2019-03-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Haha vi säger så.
Ni fick alltså också en check?

Luleå fick också en check, 600k är det väl i år för plats first loser.

Men ja, man delar inte en förstaplats.
Citera
2019-03-31, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, vi vet att Luleå är bra i år, man delade seriesegern (med FBK) och har spelat bra hela tiden förutom i början på serien möjligtvis. Växjö vart totalt överkörda i kvartsfinalen men man vet inte om dom är det sämsta lag som någonsin spelat slutspel, kanske kan vara så. Men kanske är det Luleå som bra och övriga lag steg efter, det är min teori så här långt. En sak är säker, vi är inte lätta att göra mål på.

Ja ni är bra. Men ni skrämmer inte så värst mycket ändå.
Tar hällre er i semin än Djurgården. Tror vi kan slå ut er med 4-2 i matcher.

Jag har en bra känsla om vi får Luleå. Hoppas jag inte har fel.
Citera
2019-03-31, 10:08
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Kommer inte Hjalmarsson väldigt lindrigt undan med sina tre matcher? Han kommer in som tredjeman och träffar enbart i huvudet på en spelare som varken ser honom eller som kan försvara sig. Bland de absolut fulaste överfallen den här säsongen.

Jämför med t ex Shinnimin, som nyss fick tre matcher men i mitt tycke så är det han gör inte alls lika farligt och där finns det heller några försvårande omständigheter som t e x att komma in som tredjeman eller våld direkt mot huvudet.

Hade gärna sett åtminstone fem matcher på Hjalmarsson, det är ruggigt fegt och ful det han gör.

Självklart ska avstängningar vara matcher, inte datumbaserade. Det funkar i andra ligor, och det skulle funka i SHL också.

Fulast Nä aldrig RR tyckte helt klart det var en krock
Citera
2019-03-31, 10:21
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Både Malmö och Växjö är/var sämre än väntat. Det blir nog tuffare mot Fusklunda, men om Lulä lyckas hålla uppe den nuvarande nivån så tippar jag 4-2 i matcher till Lulä.
Växjö var väl ungefär som man kunde förvänta sig att ett sjundeplacerat lag skulle vara. Malmö däremot har varit sämre än väntat.
Citera
2019-03-31, 10:27
Moderator
vfs avatar
Versteeg gör alltså en poäng på fem matcher mot Luleå, årtiondets sämsta (dyraste) värvning platsar han nog som. Men kommunen betalar väl.
Citera
2019-03-31, 10:31
Medlem
Växjö vara inte bra iår. Luleå vara bättre men inte nödvändigtvis så mycket bättre som 4-1. 2 segrar kom efter overtime, där de i en match kvitterade med uttagen målvakt.

Luleå är konsikventa i sin defensiv och att spela sarg ut och gå på kontring. Luleå fick första målet i de flesta matcherna vilket ger lite fler möjligheter i deras spel.
Möter de ett lag som har lite mer spets i målskyttet kan de få det tungt tror jag.

De är inte vinnare i Luleå. Såg man ju också tydligt när de inte knep förstaplatsen. bulan förlorade förståndet efter en enda förlust och anklagade samtliga spelare, i varje situation att filma. Kan tänka mig att han ballar ur totalt mot ett bättre lag.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 10:37.
Citera
2019-03-31, 10:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Växjö var väl ungefär som man kunde förvänta sig att ett sjundeplacerat lag skulle vara. Malmö däremot har varit sämre än väntat.

Vad bygger du på att Malmö varit sämre än förväntat de var i stort sett tippade av en enig expertis som 10-12 lag med en budget i paritet med Timrå. Malmö skulle jag inte kalla sämre utan snarare en rejäl succé och överraskning att man inte räcker till mot Frölunda kunde man räkna ut med brunögat.
Citera
2019-03-31, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Versteeg gör alltså en poäng på fem matcher mot Luleå, årtiondets sämsta (dyraste) värvning platsar han nog som. Men kommunen betalar väl.

Versteeg var liksom många andra anonyma i kvarten. Men han var helt ok där innan.
Han var en korttidsrvning och kostade säkert endel. Men kort kontrakt så var det värt det. Vi letade en målskytt till men fanns ingen på marknaden.

