Härom veckan såg jag en kommentar till ett inlägg (och inlägget) hon gjorde i en hundgrupp på fb som verkligen oroade mig djupt.
Citat:
Tips på namn på en fransk bulldog tik? Gärna på B men alla tips välkomna. Vår andra hund heter D*isy. Så namn på D är också väldigt välkomna
Och Sedan kommentaren:
Citat:
M*rie N*hlman vår dotter heter L*ura och vi försöker bli gravida och får vi en dotter till blir det B*lle så därför går inte Bell*. B*nnie älskar jag/I] vår dotter heter L*ura och vi försöker bli gravida och får vi en dotter till blir det B*lle så därför går inte Bell*. B*nnie älskar jag
"Shiny Object"-syndrome much? Det är aldrig nog, utan det ska alltid vara något nytt och spännande. Allt blir gammalt och ointressant, vilket B varit ökänd för att praktisera ren vårdslöshet när det kommer till djur genom tiderna. Svårt att tro att hon ändrat sig när hon upprepar samma mönster som alltid förr.
Jag menar, djur och barn som kommit in/ut på senaste:
- L*ura föddes 2018
- Hunden Loke gjordes av med 2018
- Katten (minns ej namnet) kom hösten 2018 och har mystiskt försvunnit från Bs fb sen i februari. Det abrupta försvinnandet bland alla oändliga bilder hon lägger upp på fb talar högre än vad som kan skrapas under mattan.
- Hunden Messi avlivades 2019
- Hunden Daisy flyttade in 2019
- Hunden Molly flyttade in 2019
- B och A försöker yngla av sig igen.
Det är långt från första gången vi ser detta beteende från B, och det har ju inte slutat sådär fantastiskt bra innan. Få saker som talar för dem, och jag förstår inte vad som driver någon till att skaffa/göra sig av med djur i den farten hon gör.
Edit: formaterade fel.