Citat:
Ursprungligen postat av
Gud-Runar
66 spänn per dator/år är 18 öre per dag för att slippa fördjupa sig i systemet. Så klart att ett systemprogram inte är optimalt för min hårdvara, mjukvara och användningssätt.
Men nu kräver jag bara typ 90% av möjlig prestanda.
Nu har jag 5 datorer varav en Linux men jag betvivlar att om jag använde A.S.C och lämnade bort dem till en datorfirma för att snabba upp dem att jag märkte annan skillnad som användare än tunnare plånbok.
Har inte haft en enda systemkrasch på 5 år på någon av mina 4 windows kanske tweaka lagom är bra.
Ts har bara en dator, om jag förstått rätt.
Det finns bara 3-4 tweaks man behöver göra samt köra 3-4 program sedan är alla uppsnabbningar/optimeringar gjorda, optimalt. Till skillnad ifrån vad dessa förbättringsprogram gör. I vissa fall försämrar de som sagt. Alla andra småförbättringar som A.S.C och Wise care t.e.x gör utgör inte ens en marginell skillnad. Dessa typer av program är bara en annan typ av kontrollpanel för Windows.
Sedan beror det lite på vad man vill förbättra, Cacheman t.e.x kan vara bra ibland. Speciellt på datorer som är gamla eller har lite RAM.
Men den bästa optimering man kan göra är att byta till SSD om man har en HDD. Allt annat är rätt marginellt i det stora hela.
Men men, vi får höra vad Ts säger.