2019-04-02, 10:47
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Delvis rätt, hade Mueller rekommenderat att Trump skulle bli avsatt för "russian collusion" så hade det aldrig utretts om FISA stod på falsk grund eller inte, banan hade varit sopad och Trump borta.

Nu när Trump blev helt frikänd för "russian collusion" så öppnar det för att utreda FISAs legalitet och där är Steele dossier avgörande, har lärt mig lite nytt om den...
Du påstod att avlyssningarna var olagliga eftersom Mueller's utredning frikände Trump, vilket jag svarade var felaktigt. Huruvida FISA-ansökningarna skulle ha utretts eller ej baserat på alternativa utvecklingar av framtiden är ett annat ämne. Jag var 100% korrekt.
Citera
2019-04-02, 11:58
Medlem
Citat:
Sen så är det misstänkt tyst runt Huber och hans 450 utredare.

Men om dom nu jobbar och inte bara spelar golf så har dom utrett CF, Uranium 1 och lite annat smått och gott. Huber har ju till exempel varit ute och rekryterat fler utredare för pedofilbrott bland annat.

Det finns faktiskt ingen anledning för Trump att hålla igen på någonting, han har blivit anklagad i två år för att vara rysk spion och dragits i tjära och fjädrar dagligen i media.

Det här måste ju vara världshistoriens mest hämndlystna person

Hade jag varit Trump och suttit på all denna ammunition så hade jag satt fem smarta killar i ett rum och bett dom dra upp en roadmap till valet 2020 för maximal effekt så vi torde få se ny information mellan nu och en månad innan valet med det mest explosiva månaderna innan valet.

Uranium 1, hur många undersökningar och under hur många år har dessa pågått?

Bara 2 år.
Hur många år har birther gate hållit på?
Den lever ju fortfarande.

Trump = Hämndlysten
Minst sagt!

Zero Hedge, de tar jag med en stor nypa salt.

Alternativ händelse:
Om Trump förlorat 2016 valet och om Steele rapporten handlat om Clinton istället.
Hade det varit fel att det inte utretts?
När det visat sig att Clinton:
"Det finns inga bevis för att Hillary Clintons kampanj konspirerat med Ryssland under presidentvalet i USA 2016 men det går heller inte att fria presidenten."
Citera
2019-04-02, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Många Q'anons på rallyt i Michigan - och ett relativt långt inslag som försöker förklara vilka de är och vad de vill på MSNBC - inte helt i anons favör kan jag ju säga direkt så slipper ni bli sura och skriva fake news media.. fast det gör ni nog ändå. Däremot tilltalar väl reportaget Africanized som försökt visa att rörelsen är stor och blir allt större:

https://www.youtube.com/watch?v=_VJG91FQpJ4

Av nån underlig anledning verkar de ha lite svårt att skilja på pizzagate och qanon - eller så är det kanske inte underligt alls..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-04-02 kl. 13:48.
Citera
2019-04-02, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Många Q'anons på rallyt i Michigan - och ett relativt långt inslag som försöker förklara vilka de är och vad de vill på MSNBC - inte helt i anons favör kan jag ju säga direkt så slipper ni bli sura och skriva fake news media.. fast det gör ni nog ändå. Däremot tilltalar väl reportaget Africanized som försökt visa att rörelsen är stor och blir allt större:

https://www.youtube.com/watch?v=_VJG91FQpJ4

Av nån underlig anledning verkar de ha lite svårt att skilja på pizzagate och qanon - eller så är det kanske inte underligt alls..

I am Q.

Mot slutet diskuterade dom hur youtube et.al. modifierade träffarna och journalisten var av den åsikten men att det var i kommersiellt syfte snarare är suppressive.

Ser inget deep state försök att inkriminera Trump i den videon, snarare att MSNBC ville diskutera Qanon.

Lärt mig ett nytt ord; trumpanzees
Citera
2019-04-02, 14:41
Medlem
Citat:
Piii,
Zero Hedge, de tar jag med en stor nypa salt.

ZH har aldrig fel.

Citat:
Piii,
Alternativ händelse:
Om Trump förlorat 2016 valet och om Steele rapporten handlat om Clinton istället.
Hade det varit fel att det inte utretts?
När det visat sig att Clinton:
"Det finns inga bevis för att Hillary Clintons kampanj konspirerat med Ryssland under presidentvalet i USA 2016 men det går heller inte att fria presidenten.
Ja och nej, högsta hönsen i CIA, FBI osv. har ju suttit i intervjuer och "vetat" att Trump var skyldig till "russian collusion" (fritt översatt; förräderi) för dom hade "information om det".
Adam Schiff har ju i egenskap av kommittee ordförande också sagt sig veta att Trump var skyldig till förräderi.
Det var en midterm election där man har gissat att det påverkade republikanerna negativt. Om inte annat så var det gratis talking points för D, "lita aldrig på en republikan kolla bara vad Trump utreds för, ingen rök utan eld". Tydligen trodde 30% av tillfrågade att Trump var skyldig.

Hade utredningen fått pågå i tysthet och inte kommenterats innan Muellers rapport var klar, fine, inga problem.

Jag postade väl tom. killen som gjort sig en karriär på att hävda att Trump var skyldig, två böcker hann han publicera innan Mueller blev färdig och det var väl Brennan som blåste på alldeles för mycket innan rapporten kom och fick backtracka lite efter.

som sagt, nu har ju Trump sina gratis talking points lagom till presidentvalet så det jämnar väl ut sig i slutändan.
Citera
2019-04-02, 15:00
Medlem
Verkar som attackerna mot Creep Uncle Joe kommer från D håll och är mer intern maktkamp än att The Donald kickat off sin gör-dem-radioaktiva kampanj ännu.

