2019-04-01, 19:28
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Har Lindelöf verkligen fått dödshot? Jag hittar ingen källa till det någonstans på Internet.
De flesta engelska tidningar har skrivit om det.

Att det är tyst i svensk media är på grund av att det är deras fel att det blev en massa dödshot genom att de spred felaktiga uppgifter om varför han missade landslagssamlingen.
Citera
2019-04-01, 19:34
Medlem
Grittys avatar
Säger allt om hur patetisk människa man är om man som fotbollsstjärna tar dödshot på allvar.

"Han borde kölhalas!" - Nils 13 år på twitter
*Maja full av hormoner blir helt vettskrämd*
*Toffeln Victor ringer polisen*

Kan inte ta det seriöst.
Citera
2019-04-02, 21:42
Avslutad
Ett oerhört svagt agerande vid 1-1-målet. I stället för att störa passläggaren står han, återigen, och pekar och viftar. Den andre försvararen måste ju hålla koll så att bollen inte passas hans håll, och det är VLN:s uppgift att göra det lättare för sin lagkamrat genom att gå in med kroppen och störa så mycket som möjligt och stressa. Jag förstår faktiskt inte vad United ser i honom, han har ju knappat något närkampsspel värt att tala om, utan står och pekar och virrar när han borde försvara och gå in med kropp på bollhållaren. Seriöst, vad håller karln på med? Han ser rädd och valpig ut. Han räddar sällan upp situationer och låter lägen gå "överstyr" alldeles för ofta. Han spelar som en statist, tittar storögt på och skiter i att fullfölja sitt jobb, som om han väntar på att passen ska läggas och sen agera och först se vad det blir av passen. Väldigt märkligt fotbollsspelande han står för.
Senast redigerad av Organtjuven7 2019-04-02 kl. 21:45.
Citera
2019-04-03, 02:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Ett oerhört svagt agerande vid 1-1-målet. I stället för att störa passläggaren står han, återigen, och pekar och viftar. Den andre försvararen måste ju hålla koll så att bollen inte passas hans håll, och det är VLN:s uppgift att göra det lättare för sin lagkamrat genom att gå in med kroppen och störa så mycket som möjligt och stressa. Jag förstår faktiskt inte vad United ser i honom, han har ju knappat något närkampsspel värt att tala om, utan står och pekar och virrar när han borde försvara och gå in med kropp på bollhållaren. Seriöst, vad håller karln på med? Han ser rädd och valpig ut. Han räddar sällan upp situationer och låter lägen gå "överstyr" alldeles för ofta. Han spelar som en statist, tittar storögt på och skiter i att fullfölja sitt jobb, som om han väntar på att passen ska läggas och sen agera och först se vad det blir av passen. Väldigt märkligt fotbollsspelande han står för.

En mycket märklig mittback. Det är OK att han inte är en Vidic eller Terry som gillar att smälla på men jag förstår faktiskt inte vad han håller på med många gånger, springer runt, pekar och tittar utan att ingripa och sen händer saker som leder till mål i baken. En mittbacks jobb är inte bara att täcka av vinklar/ytor utan också att faktiskt ingripa ibland, han påminner mer en ytterback som han spelar. Tydligt att han behöver en proaktiv mittback bredvid sig. Byggd som ett fågelskelett till råga på allt.
Senast redigerad av snillet_1 2019-04-03 kl. 02:18.
Citera
2019-04-03, 02:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
En mycket märklig mittback. Det är OK att han inte är en Vidic eller Terry som gillar att smälla på men jag förstår faktiskt inte vad han håller på med många gånger, springer runt, pekar och tittar utan att ingripa och sen händer saker som leder till mål i baken. En mittbacks jobb är inte bara att täcka av vinklar/ytor utan också att faktiskt ingripa ibland, han påminner mer en ytterback som han spelar. Tydligt att han behöver en proaktiv mittback bredvid sig. Byggd som ett fågelskelett till råga på allt.

Vilket man såg i slutet på matchen med friläget som gick i ribban...

Hade man endast läst och lyssnat på svensk media och inte sett matcherna, hade man trott att VNL ryckt upp sig rejält efter hönsgården i början av säsongen. Åslund, som annars ser aspekter av spelet andra inte gör eller kanske vill ta upp, har inte ens vidrört hans märkliga sätt att spela försvarsspel eller hur han närmar sig och agerar när en motståndare har bollen i ett farligt läge. Milan Skriniar i Inter hade nog varit riktigt bra för både United och VNL.
Citera
2019-04-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7

Du får det att låta som att Manchester United skulle ha någon slags plan för en framtid med honom eller vid värvningen av honom. Så är det inte. Mourinho kunde inte få de mittbackar han ville ha, och hans kontakter i Portugal hyllade säkerligen Benfica-spelaren och United behövde väl en "spelande mittback". Svårare än så är det inte. Men annars har du ju rätt. Lindelöf är inte bra nog för United och kommer säkerligen aldrig bli. Han är en bra mittback, för en klubb som Everton. Men som du och snillet så bra påpekar saknar han många saker för att hålla på den internationella toppnivån. De saker ni pekar på nu skrivs det om i hans tråd på Redcafe också. Vet inte om ni fick det därifrån men det talar väl sitt tydliga språk också.

