• 1
  • 2
2019-04-01, 23:18
Medlem
4yoonlys avatar
Jag har (tror jag) typ melerad hår och nu för tiden melerat samt lite grått skägg. Har aldrig direkt (förutom när jag var typ 9-13) brytt mig direkt om utseende. Har säkerligen lite grått hår men det har smält in på någotvis...

Jag funderar på att färga skägget... hur ser det egentligen ut? tänkte mig svart... är detta hel knepigt? ser det ut som man satt en peruk på hakan eller? är det ens möjligt?
Något som gjort det? eller måste man helt enkelt färga håret svart också för att det skall se "naturligt" ut?

Idag är det väl mörk melerat typ som håret men kollar man noga är det lite grått.
Inga planer på att färga håret... utan mer vill ha ett svart skägg...
Citera
2019-04-02, 06:39
Medlem
Kan i många fall se lite ut som en peruk, så var försiktig med färger.

Jag har färgat skägg och mustasch flera gånger och har varit rätt nöjd. Mest för att fylla i lite ljusa fläckar i skägget som vanligtvis är rätt mörkt men långt ifrån svart.

Första gången kan det kännas som att det ser väldigt fake ut men man vänjer sig.

Gå inte rätt på kolsvart, det kan eventuellt se ut som en peruk då som du säger. Kör på någon mörkbrun (ser nästan svart ut) till att börja med och kör lite kortare färgningar.

Om det exempelvis stod 10 min färgning på paketet hade jag kanske i det i 7 minuter, resultatet blev ganska bra.
Citera
2019-04-02, 12:02
Medlem
godhetsapostelns avatar
Min skäggväxt är helt färglös, jag skojar inte, den är inte ens blond. Det är nån gråvit färg och varit så hela mitt liv. Fiskelina är nog det närmaste jag kan komma i färgbeskrivning.
Har nån gång lagt i lite svagt svagt brunt (är cendre på huvudet) vilket blivit bra.

Men här är det försiktighet som gäller. Ser så djävla sjukt ut när folk färgar ögonbryn och liknande och tror det inte syns.
Citera
2019-04-02, 12:51
Medlem
Anders Bagge brukar ju färga sitt skägg, tycker det ser tillgjort och fel ut men men gör som du vill.
Citera
2019-04-02, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Killar som färgar håret svart ser helt bisarra ut, som en Lego-figur med påklämt hår.

Jag antar att ett färgat skägg ser ännu mer festligt ut. Låt bli.
Citera
2019-04-05, 14:04
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glesbygdslover
Anders Bagge brukar ju färga sitt skägg, tycker det ser tillgjort och fel ut men men gör som du vill.

Det stämmer nu när jag tänker på det!

Ja det såg inte bra ut.
Citera
2019-04-05, 14:05
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Killar som färgar håret svart ser helt bisarra ut, som en Lego-figur med påklämt hår.

Jag antar att ett färgat skägg ser ännu mer festligt ut. Låt bli.

Nä, jag tror du har rätt. Bäst är nog att skippa det...

Tack!
Citera
2019-04-05, 15:35
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag har (tror jag) typ melerad hår och nu för tiden melerat samt lite grått skägg. Har aldrig direkt (förutom när jag var typ 9-13) brytt mig direkt om utseende. Har säkerligen lite grått hår men det har smält in på någotvis...

Jag funderar på att färga skägget... hur ser det egentligen ut? tänkte mig svart... är detta hel knepigt? ser det ut som man satt en peruk på hakan eller? är det ens möjligt?
Något som gjort det? eller måste man helt enkelt färga håret svart också för att det skall se "naturligt" ut?

Idag är det väl mörk melerat typ som håret men kollar man noga är det lite grått.
Inga planer på att färga håret... utan mer vill ha ett svart skägg...

Jag frågade min frisör om att färga skägget. Hon påstår att skäggbottnen, till skillnad från vad man intuitivt skulle kunna tro, är känsligare än hårbottnen på hjässan, vilket skulle kunna innebära att det är farligt för huden att färga skägget.
Citera
2019-04-05, 15:44
Medlem
GastonLeMans avatar
Prova med tjejens mascara först, det kan du ju tvätta bort.
Citera
2019-04-05, 16:33
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Prova med tjejens mascara först, det kan du ju tvätta bort.

Super idé! Då kan man ju faktiskt kolla i spegeln innan man ger sig ut!
Citera
2019-04-05, 16:40
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Super idé! Då kan man ju faktiskt kolla i spegeln innan man ger sig ut!
Det finns ju toning som går ur på några tvättar också. Då kan du ju prova dig fram lite försiktigt. Eller så går du till en barberare och rådfrågar, de är ju experter på estetiken.
Citera
2019-04-21, 22:03
Medlem
NightWalker1s avatar
måste man använda hårfärg när man färgar skägget? jag trimmar mitt skägg ofta och då försvinner ju färgen jättefort..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in