Joe Biden är rökt är mitt stalltips, det finns för mycket bilder och filmer på obekväma barn som kramas av honom för att han skall överleva detta.

Skum jäkel det där...
Citera
2019-04-02, 15:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
I am Q.

Mot slutet diskuterade dom hur youtube et.al. modifierade träffarna och journalisten var av den åsikten men att det var i kommersiellt syfte snarare är suppressive.
Tyckte du? Jag tyckte mer det diskuterades i syftet att sluta sprida tokerier - inte alls ur något kommersiellt syfte för då borde förstås etik få stå tillbaks för rent krasst kommersiell hänsyn.

Citat:
Ser inget deep state försök att inkriminera Trump i den videon, snarare att MSNBC ville diskutera Qanon.
Näpp det gjorde inte jag heller - det var snarare friskrivande för Trump hur de skrev att anons tolkar Trump i sin favör, vad han än säger.

Citat:
Lärt mig ett nytt ord; trumpanzees
Jamen då var ju länken i alla fall till nån nytta
Citera
2019-04-02, 19:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Verkar som attackerna mot Creep Uncle Joe kommer från D håll och är mer intern maktkamp än att The Donald kickat off sin gör-dem-radioaktiva kampanj ännu.

Joe Biden är rökt är mitt stalltips, det finns för mycket bilder och filmer på obekväma barn som kramas av honom för att han skall överleva detta.

Skum jäkel det där...

De som jag har följt har även förklarat att Biden har svårt för konceptet av vad en personlig bubbla är då han är väldigt närgången även mot män.

Så tror inte det handlar om något sexuellt men håller med dig om att han är körd, världen accepterar inte den typen av beteende längre oavsett vad
Citera
2019-04-02, 19:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
ZH har aldrig fel.

Ja och nej, högsta hönsen i CIA, FBI osv. har ju suttit i intervjuer och "vetat" att Trump var skyldig till "russian collusion" (fritt översatt; förräderi) för dom hade "information om det".
Adam Schiff har ju i egenskap av kommittee ordförande också sagt sig veta att Trump var skyldig till förräderi.
Det var en midterm election där man har gissat att det påverkade republikanerna negativt. Om inte annat så var det gratis talking points för D, "lita aldrig på en republikan kolla bara vad Trump utreds för, ingen rök utan eld". Tydligen trodde 30% av tillfrågade att Trump var skyldig.

Hade utredningen fått pågå i tysthet och inte kommenterats innan Muellers rapport var klar, fine, inga problem.

Jag postade väl tom. killen som gjort sig en karriär på att hävda att Trump var skyldig, två böcker hann han publicera innan Mueller blev färdig och det var väl Brennan som blåste på alldeles för mycket innan rapporten kom och fick backtracka lite efter.

som sagt, nu har ju Trump sina gratis talking points lagom till presidentvalet så det jämnar väl ut sig i slutändan.

Trumps talking points börjar försvinna då det nu har kommit fram att (precis som någon som konstigt nog motsatte att jag försvarade Trump och Barr för att denne ville framställa att kitt försvarande av dem skulle visa på att jag inte försvarade dem) Barrs summering är suspekt kort för något som ska röra 700 sidor.

Även advokater har börjat höja ett finger nu, så om Trump bara kan hålla kvar bollen utan att ljuga allt för tydligt så bör han klara sig, men om han blir allt för kaxig och börjar påstå att han är helt friad från misstankar av brott mitt under valrörelsen så är han körd.

Det ligger en hund begraven kring Muellers rapport, för nu börjar frågorna komma kring varför ingen får läsa den
Citera
2019-04-02, 23:08
Medlem
Ondahamstern. Kanske pga Trump's finansiärer?

Det som D's kandidater svartlistas av.
För Trump, då skulle samma handlingar ses som positivt.
Citera
2019-04-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trumps talking points börjar försvinna då det nu har kommit fram att (precis som någon som konstigt nog motsatte att jag försvarade Trump och Barr för att denne ville framställa att kitt försvarande av dem skulle visa på att jag inte försvarade dem) Barrs summering är suspekt kort för något som ska röra 700 sidor.

Även advokater har börjat höja ett finger nu, så om Trump bara kan hålla kvar bollen utan att ljuga allt för tydligt så bör han klara sig, men om han blir allt för kaxig och börjar påstå att han är helt friad från misstankar av brott mitt under valrörelsen så är han körd.

Det ligger en hund begraven kring Muellers rapport, för nu börjar frågorna komma kring varför ingen får läsa den

Håller helt med om att Muellers rapport bör släppas i sin helhet eller iallafall med minimalt redigerande och där man tydligt anger varför något tagits bort lika som vi vill ha en oredactad FISA på google snarast.

Går inte det hoppas jag båda dokumenten läcks precis som med Steele dossier så vi själva får avgöra vem som har rätt och vem som har fel.
Citera
2019-04-03, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ondahamstern. Kanske pga Trump's finansiärer?

Det som D's kandidater svartlistas av.
För Trump, då skulle samma handlingar ses som positivt.

Jag hittade denna och blev lite förvånad för jag levde i tron att Trump betalade kampanjen ur egen ficka men han drog tydligen in dubbelt så mycket som Obama...
https://www.opensecrets.org/news/2018/01/trump-donors-1-year-later/

Ser inga direkta rysskopplingar men ser däremot "pay-to-play".

EDIT: möjligen viss övervikt av judar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in