final.
Citera
2019-04-03, 22:14
Medlem
tcfmogs avatar
Frölunda och Djurgården borde vara favoriter, de har slagit ut bättre lag.

Häpnadsväckande logik, va?
Citera
2019-04-03, 22:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Aldrig lätt att veta vad du menar.

Men i backspegeln var det rejält oflyt för Skellefteå att åka på Djurgården i kvarten. Det enda laget i hela grundserien som sköt mer skott på mål.
Citera
2019-04-03, 22:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Så du byter ut HV mot Frölunda i finalen nu? Fan du får nog skruva på spåkulan lite. Verkar lite dimmig den där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in