2019-04-01, 10:14
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Frölunda - Malmö avgjordes på isen, inte av nån jävla målkamera!
Det är just det som irriterar folk.
Citera
2019-04-01, 10:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ja det tror jag. Annars hade dom hittat en lösning på detta för länge sedan. Tror inte dom förlorar något alls då budgeten sätts utifrån Frölundaborgs kapacitet. Det är en planerad flytt till en icke godkänd arena VARJE SÄSONG!

Du får gärna peka på andra klubbar som fuskat med tidtagningen på samma sätt som Frölunda gjort genom åren. Jag skriver Frölunda då det är dom som arrangerar matcherna, de funktionärer som finns där är där på uppdrag av Frölunda.
Jag vet inte varför du ens ger dej in i ett snack där du uppenbarligen inte har en susning!

Jag vet att Frölunda inte budgeterar slutspelet alls. I klubben budget finna bara serie-spelet, det som fås in i slutspelet blir en ren vinst.
Att lägga en match i borgen innebär en minskad intäckt på drygt 2 miljoner kronor per match.
Nog för att klubben går riktigt bra ekonomiskt, men inte så skoj för någon som håller på Frölunda eller inom klubben.
Citera
2019-04-01, 11:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Jag vet inte varför du ens ger dej in i ett snack där du uppenbarligen inte har en susning!

Jag vet att Frölunda inte budgeterar slutspelet alls. I klubben budget finna bara serie-spelet, det som fås in i slutspelet blir en ren vinst.
Att lägga en match i borgen innebär en minskad intäckt på drygt 2 miljoner kronor per match.
Nog för att klubben går riktigt bra ekonomiskt, men inte så skoj för någon som håller på Frölunda eller inom klubben.

Du verkar ha jävligt bra koll.

Enligt Frölunda själva genererar ett fullsatt Scandinavium ca 2 miljoner i intäkter. Om en match i Frölundaborg minskar intäkterna med drygt 2 miljoner kan man undra hur det går ihop. Betalar Frölunda publiken för att gå på matchen?

Det blir ca en miljon i förlust. Men man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellerna. Kan man mygla till sig avancemang i en kvartsfinal väntar flera hemmamatcher i semifinal för Cirkus Fusklunda.
Citera
2019-04-01, 11:19
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det är just det som irriterar folk.

Ja, domarna stod i evigheter och såg på dåliga repriser før att førsøka se det som en godkänd arena hade fixat på en kort bildsekvens. Det är irriterande.
Citera
2019-04-01, 11:34
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Tror du på allvar att Frölunda själva vill spela sina slutspelsmatcher i borgen??? Laget förlorar flera miljoner varje match pga 6000 mindre betalande.
Det du verkar ha dålig koll på av det du nämner ovan är att borgen är en helt annan arena före 2009 då "nya Frlundaborg" invigdes.
Folket i seket har inget med Frölunda att göra, det är inte anställda av Frölunda eller tillhör laget.
Att folket i Frölundas sek skulle vara unika stämmer inte heller då dessa missa förekommer i alla ishallar runt om i landet.
Det spelar ingen roll vad ni vill, eller vilka ombyggnationer ni gör - det som spelar roll är vad ni presterar, och Frölundas matcharrangemang i Frölundaborg visar sig återkommande vara otillräckligt. Svårare än så är det inte i vuxenvärlden. Att ställa fram en lämplig arena är ert ansvar, ert problem att lösa med kommunen och om ni inte klarar det är det ni som bör få ta konsekvenserna - inte alla andra lag. En gång kan vara ingen gång, förutsättningarna att bedriva hockey är inte alltid goda i storstadsmiljö med konkurrerande intressen, men vid det här laget börjar det bli ordentligt pinsamt.

Därför borde ni inte heller få arrangera några matcher så länge ert enda svar på situationen med hästarna i Scandinavium är att peka på första bästa spårvagn mot Marklandsgatan. Till skillnad från er finns det nämligen allt som oftast också ett motståndarlag, som inte har några problem att hålla sig med en funktionsduglig arena under slutspelet och som skulle kunna ta över matcharrangemanget.
Senast redigerad av sm910dif 2019-04-01 kl. 11:38.
Citera
2019-04-01, 12:12
Medlem
J.R.s avatar
Verkar som att hästtävlingarna i Göteborg håller på hela den här veckan. Förhoppningsvis så slipper vi fler slutspelsmatcher i den bristfälliga reservarenan.
Citera
2019-04-01, 12:21
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Ja, domarna stod i evigheter och såg på dåliga repriser før att førsøka se det som en godkänd arena hade fixat på en kort bildsekvens. Det är irriterande.
Videobedömning ska inte påverkas av vilken arena man är i. Borde alltså tas bort.
Citera
2019-04-01, 12:33
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Det kanske du har rätt i, angående vad man har med i budgeten alltså, där har jag inga problem att pudla. Dock påverkar inte det min poäng vilken precis som tidigare är att Frölunda känner till situationen och planerar för den långt lång långt i förväg vilket de facto inte gör Frölundaborg till en reservarena utan under hästhoppningarna så är det deras primära arena som skall motsvara de krav som ställs på en SHL dito. Detta är deras förbannade skyldighet menar jag.

För att vara tydlig ska jag även säga att ifall det HADE varit en reservarena. Låt oss säga att Kinnarps brann upp ( ) och HV tillfälligt flyttade in i Smedjehov så hade jag kortsiktigt kunnat acceptera brister i vad den hallen erbjöd. Skulle det däremot bli långsiktigt (som en återkommande lösning vid t.ex Elmiamässor) skulle jag ställa samma krav på den lösningen som jag framför mot Frölundaborg.
Citera
2019-04-01, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du verkar ha jävligt bra koll.

Enligt Frölunda själva genererar ett fullsatt Scandinavium ca 2 miljoner i intäkter. Om en match i Frölundaborg minskar intäkterna med drygt 2 miljoner kan man undra hur det går ihop. Betalar Frölunda publiken för att gå på matchen?

Det blir ca en miljon i förlust. Men man tar igen på gungorna vad man förlorar på karusellerna. Kan man mygla till sig avancemang i en kvartsfinal väntar flera hemmamatcher i semifinal för Cirkus Fusklunda.
Förmodligrn något bättre än du då jag läser allt om klubben.....
Vet inte vad du fått 2 mille ifrån, ett slutsålt scandinaviom mer drygt 3.6 mille i rena biljettintckter, därövör rätt mycket pengar i intäckter vid sidan om. Så bara publikintäckterna är alltså drygt 2 mille (billigare blijetter i borgen).

Att du mer och mer tagit över rollen efter Jeromy som trådens stor svin framstår mer tydligt. Såg din mogna kommentar igår att du önskade att det var Joel som låg på båren. :-(
Citera
2019-04-01, 13:55
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur avgörs åttondelsfinalerna i SHL? Ser att Växjö vann med 2-0 i matcher o samma för HV71.
Citera
2019-04-01, 14:03
Medlem
Score123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur avgörs åttondelsfinalerna i SHL? Ser att Växjö vann med 2-0 i matcher o samma för HV71.

Enbart åttondelen som avgörs i bäst av 3, resten är bäst av 7.
Citera
2019-04-01, 14:51
Medlem
tcfmogs avatar
Att Djurgården fick förbundet att gå med på detta.
https://www.difhockey.se/artikel/wap1ajty1-1lead/vi-inleder-kvartsfinal-6-med-en-straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in