Citat:
Ursprungligen postat av
DaMarcus
Jisses vilken Växjö-fetisch det är i den här tråden. Kan hålla med om att lag (oavsett sport) som bringar framgångar genom djupa fickor är lite "kladdiga" men sen tänker man inte mer på det. Om nu Växjö kör fulspel med kommunen så blir det bara en extra sporre att vinna mot dem. Så känner jag när jag följer brittisk fotboll, klart det är segt med lag som cash-dopar sig men då vill man bara klå dem ännu mer. Klassisk jantelag; "tro inte att du är bättre än mig".
Nej, jag hejar inte på Växjö. Mitt lag fick stryk mot byhålan i Västerbotten idag.
Vettiga synpunkter!
Det jag funderar på är att Växjö inte alltid haft pengar. Framgång föder framgång de första åren låg i botten och krigade. Lätt att glömma.
Topp 8 i shl har i stort samma budget. Kan skilja ögon miljon upp eller mellan säsonger men i grunden har alla lagen samma pengar att satsa på truppen.
Men allt går ju vända och vrida på som bäst är väl om räknar på det själv.
Men visst. Är alltid jobbigt med nya saker. Speciellt om de har framgångsrika och tar plats. Samtliga lag som varit framgångrika är ju lite kaxiga på sitt sätt.
Det man ska komma ihåg. Växjö är inte sista laget som tar sig från de lägre serierna och upp i toppen. Det är det som är det härliga med svensk hockey!
Om några år kanske oskarhamn soppar ut FBK i en semifinal

Och Växjö lirar i allsvenskan