2019-04-02, 12:06
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Det vi måste fråga oss är varför dessa Irländska Pikeys lyckas med sin skit i ETT land. Sverige. Inga Pikeys i Finland, Norge eller Danmark. De siktar naturligtvis in sig på ett land befolkat av mesar. Inget motstånd, ingen handfasthet, inget rättsväsende värt namnet och kompletta idioter till politiker. Jag skäms över mitt land och emigrerar så fort jag kan.
Citera
2019-04-02, 14:59
Medlem
ratboness avatar
Vad yrar du om? Dom är i alla dom länderna du nämner samt Tyskland, Spanien, Argentina samt USA för att nämna några
Citera
2019-05-13, 07:59
Medlem
Var ute en del i grannskapet i helgen. Det verkar vara högtryck på "hantverkarfronten" just nu. Såg två UK-registrerade bilar glida förbi (i västra Stockholm), varav den ena stannade och knackade på ett hus. Bilarna var SK04TZF och MXZ3998.

Det var länge sedan jag såg några husvagnsläger. Någon som vet var de håller hus nuförtiden?
Senast redigerad av WilhelmSteinitz 2019-05-13 kl. 08:02.
Citera
2019-05-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratbones
Vad yrar du om? Dom är i alla dom länderna du nämner samt Tyskland, Spanien, Argentina samt USA för att nämna några
Nästan så man hoppas det. Annars skäms man lite
Citera
2019-05-20, 19:56
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilhelmSteinitz
Var ute en del i grannskapet i helgen. Det verkar vara högtryck på "hantverkarfronten" just nu. Såg två UK-registrerade bilar glida förbi (i västra Stockholm), varav den ena stannade och knackade på ett hus. Bilarna var SK04TZF och MXZ3998.

Det var länge sedan jag såg några husvagnsläger. Någon som vet var de håller hus nuförtiden?

Inget av dessa 2 har någon försäkring. Har inte kollat om dom är skattade.
https://ownvehicle.askmid.com/
Citera
2019-05-20, 21:36
Medlem
Studsbolls avatar
Det är främst polisens fel att denna ohyra kommer hit år efter år. De flesta av skojarna kör omkring i skrot med körförbud och begår dagligen massor av småbrott utöver de egentliga bedrägerierna. Polisen har både befogenhet och möjlighet att klämma åt dem, men de bryr sig lika lite om dessa rövare som de gör med vägpirater och ziggar.
Citera
2019-05-22, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är främst polisens fel att denna ohyra kommer hit år efter år. De flesta av skojarna kör omkring i skrot med körförbud och begår dagligen massor av småbrott utöver de egentliga bedrägerierna. Polisen har både befogenhet och möjlighet att klämma åt dem, men de bryr sig lika lite om dessa rövare som de gör med vägpirater och ziggar.

Skulle polisen punktmarkera skojarna hade dom snabbt givit upp och lämnat landet. Men nu varnar dom istället för skojarna fullt medvetna om att varningarna inte hjälper och det är samma visa som förra året med en massa gamla människor som blir lurade igen.
Citera
2019-05-31, 10:26
Medlem
Irländska asfaltläggare Idag ca kl 10 Brittisk IVECO SR 16 ABF erbjudit målningsjobb åt snart 80 årig man i Igelboda Nacka kommun kraftig rostskada bakpå det rödgula fordonet verkar vara oskattat enl gvt uk flera engelsktalande män
Citera
2019-05-31, 14:41
Medlem
SR16ABF skattad men ful. Man har försökt jaga iväg gänget. Sten och asfalt lär förekomma inte långt bort . Vanliga regeln gäller köp inte tjänster av kringresande och håll koll på hur era äldre har det.
Citera
2019-06-07, 15:21
Medlem
Pratar dom dålig engelska med mycket slang mm så att en svensk som är duktig på engelska inte skulle förstå mycket?
Citera
2019-06-07, 19:20
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Pratar dom dålig engelska med mycket slang mm så att en svensk som är duktig på engelska inte skulle förstå mycket?

Ja, De snackar s.k. pikeyengelska/tattarirländska. De som försöker att sälja tjänsterna snackar bra engelska däremot. Riktigt äckligt och skitigt folk. Ungjävlarna som hänger på närmaste hamburgerhak i närheten av husvagnscampen är lika jävliga. Skottpengar på den här sortens folk vore befogat. Värre än Somalier...
Citera
2019-06-09, 21:41
Medlem
spoilers avatar
"Gunilla, som bor i ett villaområde på Ekerö, är en av de som fått oanmält besök – något som hon beskriver som en mycket obehaglig upplevelse.
En eftermiddag nyligen stod plötsligt en vit Volkswagen Transporter vid uppfarten intill huset.
– Två män satt i bilen. De sade på engelska att vi hade beställt polering av plattorna framför vårt hus, de sade att de skulle få plattorna kliniskt rena.

Men något sådant arbete har Gunilla och hennes make aldrig någonsin beställt. Rengöring av stenplattorna sköter de helst själva. Gunilla svarade artigt nej tack. Men en av männen insisterade om att få utföra tjänsten, så hon fortsatte att säga emot.

Men då uppstod snabbt en hotfull situation, berättar hon för MälaröDirekt.
– Han pekade mot mig med två fingrar och sade på ett argt och hotfullt sätt att de skulle ha pengar, att jag ska passa mig och att de skulle komma tillbaka."

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/hon-fick-hotfullt-besok-av-oseriosa-hantverkare/repsfd!xz91frKQIMgVJy5SltX67w/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in