2019-04-02, 13:16
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har nu sett alla delar av dokumentären. Tycker att den spårade lite väl mycket i slutet och fokus låg inte längre på hennes försvinnande utan på karaktärer runt om.

Det som jag fortfarande tycker är skumt är att vittnena spretar så mycket i vad de såg. Gerrys kompis som gick upp till rummet precis innan Madeleine upptäcktes vara försvunnen och tyckte sig se att jalusinerna var uppdragna medan den portugisiska polisen noterade att de var nerdragna och att de inte kunde öppnas utifrån.

Skumt med alla smygande individer, spec de två blonda män som sågs i området. Samt snubben som smög runt precis vid paret Mccains lägenhet under dagen. Känns som att det är för många liknande vittnesmål för att vara en slump helt enkelt.

Min egna teori är att Madeleine blev bortförd. Tror inte det var föräldrarna. Finns inte en chans att de skulle ha klarat sig undan flera utredningar utan minsta spår.

Visst finns det mycket osammanhängande och exceptionella händelser runt paret Mccain. Men tror knappast de hade drivit på för flera utredningar ifall de var skyldiga. Och inte går man väl ut i media hela tiden? De fick smaka på sin egen medicin och deras medianärvaro har i stora drag lett till allmänhetens misstankar om dem.

Och jävlar vad korrupt rättssystemet verkar vara i Portugal. Känns som att många döms på indicier i det landet.

Det fetade. Vilka spår är det du tycker borde finnas som inte finns?

Det andra fetade. Finns många fall där de som senare visat sig vara skyldiga också gått ut i media, gärna tidigt. Linda Chen fallet, Chris Watts fallet. Kanske Bobby fallet, föräldrarna hjälpte till att leta i alla fall.
Citera
2019-04-02, 18:17
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Ja, givetvis är det hypoteser. Hade det funnits bevis hade ju fallet varit löst. Att barnen fått medel för att sova har ju spekulerats länge om och min fråga till dig är om du kan hitta någonstans att Mccann bestrider påståendet om medel för att somna, för frågan har ju ställts. Vad svarade de?

Framgick det inte i dokumentären att dom brukade få Alvedon ibland?
Citera
2019-04-02, 18:24
Medlem
Torpedullas avatar
Det är ställt utom allt rimligt tvivel att föräldrarna är de skyldiga. De var bl a helt ointresserade vid eftersök på olika platser där M hade kunnat bli dumpad. Den portugisiska polisens utredning har jag läst samt även polischefens bok. Liklukten som hundarna reagerade på i garderoben var ett skäl samt föräldrarnas märkliga beteende ett bland många andra skäl vad jag minns. M var en jobbig DAMP-unge som ofta fick sömnmedel. De överdoserade den kvällen.
Citera
2019-04-02, 20:46
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Framgick det inte i dokumentären att dom brukade få Alvedon ibland?
Jag minns att det nämnes i dokumentären, men jag kan inte minnas att föräldrarna bekräftat att det gett barnen medicin för att sova.
Nu var de ju läkare själva, men man får inte ge sina barn vad som helst för det. Jag är lite tveksam till att en för hög dos Alvedon skulle vara en dödsorsak här. För en ettåring kan 4 tabletter vara dödligt. För en vuxen 30. Så för en 4-åring, säg åtminstone 8 tabletter behövs. Det sker inte av misstag.
Citera
2019-04-02, 20:51
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Jag minns att det nämnes i dokumentären, men jag kan inte minnas att föräldrarna bekräftat att det gett barnen medicin för att sova.
Nu var de ju läkare själva, men man får inte ge sina barn vad som helst för det. Jag är lite tveksam till att en för hög dos Alvedon skulle vara en dödsorsak här. För en ettåring kan 4 tabletter vara dödligt. För en vuxen 30. Så för en 4-åring, säg åtminstone 8 tabletter behövs. Det sker inte av misstag.

Nej det håller jag med dig om. Så pantade kan dom inte varit. Vad är din uppfattning? Är föräldrarna inblandade i hennes försvinnande på nåt sätt?
Citera
2019-04-02, 21:34
Medlem
Citat:
Enligt Richard D. Hall är det inte alls många av dessa vittnen som minns särskilt mycket utan många är väldigt vaga eller motsägelsefulla i sina uttalanden. Även utcheckningen du nämner tas upp. Finns ingen vits att jag återger honom. Det finns mycket långa redogörelser för hanteringen av de digitala fotona också och vilka bilder polisen fick.

https://youtu.be/_yYwFnglhtw

Richard D Hall är en galning som tror att rymdresorna är fejkade och Mars-rovern befinner sig på jorden...
Citera
2019-04-02, 21:45
Medlem
JSelwyns avatar
Det kommer tydligen ut ännu en dokumentär i nämnda ämne på iD(iscovery) nu till helgen. Om man har VPN eller något liknande så kanske man kan se om inte annat får man väl hoppas att någon lägger ut den på Youtube eller något liknande.

https://corporate.discovery.com/discovery-newsroom/id-investigates-case-of-missing-toddler-in-all-new-special-madeleine-mccann-an-id-murder-mystery/

