Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 20:16
Medlem
tempeZZts avatar
Det här är ju bara trams. OK, var och en kan utse godaste burgaren för stunden utifrån de ställen denne ätit på, men alla med minsta lilla vett vet ju att man tröttnar om man skulle fortsätta äta en och samma burgare för tid och evighet.

Max Original har varit godast.
Grande Big Mac har varit godast.
Big King XL har varit godast.
Double Magic har varit godast.
Osv, osv...
Burgaren i förortshaket i staden några mil härifrån är den godaste jag ätit i närtid, men stället finns inte kvar längre och även om det hade gjort det hade jag garanterat tröttnat ändå.
Längre tillbaka var det Wendy's som gällde, minns dock inte namn på någon specifik burgare.

Enstaka burgare på de hundratals bättre ställen än snabbmat man ätit på är inte heller något alternativ för man äter där typ en gång och testar sedan ett annat ställe hur gott det än är.

Svaret på topic är därmed "hur långt är ett snöre".
Citera
2019-03-30, 13:06
Medlem
Big Bosss avatar
Kul att Bastard Burger verkar gå otroligt bra med tanke på att de växt så otroligt snabbt. I torsdags öppnade de även i Kungälv t.om i gångavstånd från mig (inte bra varken för hälsan eller plånboken!)

Men det måste väl nästan även vara en större investerare som gått in o stoppat in stora pengar i Bastard Burger som gör att de kunnat växa så snabbt på kort tid? Öppnade först 2016 så det är ju på bara 3 år som nära 20 ställen har öppnats.

Dom kör på typ samma koncept som Shake Shack också så som Bun meat bin gör också. Det är lyckat koncept dock då Shake Shack är jävligt bra.

Snart behöver vi inte Five Guys här längre?
Citera
2019-03-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Kul att Bastard Burger verkar gå otroligt bra med tanke på att de växt så otroligt snabbt. I torsdags öppnade de även i Kungälv t.om i gångavstånd från mig (inte bra varken för hälsan eller plånboken!)

Men det måste väl nästan även vara en större investerare som gått in o stoppat in stora pengar i Bastard Burger som gör att de kunnat växa så snabbt på kort tid? Öppnade först 2016 så det är ju på bara 3 år som nära 20 ställen har öppnats.

Dom kör på typ samma koncept som Shake Shack också så som Bun meat bin gör också. Det är lyckat koncept dock då Shake Shack är jävligt bra.

Snart behöver vi inte Five Guys här längre?

Bastard Burger har helt okej hamburgare men jag tror inte dom kommer klara sig så länge. Gissar att deras koncept kommer kännas lite pinsamt om några år.
Citera
2019-03-30, 18:06
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Bastard Burger har helt okej hamburgare men jag tror inte dom kommer klara sig så länge. Gissar att deras koncept kommer kännas lite pinsamt om några år.

Vad med konceptet kommer kännas pinsamt?
Citera
2019-03-30, 20:40
Medlem
Citat:
Vad med konceptet kommer kännas pinsamt?

Hela deras hipsterimage med inredningen, kläderna, personalen, menyn osv kommer kännas väldigt mycket 2016 när man ser tillbaka på den om några år. Jag tror inte den kommer fungera alls om säg 5 år.
Citera
2019-03-30, 22:24
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Hela deras hipsterimage med inredningen, kläderna, personalen, menyn osv kommer kännas väldigt mycket 2016 när man ser tillbaka på den om några år. Jag tror inte den kommer fungera alls om säg 5 år.

Inget jag tänker på ens, jag går dit för äta burgare inte tänka på inredningen m.m. Menyn är helt OK, dipperna o burgarna är bra. Deras sötpotatispommes är väldigt bra t.om.
Citera
2019-03-31, 10:21
Medlem
brutefishs avatar
bara namnet är för edgy för mig. "bastard burgers", vad är det dom vill att jag ska tänka när jag hör det? en bastard som oäkting, låter ju inte direkt lockande när det gäller mat.

fjantigt värre.

gällande 20 ställen på 3 år? ja det är utan tvekan riskkapital i en sådan satsning, så snabbt går inte att växa organiskt.
Citera
2019-03-31, 15:06
Medlem
Citat:
Inget jag tänker på ens, jag går dit för äta burgare inte tänka på inredningen m.m. Menyn är helt OK, dipperna o burgarna är bra. Deras sötpotatispommes är väldigt bra t.om.

Jag förstår, men det är en sak som kommer vara en aning problematiskt för dom om några år. Men jag tror faktiskt att de räknar med det.

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bara namnet är för edgy för mig. "bastard burgers", vad är det dom vill att jag ska tänka när jag hör det? en bastard som oäkting, låter ju inte direkt lockande när det gäller mat.

fjantigt värre.

gällande 20 ställen på 3 år? ja det är utan tvekan riskkapital i en sådan satsning, så snabbt går inte att växa organiskt.

Jag gissar att man säljer licenser till folk att starta egna Bastard burger restauranger, det är jag g främst så grundarna tjänar pengar. Jag skulle tro att man vill smida så mycket man kan nu medan järnet är varmt och trendigt.
Citera
2019-03-31, 15:48
Bannlyst
Citat:
Jag förstår, men det är en sak som kommer vara en aning problematiskt för dom om några år. Men jag tror faktiskt att de räknar med det.

Jag gissar att man säljer licenser till folk att starta egna Bastard burger restauranger, det är jag g främst så grundarna tjänar pengar. Jag skulle tro att man vill smida så mycket man kan nu medan järnet är varmt och trendigt.

Fel gissat!
Bastard Burgers har helägda restauranger.
Citera
2019-03-31, 15:50
Medlem
Utöver min hemmagjorda så har jag ätit den godaste burgaren i Sverige på MEAT i Lund.
Citera
2019-04-01, 08:21
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Fel gissat!
Bastard Burgers har helägda restauranger.

Dock har de tagit in personer i företaget med väldigt mycket kapital.

Angående namnet så härstammar det från Ol' Dirty Bastard, Wu Tang Clan-rapparen. Antar att grundarna gillar honom
Citera
2019-04-01, 10:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Dock har de tagit in personer i företaget med väldigt mycket kapital.

Angående namnet så härstammar det från Ol' Dirty Bastard, Wu Tang Clan-rapparen. Antar att grundarna gillar honom

Det stämmer att det finns delägare med pengar på fickan, men det är inte folk som har ”tagits” in, utan som har varit med och grundat företaget.

Angående namnet så har ju firman dessutom en stark anknytning till hiphopkollektivet Random Bastards.
Senast redigerad av cdec 2019-04-01 kl. 10:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in