Jag är också extremt kritisk mot svenska experters förhållningssätt här. Likt Åslund och Bojan som inte annars drar sig för att vara frispråkiga vågar knappt öppna käften när Lindelöf gör något dåligt. Notera hur de alltid hittar ett sätt att försvara honom "jag tycker Smalling sätter honom i en taskig sits" men hade det varit det omvända hade det varit helt Smallings fel. Tänk på det nästa gång.
Citera
2019-04-03, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Du får det att låta som att Manchester United skulle ha någon slags plan för en framtid med honom eller vid värvningen av honom. Så är det inte. Mourinho kunde inte få de mittbackar han ville ha, och hans kontakter i Portugal hyllade säkerligen Benfica-spelaren och United behövde väl en "spelande mittback". Svårare än så är det inte. Men annars har du ju rätt. Lindelöf är inte bra nog för United och kommer säkerligen aldrig bli. Han är en bra mittback, för en klubb som Everton. Men som du och snillet så bra påpekar saknar han många saker för att hålla på den internationella toppnivån. De saker ni pekar på nu skrivs det om i hans tråd på Redcafe också. Vet inte om ni fick det därifrån men det talar väl sitt tydliga språk också.

Jag är också extremt kritisk mot svenska experters förhållningssätt här. Likt Åslund och Bojan som inte annars drar sig för att vara frispråkiga vågar knappt öppna käften när Lindelöf gör något dåligt. Notera hur de alltid hittar ett sätt att försvara honom "jag tycker Smalling sätter honom i en taskig sits" men hade det varit det omvända hade det varit helt Smallings fel. Tänk på det nästa gång.

VNL är en säkerhetsrisk i vilket lag han än spelar. Förstår inte varför svensk media hyllar hans kvalitéer. Han agerar ju mer som en åskådare än som en riktig mittback genom sitt ständiga viftande och pekande i stället för att gå in i närkamper och göra brytningar.
Citera
2019-04-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
VNL är en säkerhetsrisk i vilket lag han än spelar. Förstår inte varför svensk media hyllar hans kvalitéer. Han agerar ju mer som en åskådare än som en riktig mittback genom sitt ständiga viftande och pekande i stället för att gå in i närkamper och göra brytningar.
Du fattar väl att mittbackarna i ett par/en trio har olika uppgifter?
Citera
2019-04-03, 18:15
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182

Svensk media? Engelsk media lyfter fram honom som en av Uniteds bästa spelare denna säsong tillsammans med Pogba, Rashford och Shaw.
Citera
2019-04-04, 00:49
Avslutad
Citat:

Jag vet inte vad Redcafe är, har aldrig varit inne där. Min kritik och mina observationer härrör helt ifrån Uniteds matcher som jag ser. Jag tittar på den PL-match som sänds på Viasat Sport Premium, som av förståeliga skäl vill visa hans matcher I United.

Citat:

Precis detta jag menar med svensk media och Viasat-studion, de nämner inte ens när han gjort misstag så hans spel skärskådas egentligen aldrig. Ett oerhört fegt beteende och så typiskt svenskt. Samma sak på Svenskafans, där man på redaktionen för United är ytterst sparsam med information när han tabbat sig eller visat upp ett minst sagt märkligt sätt att försvara. Kollar man inte på matcherna själv blir man inte medveten om det på andra sätt från de stora kanalerna och kändaste tyckarna. Bojan, i synnerhet, har överhypat honom något fruktansvärt och Åslund försvarar honom på ett absurt sätt eller säger något i förbifarten och sedan är det locket på.

Det fetade: Exakt.
Citera
2019-04-05, 09:40
Medlem
Idealisten.s avatar
Det är fjantigt så som experter drar sig för att kritisera svenska spelare överhuvudtaget. Många fotbollsproffs har väl enorma egon och experter är rädda för att hamna i en vad de ser som en obekväm situation.
Citera
2019-04-06, 14:17
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Svensk media? Engelsk media lyfter fram honom som en av Uniteds bästa spelare denna säsong tillsammans med Pogba, Rashford och Shaw.

Säger inte jätte mycket dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in