Citat:
Ursprungligen postat av
Partlow
Du får det att låta som att Manchester United skulle ha någon slags plan för en framtid med honom eller vid värvningen av honom. Så är det inte. Mourinho kunde inte få de mittbackar han ville ha, och hans kontakter i Portugal hyllade säkerligen Benfica-spelaren och United behövde väl en "spelande mittback". Svårare än så är det inte. Men annars har du ju rätt. Lindelöf är inte bra nog för United och kommer säkerligen aldrig bli. Han är en bra mittback, för en klubb som Everton. Men som du och snillet så bra påpekar saknar han många saker för att hålla på den internationella toppnivån. De saker ni pekar på nu skrivs det om i hans tråd på Redcafe också. Vet inte om ni fick det därifrån men det talar väl sitt tydliga språk också.
Jag vet inte vad Redcafe är, har aldrig varit inne där. Min kritik och mina observationer härrör helt ifrån Uniteds matcher som jag ser. Jag tittar på den PL-match som sänds på Viasat Sport Premium, som av förståeliga skäl vill visa hans matcher I United.
Citat:
Ursprungligen postat av
Partlow
Jag är också extremt kritisk mot svenska experters förhållningssätt här. Likt Åslund och Bojan som inte annars drar sig för att vara frispråkiga vågar knappt öppna käften när Lindelöf gör något dåligt. Notera hur de alltid hittar ett sätt att försvara honom "jag tycker Smalling sätter honom i en taskig sits" men hade det varit det omvända hade det varit helt Smallings fel. Tänk på det nästa gång.
Precis detta jag menar med svensk media och Viasat-studion, de nämner inte ens när han gjort misstag så hans spel skärskådas egentligen aldrig. Ett oerhört fegt beteende och så typiskt svenskt. Samma sak på Svenskafans, där man på redaktionen för United är ytterst sparsam med information när han tabbat sig eller visat upp ett minst sagt märkligt sätt att försvara. Kollar man inte på matcherna själv blir man inte medveten om det på andra sätt från de stora kanalerna och kändaste tyckarna. Bojan, i synnerhet, har överhypat honom något fruktansvärt och Åslund försvarar honom på ett absurt sätt eller säger något i förbifarten och sedan är det locket på.
Det fetade: Exakt.