2019-03-31, 15:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Patetiskt att höra hur det låter från vissa Växjö-håll efter den här matchserien. Växjö var bättre än Luleå i 1 av 17 perioder (första perioden i match 4), annars har Luleå antingen kört över Växjö offensivt eller enkelt stängt ner dem defensivt. Hur många målchanser skapade Växjö på egen hand på fem matcher? 10? Antagligen färre. Luleå hade fler målchanser under sin sämsta match än vad Växjö hade under hela kvartsfinalserien.

Tror aldrig jag varit med om så dåliga och bittra förlorare efter en slutspelsserien, i alla fall inte från ett lag som blivit totalt utspelat.

Hoppas på lite mer klass, och kunskap, hos motståndarna i semifinalen.
Inte så roligt att bli utklassade iofs, man kan lite förstå om dom är sura över att alla pengar som kommunen vräker över deras hockeylag bara räcker till en 8e plats i hockeyligan och sedan chanslösa i slutspelet. För Luleås del kan man hoppas på bättre klass när det gäller kommande motstånd men det är nog att hoppas förgäves om det nu blir fiskrensarlaget från Göteborg vi får möta. Dom har saknat bra stil under många år.
Citera
2019-03-31, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Patetiskt att höra hur det låter från vissa Växjö-håll efter den här matchserien. Växjö var bättre än Luleå i 1 av 17 perioder (första perioden i match 4), annars har Luleå antingen kört över Växjö offensivt eller enkelt stängt ner dem defensivt. Hur många målchanser skapade Växjö på egen hand på fem matcher? 10? Antagligen färre. Luleå hade fler målchanser under sin sämsta match än vad Växjö hade under hela kvartsfinalserien.

Tror aldrig jag varit med om så dåliga och bittra förlorare efter en slutspelsserien, i alla fall inte från ett lag som blivit totalt utspelat.

Hoppas på lite mer klass, och kunskap, hos motståndarna i semifinalen.

Luleå vann och var bättre. Ingen har sagt något annat vad jag läst. Växjö skapade tillräckligt för att vinna om man haft lite mer skärpa. Men då skulle det varit en stöld.

Först gång på 10 år som det hänt att Luleå är hetare. Bara att gratulera till vinsten. Nästa säsong kanske även bulan blir lite mer saklig om han han nu lyckas ta ett guld. Luleås publik har jag inget hopp om men de har ju rätt att bete sig man vill för de är just bara publik.

Undrar om bulan tar ett snack filmarna i Luleå? Luleå är väl trots allt ända laget som dömts för diving i kvarten. Har de satt det i system? Förstärkte i 2 av 3 utvisningar i sista matchen där de kunde stått upp och ändå fått med sig utvisning.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 15:42.
Citera
2019-03-31, 15:42
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Inte så roligt att bli utklassade iofs, man kan lite förstå om dom är sura över att alla pengar som kommunen vräker över deras hockeylag bara räcker till en 8e plats i hockeyligan och sedan chanslösa i slutspelet. För Luleås del kan man hoppas på bättre klass när det gäller kommande motstånd men det är nog att hoppas förgäves om det nu blir fiskrensarlaget från Göteborg vi får möta. Dom har saknat bra stil under många år.

Det måste svida rejält. Enda chansen Köpesjö egentligen hade i denna serie var att förlita sig på fusk och andra fula tilltag. Och det håller ju knappast över 7 matcher.

Men det är bra att laget nu är förberedda på denna typ av spel, när det mest troligt är Fusklunda som väntar. De verkar ju ha frikort på huvudtacklingar under slutspelet, och man minns från grundserien att det blev många fega smällar mot Luleå-spelares huvuden varje gång man mötte detta lag.
Citera
2019-03-31, 15:42
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Luleå vann och var bättre. Ingen har sagt något annat vad jag läst. Växjö skapade tillräckligt för att vinna om man haft lite mer skärpa. Men då skulle det varit en stöld.

Först gång på 10 år som det hänt att Luleå är hetare. Bara att gratulera till vinsten. Nästa säsong kanske ni kan bulan blir lite mer saklig om han han nu lyckas ta ett guld. Luleås publik har jag inget hopp om men de har ju rätt att bete sig man vill.

Undrar om bulan tar ett snack filmarna i Luleå? Luleå är väl trots allt ända laget som dömts för diving i kvarten. Har de satt det i system? Förstärkte i 2 av 3 utvisningar i sista matchen där de kunde stått upp och ändå fått med sig utvisning.
Det var ingen divig, däremot ett domarmisstag då Luleå spelar ärligt. Förstärkningar du pratar om har jag inget minne av, är nog en dröm det också.
Citera
2019-03-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det var ingen divig, däremot ett domarmisstag då Luleå spelar ärligt. Förstärkningar du pratar om har jag inget minne av, är nog en dröm det också.