Available to watch now on ID's website and other streaming sites -
https://www.investigationdiscovery.com/tv-shows/madeleine-mccann-an-id-murder-mystery/full-episodes/madeleine-mccann-an-id-murder-mystery
Citera
2019-04-02, 23:24
Medlem
Läste precis klart boken om sanningen som Kate skrivit. Fastnade mycket vid att en person i deras sällskap ofta var sjuk och stannade i hotellet. För mig att inget sånt togs upp i någon utredning, eller dokumentären. Detta läste jag endast i boken som mamman skrivit. Boken var bra men kändes som att hon gjorde allt för att visa på något sätt att de inte är skyldiga.. och kanske lite väl mycket.
Citera
2019-04-03, 07:57
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Du är medveten om att hundarna inte ledde fram till någon DNA-bevisning?

https://www.9news.com.au/world/madeleine-mccann-dna-evidence-rental-car-perlin-lowe-maddie-podcast/aeb0d15d-c299-4944-aa3e-30dc11cfa533

Jo hundarna ledde visst fram till DNA-bevisning.. Det var bara att dna kunde inte bevisas tillhöra maddie
Citera
2019-04-03, 08:20
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knight22
Richard D Hall är en galning som tror att rymdresorna är fejkade och Mars-rovern befinner sig på jorden...

Ja, han verkar göra en del intervjuer/samtal med lite märkliga personer. Vet inte varför han gör det, om det är för att vara provokativ eller skapa uppmärksamhet. Vem vet. Kan dock inte se att han direkt säger vad han själv anser i månresor etc.

Men oavsett det. När han talar om M fallet så verkar han ha korrekt grunddata, såsom vittnesmål, uttalanden, tidpunkter, dokument mm. Kvar är då hans tolkningar. Är de märkliga? Han tar ju upp allt som sagts från MC som förklaringar till att hundarna markerat och betar av en förklaring efter en annan. Även när de ger olika vitnessnål om DP besök till MC lägenheten innan middagen är det väldigt olika beskrivningar av det besöket. Är det en felaktig slutsats av Hall att det finns konflikter i utsagor om samma tillfälle. Sånt som polisen direkt intresserar sig för.

Men slutsatsen är dock inte att vi skall lita på alla slutsatser Hall drar. Kanske han är en tok som du säger. Men är hans resonemang helt fel för det? Det finns ju många andra som tar upp samma märkligheter. Man får ju inte heller låta en galning bestämma vad som är sant genom att låta sanningen vara skilt från det som galningen säger.
Kontentan är, man måste förstås granska det som sägs oavsett och granska resonemangen ändå.
Citera
2019-04-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo hundarna ledde visst fram till DNA-bevisning.. Det var bara att dna kunde inte bevisas tillhöra maddie

och på vilket sätt är det då bevisning om DNA:t inte ens tillhör Maddie?
Citera
2019-04-03, 09:08
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Nej det håller jag med dig om. Så pantade kan dom inte varit. Vad är din uppfattning? Är föräldrarna inblandade i hennes försvinnande på nåt sätt?

Om man tittar på hela fallet, och alla märkligheter, och det är inte några få stycken utan många.
Det visar sig då, att det finns förklaringar från MC eller dess släkt eller team eller mediamaskineri på varje enskild märklighet.

Hade det bara varit några få sådana förklaringar, hade det kunnat vara inom rimlighetens gräns. Det vi ser här är förklaringar som skapar nya frågor som i sin tur får nya märkliga förklaringar.
Detta kallas för kumulativ argumentation och är förvisso en korrekt argumentationsmodell.
Men, för det behöver alla svar/försvar vara korrekta och sannolika. Inga lösa trådar får finnas i en sådan argumentation. I detta fall är det inte så, utan vi har mängder med förklaringar som är väldigt osannolika eller helt enkelt vaga förklaringar eller motstridiga förklaringar.
Det är sålunda en falsk kumulativ argumentation.

Efter att M försvann var hon världens mest perfekta flicka. Innan var hon ett barn som orsakade K bekymmer enligt en dagbok.
De har svarat undvikande på medicineringen. Vem gjorde detta? I allt virrvarr av passningar och nattningar. Kan olika vuxna ha gett medicinering utan att ha förstått att någon annan redan gjort det, och därmed gett dubbel dos. Finns en ackumulativ effekt över dagar med ökad sårbarhet som följd? Flera i teamet var läkare. Delade man med sig av mediciner och blev därmed moraliskt medskyldiga?
Jag tror på olyckan och att likhunden hade rätt i markeringen. Ingen har kunnat bortförklara det. MC försökte redan 2007 genom att hänvisa till ett annat rättsfall (Zapata) där likhund markerat men personen hade friats. Men misstänkte mördaren erkände senare i det fallet. Bara en sådan sak. Det är så desperat detta att hitta halmstrån för att förklara alla märkligheter.

Citat:
The couple, from Rothley, Leics, are already preparing their defence in case they are charged with their daughter's death.

Their UK lawyers consulted the legal team of Eugene Zapata, 68, who is accused of murdering his estranged wife Jeanette in 1976.

He was charged with murder last year after dogs indicated that they sniffed human remains in the basement of the former family home in Madison, Wisconsin.

But a judge ruled last month that the evidence was no more reliable than "the flip of a coin" and could not be put before a jury.

https://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/1563381/Madeleine-McCanns-parents-look-to-US-sniffer-dog-case.html

Citat:
MADISON, Wis. (AP) - A former state worker ended one of the city's most enduring mysteries by pleading guilty to killing his wife in 1976, explaining how he moved her dismembered body multiple times to conceal the crime.
A judge Monday sentenced Eugene Zapata to five years in prison on a reduced charge of reckless homicide in a deal with prosecutors. It was the maximum allowed for that charge in 1976.

https://abc11.com/archive/5966603/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in