2019-03-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Kul ändå att Sam Hallams största fan tror att detta är första gången på 10 år som Luleå går bättre än Växjö. Det var nog iofs innan hockeyintresset kickade igång där. Lika dålig förlorare som den gode Sam dessutom.

Växjö har inte ens lirat i SHL i 10 år. Hoppas på ett tredje guld innan vi fyller 10.

Vad menar du med att hallam är dålig förlorare? Hittar du på som bulan nu eller?

Tycker hallam skötte det snyggt. Inte så roligt att stå som förlorare med en mick framför näsan och försöka sammanfatta en förlust eller säsong. Bulan lär väl göra en lasu och skylla allt på att motståndarna filmar i varje situation. Alltid

Men med framgångarna kommer väl även rutinen i Luleå och självförtroendet ökar så man inte behöver skylla förluster på motståndaren filmar i varje given situation.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 18:07.
Citera
2019-03-31, 18:26
Medlem
Jisses vilken Växjö-fetisch det är i den här tråden. Kan hålla med om att lag (oavsett sport) som bringar framgångar genom djupa fickor är lite "kladdiga" men sen tänker man inte mer på det. Om nu Växjö kör fulspel med kommunen så blir det bara en extra sporre att vinna mot dem. Så känner jag när jag följer brittisk fotboll, klart det är segt med lag som cash-dopar sig men då vill man bara klå dem ännu mer. Klassisk jantelag; "tro inte att du är bättre än mig".

Nej, jag hejar inte på Växjö. Mitt lag fick stryk mot byhålan i Västerbotten idag.
Citera
2019-03-31, 18:37
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus
Jisses vilken Växjö-fetisch det är i den här tråden. Kan hålla med om att lag (oavsett sport) som bringar framgångar genom djupa fickor är lite "kladdiga" men sen tänker man inte mer på det. Om nu Växjö kör fulspel med kommunen så blir det bara en extra sporre att vinna mot dem. Så känner jag när jag följer brittisk fotboll, klart det är segt med lag som cash-dopar sig men då vill man bara klå dem ännu mer. Klassisk jantelag; "tro inte att du är bättre än mig".

Nej, jag hejar inte på Växjö. Mitt lag fick stryk mot byhålan i Västerbotten idag.

Tror det handlar om att många irriteras på Växjös höga svansföring som om dom hade hittat ett nytt recept till framgång. Malmö har provat den vägen, Linköping har provat, TeamBoro har provat och det är ett sätt som beprövat inte fungerar ifall man vill bygga en klubb som långsiktigt blir framgångsrik.

2 SM guld är inget att hänga i granen, IK Göta har 9 och Hammarby Hockey har 8 så är det SM guld som är målet för att bli ihågkomna för så finns det lite kvar att göra.

Personligen så stör jag mig på personer, klubbar, företag som inte vill göra arbetet utan som vill hitta snabba fixar för att nå kortsiktiga mål. Växjö är enligt mig en klubb som försöker gena inom varje område utan att ha någon egen identitet vilket också visas på att dom inte klarar av att fylla sin egen arena ens vid slutspel.
Citera
2019-03-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaMarcus

Vettiga synpunkter!

Det jag funderar på är att Växjö inte alltid haft pengar. Framgång föder framgång de första åren låg i botten och krigade. Lätt att glömma.

Topp 8 i shl har i stort samma budget. Kan skilja ögon miljon upp eller mellan säsonger men i grunden har alla lagen samma pengar att satsa på truppen.

Men allt går ju vända och vrida på som bäst är väl om räknar på det själv.

Men visst. Är alltid jobbigt med nya saker. Speciellt om de har framgångsrika och tar plats. Samtliga lag som varit framgångrika är ju lite kaxiga på sitt sätt.
Det man ska komma ihåg. Växjö är inte sista laget som tar sig från de lägre serierna och upp i toppen. Det är det som är det härliga med svensk hockey!

Om några år kanske oskarhamn soppar ut FBK i en semifinal
Och Växjö lirar i allsvenskan
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 20:06.
Citera
2019-03-31, 20:20
Medlem
SweTechs avatar
Det är en jävla skandal hur Frölunda kan få dispens för den där skitarenan varje säsong.
Citera
2019-03-31, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Det är en jävla skandal hur Frölunda kan få dispens för den där skitarenan varje säsong.

Den där ”skitarenan” är Frölunda campus och träningsarena. Nog den finaste träningsanläggningen någon utav de andra SHL klubbarna någonsin kommer ha.
Citera
2019-03-31, 20:25
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Den där ”skitarenan” är Frölunda campus och träningsarena. Nog den finaste träningsanläggningen någon utav de andra SHL klubbarna någonsin kommer ha.

Jaha.. och? Var detta en träningsmatch? Det är dags att förhindra den där skitarenan att fortsätta användas när det betyder som mest.

http://www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet/om-forbundet/namnder-och-kommitteer/arenakrav.pdf
Citera
2019-03-31, 20:33
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Jaha.. och? Var detta en träningsmatch? Det är dags att förhindra den där skitarenan att fortsätta användas när det betyder som mest.

http://www.swehockey.se/globalassets/svenska-ishockeyforbundet/om-forbundet/namnder-och-kommitteer/arenakrav.pdf
Vad är det som inte uppfylls där och de får dispans för? Efter en snabb wikipedia sökning så ser den ju ut att vara långt ifrån den sämsta arenan i SHL.
Citera
2019-03-31, 20:34
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Vad är det som inte uppfylls där och de får dispans för? Efter en snabb wikipedia sökning så ser den ju ut att vara långt ifrån den sämsta arenan i SHL.

Frölundaborg har inte målkameror vilket vi såg resultatet av i dagens match.
Citera
2019-03-31, 20:36
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Frölundaborg har inte målkameror vilket vi såg resultatet av i dagens match.
Ah, såg inte matchen så var inte riktigt med på noterna. Ja, det är ju lite skandal att den får användas då. Känns ju även som en liten pissumma i sammanhanget.
Citera
2019-03-31, 20:39
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ah, såg inte matchen så var inte riktigt med på noterna. Ja, det är ju lite skandal att den får användas då.

Frölunda anger ju Scandinavium som sin C hall och sen Frölundaborg som reserv men när man varje år lagom till slutspel belägger C hallen som är certifierad med hästhoppning och glatt flyttar in i isladan som man renoverat så menar jag på att man kan ställa samma krav som på en C hall. Det är inget som kommer som en blixt från klar himmel varje år, Frölunda och SHL vet om schemaläggningen på Scandinavium.
Citera
2019-03-31, 21:12
Avslutad
Citat:
Frölunda anger ju Scandinavium som sin C hall och sen Frölundaborg som reserv men när man varje år lagom till slutspel belägger C hallen som är certifierad med hästhoppning och glatt flyttar in i isladan som man renoverat så menar jag på att man kan ställa samma krav som på en C hall. Det är inget som kommer som en blixt från klar himmel varje år, Frölunda och SHL vet om schemaläggningen på Scandinavium.

Är du Malmö fan? Inte direkt det där målet ändå som avgjorde den här serien. Vi kan leka med tanken att målet hade dömts borts om det fanns kameror. Frölunda hade vunnit ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in