Jaha, är det så det låter när det gäller Luleå ”ramlar”. att inte kunna se sitt eget lag i spegel är ju bulans störta brist. Men men då förstår jag bulan enögda syn.

Jaja. Lycka till i semin hur som. Bättre chans på guld får ni nog inte det hör århundradet.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 16:01.
Citera
2019-03-31, 16:10
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:

Först gång på 10 år som det hänt att Luleå är hetare. Bara att gratulera till vinsten. Nästa säsong kanske även bulan blir lite mer saklig om han han nu lyckas ta ett guld. Luleås publik har jag inget hopp om men de har ju rätt att bete sig man vill för de är just bara publik.

Hahahahah är du möjligtvis något bitter för att ni blev överkörda av Luleå?? Hoppa ner från dina höga hästar och inse att Växsjö var FÖRST ut i slutspelet.

Ännu en gång Hahahahha😂😂

Mvh Luleå supporter
Citera
2019-03-31, 16:24
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Jaha, är det så det låter när det gäller Luleå ”ramlar”. att inte kunna se sitt eget lag i spegel är ju bulans störta brist. Men men då förstår jag bulan enögda syn.

Jaja. Lycka till i semin hur som. Bättre chans på guld får ni nog inte det hör århundradet.

De tappar bara luften ju.
Citera
2019-03-31, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Hahahahah är du möjligtvis något bitter för att ni blev överkörda av Luleå?? Hoppa ner från dina höga hästar och inse att Växsjö var FÖRST ut i slutspelet.

Ännu en gång Hahahahha😂😂

Mvh Luleå supporter

Aldrig roligt att förlora. Men ibland möter man bättre lag. Känns ändå okej eftersom vi haft en dålig säsong rakt av och njuter fortfarande av förra seger.
Det jag vänder mig emot är bulans oproffsiga sätt att dra alla över en kam när Luleå filmar minst lika mycket. Vill han kritisera en viss situation fine. Men bete sig han gjorde efter en förlust är pinsamt.

Mvh hockeysupporter och Växjö fan
Citera
2019-03-31, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

Ännu en gång Hahahahha😂😂

Mvh Luleå supporter

Man måste ju inte strö salt i såren.

...och tekniskt sett, åker Malmö ut tillsammans med Växjö. (Båda i match #5.)
Som det ser ut just nu, i alla fall. Skellefteå verkar hänga kvar ett varv till.
Citera
2019-03-31, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
I kvartsfinalen tänker jag på, trodde de skulle bjuda bättre motstånd.

Frölunda har en bredare trupp med mer rutin än Malmö, Malmö gjorde sig av med flera spelare inför denna säsongen som bar fram laget ifjol. Alvarez tex, Rhett och Nisse Andersson.
Vilket var ett felbeslut utav Patrik Sylvegård enligt mig.
Att tunna truppen när man nyss nått en semifinal, men läste någonstans att det hade med ekonomin att göra så inte mer än rätt då.
Årets lag har inte varit lika stark, jag är inte förvånad att kvartsfinal-serien har gått som den gör.
Malmö var underdogs i kvartfinalen och med all rätt.
Frölunda är ett nummer större för tillfället.
Senast redigerad av ytmamz 2019-03-31 kl. 17:05.
Citera
2019-03-31, 16:51
Medlem
siryessirs avatar
Kul ändå att Sam Hallams största fan tror att detta är första gången på 10 år som Luleå går bättre än Växjö. Det var nog iofs innan hockeyintresset kickade igång där. Lika dålig förlorare som den gode Sam dessutom.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-31 kl. 16:56.
Citera
2019-03-31, 17:26
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Frölunda har en bredare trupp med mer rutin än Malmö, Malmö gjorde sig av med flera spelare inför denna säsongen som bar fram laget ifjol. Alvarez tex, Rhett och Nisse Andersson.
Vilket var ett felbeslut utav Patrik Sylvegård enligt mig.
Att tunna truppen när man nyss nått en semifinal, men läste någonstans att det hade med ekonomin att göra så inte mer än rätt då.
Årets lag har inte varit lika stark, jag är inte förvånad att kvartsfinal-serien har gått som den gör.
Malmö var underdogs i kvartfinalen och med all rätt.
Frölunda är ett nummer större för tillfället.
Självklart var de underdogs. Dock var det många som trodde att de skulle skrälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in