2019-04-03, 09:28
Medlem
Africanized. Intressant läsning.
Rimmar lite illa med Q's "We are saving Israel for last."
Mercer, som jag nämnt tidigare, finns med där.

Q's "Do you believe in coincidences?"
Citera
2019-04-03, 10:53
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag hittade denna och blev lite förvånad för jag levde i tron att Trump betalade kampanjen ur egen ficka men han drog tydligen in dubbelt så mycket som Obama...
https://www.opensecrets.org/news/2018/01/trump-donors-1-year-later/

Ser inga direkta rysskopplingar men ser däremot "pay-to-play".

EDIT: möjligen viss övervikt av judar?
Enligt siffror jag hittat så verkar det inte stämma. Nyhetsartikeln verkar snarare vara vinklad och missvisande.

Enligt din artikel drog Trump in 107 miljoner dollar jämfört med Obama som drog in 53 miljoner. Fast enligt New York Times drog Obama in 66 miljoner dollar bara under 1 månad, augusti 2008. Mer än någon annan presidentkandidat någonsin. Så vart får dom siffran 53 miljoner från?

2008
Obama: $778,642,962
McCain: $383,913,834

2012
Obama: $722,393,592
Mitt Romney : $449,886,513

2016
Hillary Clinton: $563,756,928 + $231,118,680 outside contributions
Donald Trump: $333,127,164 + $75,269,043 outside contributions

Obama verkar överlägset haft störst insamling, följd av Hillary Clinton. Men Trump är inte i närheten.
Citera
2019-04-03, 11:01
Medlem
jag tror (eller hoppas kanske snarare, lever på hopium) att det är på riktigt, det eller att det är en smart omvalskampanj med plausible deniability för att fånga in stoners och allmänt fringe-people som vanligtvis kanske ändå inte röstar för att "det spelar ingen roll, det är aliens/judar/illuminati som styr allt ändå oavsett vem du röstar på" för mig spelar det mindre roll eftersom jag vet att democrats aldrig kommer att ha eller har haft en lika bra kandidat och att mitt romney och hans gäng egentligen är democrats så det är samma skit

och jag använder mest sidan för att kolla notables och se tidningsartiklar som jag aldrig hade sett annars
Senast redigerad av toduah 2019-04-03 kl. 11:03.
Citera
2019-04-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
jag tror (eller hoppas kanske snarare, lever på hopium) att det är på riktigt, det eller att det är en smart omvalskampanj med plausible deniability för att fånga in stoners och allmänt fringe-people som vanligtvis kanske ändå inte röstar för att "det spelar ingen roll, det är aliens/judar/illuminati som styr allt ändå oavsett vem du röstar på" för mig spelar det mindre roll eftersom jag vet att democrats aldrig kommer att ha eller har haft en lika bra kandidat och att mitt romney och hans gäng egentligen är democrats så det är samma skit

och jag använder mest sidan för att kolla notables och se tidningsartiklar som jag aldrig hade sett annars
Q är mer än en omvalskampanj, om det är det du syftar på. Q och Trump är en revolution för hela världen, dock främst för USA. Det handlar om att ta kontrollen tillbaka till folket.

Jag håller med om att det inte har spelat någon roll vem man röstat på fram tills nu när Trump kom. Det är första gången vi har en president som inte är en del av det onda korrupta etablissemanget. Det finns goda människor också, glöm inte det. Och nu har dom äntligen fått makten i USA.
Citera
2019-04-03, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toduah

Vi skrev väl tidigare att det var vadå, 150 miljoner som röstade?

Och att 10 miljoner soffliggare kan göra avtryck i ett valresultat om man lyckas mobilisera dom.

Jag tror absolut att det var och är ett av Qs delmål om nu inte hela syftet med hans existens.
Citera
2019-04-03, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Enligt siffror jag hittat så verkar det inte stämma. Nyhetsartikeln verkar snarare vara vinklad och missvisande.

Enligt din artikel drog Trump in 107 miljoner dollar jämfört med Obama som drog in 53 miljoner. Fast enligt New York Times drog Obama in 66 miljoner dollar bara under 1 månad, augusti 2008. Mer än någon annan presidentkandidat någonsin. Så vart får dom siffran 53 miljoner från?

2008
Obama: $778,642,962
McCain: $383,913,834

2012
Obama: $722,393,592
Mitt Romney : $449,886,513

2016
Hillary Clinton: $563,756,928 + $231,118,680 outside contributions
Donald Trump: $333,127,164 + $75,269,043 outside contributions

Obama verkar överlägset haft störst insamling, följd av Hillary Clinton. Men Trump är inte i närheten.

Ja du verkar ha rätt, sk1tartikel...

Dock så stöder ju dina siffror att Trump drog in rejält med pengar och inte direkt betalade hela kampanjen själv som han väl påstått.

Det verkar också fortfarande vara pay-to-play;
https://lobelog.com/bannon-adelson-drove-jerusalem-embassy-move/
Citera
2019-04-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Africanized. Intressant läsning.
Rimmar lite illa med Q's "We are saving Israel for last."
Mercer, som jag nämnt tidigare, finns med där.

Q's "Do you believe in coincidences?"

Orkar inte kolla hur många som var judar men att Adelson pushat hårt för att flytta ambassaden till jerusalem verkar stämma.