Rakshani är nog bra mycket dyrare(då han lirar längre) och sämre värvning om du letar dyra spelare. Sedan återstår det att se hur han leverar nör det gäller som mest.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 10:45.
Citera
2019-03-31, 10:42
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vad bygger du på att Malmö varit sämre än förväntat de var i stort sett tippade av en enig expertis som 10-12 lag med en budget i paritet med Timrå. Malmö skulle jag inte kalla sämre utan snarare en rejäl succé och överraskning att man inte räcker till mot Frölunda kunde man räkna ut med brunögat.
I kvartsfinalen tänker jag på, trodde de skulle bjuda bättre motstånd.
Citera
2019-03-31, 12:07
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Det var helt klart inte Växjös säsong detta, inte mycket som fungerade. Hade Växjö vunnit de fyra sista matcherna i grundserien så hade de troligtvis kommit in med annan inställning. Men det kommer vi aldrig få veta.

Luleå var för bra, speciellt på hemmaisen. Lakers vinst i torsdags drog bara ut på denna serien. Av de få Lakerssupportrar (inkl mig) här inne så har vissa en enorm hybris ibland. Vad som hände förra säsongen är historia och snart denna säsong likaså. Spelare kommer lämna och nya kommer till klubbarna, gäller alla lag.
Citera
2019-03-31, 13:45
Medlem
siryessirs avatar
Seriemördar-Sam verkar vara en lika bitter förlorare som den okunnige här i tråden.

Citat:
Bitvis är det målarfärg som torkar. Det är väl därför publiken här uppe är så engagerade i Brendan Shinnimin. Det är kul för fansen här att det äntligen händer något när de tittar på Luleå som spelar hockey.

https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/vaxjotranaren-om-lulea-malarfarg-som-torkar-nm5066721.aspx

Ett något underligt uttalande från en tränare som spelat ryggsäckshockey sedan kvartsfinal nummer ett. Dålig förlorare? (Låter rätt likt någon i tråden som brukar vänta in seriemördarens kommentarer innan denne postar sina egna) I serien gjorde man mindre mål, vinner mindre och lockade mindre publik. Att ha någon sorts övertro på en filmande kyckling gör ju det relativt enkelt för utomstående att felanalysera hela Växjös organisation. Att jämföra denne kyckling med Bulan under sin aktiva karriär visar ju på vilken nivå hockeykunskaperna är.

Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Både Malmö och Växjö är/var sämre än väntat. Det blir nog tuffare mot Fusklunda, men om Lulä lyckas hålla uppe den nuvarande nivån så tippar jag 4-2 i matcher till Lulä.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, vi vet att Luleå är bra i år, man delade seriesegern (med FBK) och har spelat bra hela tiden förutom i början på serien möjligtvis. Växjö vart totalt överkörda i kvartsfinalen men man vet inte om dom är det sämsta lag som någonsin spelat slutspel, kanske kan vara så. Men kanske är det Luleå som bra och övriga lag steg efter, det är min teori så här långt. En sak är säker, vi är inte lätta att göra mål på.

Växjö blev nog rätt rädda när man blev utspelade så pass. Det som förvånar mest är väl egentligen beslutet att inte ens försöka spela hockey. Självförtroendet försvann väl när man fick fuska sig förbi Örebro i play-in. Frölunda kommer så klart att vara mycket bättre.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-31 kl. 13:48.
Citera
2019-03-31, 14:52
Medlem
Ferross avatar
Patetiskt att höra hur det låter från vissa Växjö-håll efter den här matchserien. Växjö var bättre än Luleå i 1 av 17 perioder (första perioden i match 4), annars har Luleå antingen kört över Växjö offensivt eller enkelt stängt ner dem defensivt. Hur många målchanser skapade Växjö på egen hand på fem matcher? 10? Antagligen färre. Luleå hade fler målchanser under sin sämsta match än vad Växjö hade under hela kvartsfinalserien.

Tror aldrig jag varit med om så dåliga och bittra förlorare efter en slutspelsserien, i alla fall inte från ett lag som blivit totalt utspelat.

Hoppas på lite mer klass, och kunskap, hos motståndarna i semifinalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in