Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag börjar störa mig innerligt på tröga fotbollsproffs som inte har någon som helst förståelse bortom sina egna liv. Du kan inte vara prinsessan på ärten och böla ut över negativ uppmärksamhet; inte heller kan du vara så blåst att du talar ut till den mediekanal som du nyss sågat.
Igår slog Simon Thern alla former av rekord i farlig oallmänbildning. Idag VNL. Tidigare Foppa. Mer Ekdal åt folket.
Känslan är väl att det gnisslar rejält när kuggarna uppe i hjärnkontoret ska börja varva igång på samtliga i Cetinkaya-ligan (Guidetti, VNL, Olsen och Forsberg).
Idén om att koppla sociala medier till bank-ID är skrämmande aningslös och korkad. Kina och Nordkorea borde vara intresserade av Therns tjänster som övervakningskonsult...
För övrigt tycker jag att det är en ganska olustig utveckling där förbundet tycks vara ute och leta efter folk att anmäla som uttrycker sig hotfullt på sociala medier. Det är ju svårt här att se och sätta gränser, i en del fall tror jag säkert att det är befogat men i andra fall undrar man verkligen. Jimmy Durmaz vittnade väl i en rättegång mot nån sjuttonåring som hade skrivit på hans Instagram-konto. Att han inte skäms?