Sen har ju Trump precis erkänt Golanhöjderna som israels territorium och det torde ju ha stått på någon av dessa donors wishlist.

Rätt så jäkla simpelt, slanta upp för valkampanjen och få förtur och garanterat Yes på ditt krav, korrupt.

När det gäller Israel så blir jag mer och mer pro-israel då jag tycker den debatten blivit för skev så jag stöder Trumps agerande.

Israel kan helt enkelt inte släppa golanhöjderna det vore ju självmord och det förstår ju vem som helst.

Hamas och Fatah är korrupt maffia och Israel är en demokrati med åsiktsfrihet och tolerans mot minoriteter och religioner.

Hela konflikten har ju egentligen skapats efter att UK delade upp sitt PALESTINA territorium så gav man en liten del till Judarna och en större del till Palerstinierna, det var en rätt schysst split till att börja med.

Omkringliggande arabländer passade snabbt på att sno åt sig större delen av Palestiniernas territorium. Jordanien och Egypten bland annat. Judarna har lyckats försvara sina områden.

Man kan ju istället säga att Palestinerna inte klarade av att försvara sitt territorium och får stå sitt kast men det har blivit allt israel-palestina konflikten.

Sen tycker jag israel ska ge fan i sina bosättningar och lite annat smått och gott men de stora penseldragen stämmer inte.

EDIT: så här såg det ut från början...
https://www.jewishvirtuallibrary.org/history-and-overview-of-the-british-palestine-mandate
Citera
2019-04-03, 13:25
Medlem
Citat:
Vi skrev väl tidigare att det var vadå, 150 miljoner som röstade?

Och att 10 miljoner soffliggare kan göra avtryck i ett valresultat om man lyckas mobilisera dom.

Jag tror absolut att det var och är ett av Qs delmål om nu inte hela syftet med hans existens.
Jag tror inte Q talar till soffliggarna utan till de som är kritiska mot mainstream media och får sin information från internet.

Jag tror du har åsikten att Q enbart är en propagandamaskin för du antar att det inte ligger någon sanning i några andra konspirationsteorier som t.ex pizzagate, 9/11, federal reserve etc. I så fall förstår jag dig.
Citera
2019-04-03, 14:49
Medlem
Citat:
Jag tror inte Q talar till soffliggarna utan till de som är kritiska mot mainstream media och får sin information från internet.

Jag tror du har åsikten att Q enbart är en propagandamaskin för du antar att det inte ligger någon sanning i några andra konspirationsteorier som t.ex pizzagate, 9/11, federal reserve etc. I så fall förstår jag dig.

Jag har från läktarplats studerat ett par riktiga skurkregimer och sett vad dom håller på med, dom bryr sig knappt om att dölja sin sk1t.

I väst är det lite mer smink på grisen men samma modus operandi.

Tyvärr så är det ju bara konspirationer tills man har bevis och man glömmer ofta det som hänt eller hävdar att det inte kommer hända igen.
Citera
2019-04-03, 17:41
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag har från läktarplats studerat ett par riktiga skurkregimer och sett vad dom håller på med, dom bryr sig knappt om att dölja sin sk1t.

I väst är det lite mer smink på grisen men samma modus operandi.

Tyvärr så är det ju bara konspirationer tills man har bevis och man glömmer ofta det som hänt eller hävdar att det inte kommer hända igen.

USA är rätt öppen med sin korruption där företag och rika kan bokstavligen betala politikerna till att agera till deras fördel utan att det ens är klassat som olagligt.

Trumps största donator som tillhör en kristen sekt som bokstavligen vill frammana apokalypsen var den som låg bakom flytten av ambassaden i Israel just för att kunna skynda på Israels möjlighet till att bygga ett nytt tempel i Jerusalem så att det kan bli förstört av muslimer och därmed frammana Jesus osv.

Citat:
The billionaires, lobbyists, and Christian extremists behind Trump’s Jerusalem move

https://qz.com/1148673/trumps-jerusalem-move-is-backed-by-billionaires-lobbyists-and-evangelicals/
Citera
2019-04-03, 23:22
Medlem
Citat:
Israel kan helt enkelt inte släppa golanhöjderna det vore ju självmord och det förstår ju vem som helst.

Hamas och Fatah är korrupt maffia och Israel är en demokrati med åsiktsfrihet och tolerans mot minoriteter och religioner.

Golanhöjderna, neutral bufferzon hade varit det allra bästa.
Israel är så, i teorin.
Men där finns också de mer hårdföra, som inte gillar varken kristna, muslimer eller andra heller.

Artikeln som du länkade, skrev om "individual contributions".

Citat:
Det är första gången vi har en president som inte är en del av det onda korrupta etablissemanget. Det finns goda människor också, glöm inte det. Och nu har dom äntligen fått makten i USA.
Ej korrupta, goda, äntligen?
Jojo, du får tro på det om du vill.
Betala och du får vad du vill ha. "Robert Murray etc."

Lite synd att din tråd om fb troll togs bort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
USA är rätt öppen med sin korruption där företag och rika kan bokstavligen betala politikerna till att agera till deras fördel utan att det ens är klassat som olagligt.
Ser så ut ja.
"MAGAFTB"
Senast redigerad av Piii... 2019-04-03 kl. 23:24.
Citera
2019-04-04, 01:24
Medlem
Oops, Israel? Kanske det.
Jag menade i detta fall Robert E. Murray etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in