Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptogam
Så kanske var arrangemanget med den "inhyrda" kompisen ("barnvakten") något man ordnat för att flickorna skulle få kontakt med en ung person åtminstone några timmar i veckan...och därmed kunde föräldrarna ägna sig åt sin aktivitet (sina aktiviteter) utan dåligt samvete, varje söndag.
Det låter rimligt. Egentid om det så är att spela Bridge eller nåt annat boring.
De har tydligen skaffat barnvakt på söndagar åt Moa, 10 år. Nåt annat framkommer inte.
När kontakten inleds är Moa 10 år, ett barn. Hon är inte sjuk.
Agnes är sjuk i ME. Hon har försämrats och kan inte fortsätta sin dans eller fotboll. Hon orkar inte längre gå halvtid i skolan. Hon kan rimligtvis inte passa sin lillasyster om det rör sig om en längre stund de är borta.
Så det här är förvanskningar:
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Den tjejen var ju 16 år och en väns dotter som blev ombedd att gå och hälsa på flickorna på söndagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Fejkad vänskap, orkestrerad och godkänd av föräldrarna, ja.
Likt det här:
Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Det är väl klart att flickorna anade att någonting var snett. Deras pappa hade ju, tillsammans med kvarterspolisens familj, sett till att en något äldre låtsaskompis från den riktiga, verkliga världen kom på besök - var söndag.
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Hon såg A som en syster. Men hur såg A henne som? Och varför kallades hon för "barnvakten" om hon var en kompis? Självklart ser jag det som arrangerat! Fick barnen ens välja själva vilka de ville träffa? Klasskompisar, t.ex.
Lätt att i efterhand sitta här i tråden och kalla det för en så jättefin vänskap. Hur fan vet vi det?
Om det vore en annan familj som har en frisk 10-åring och en sjuk tonåring som ordnar barnvakt - hade du då tyckt det vore helt naturligt eller kalla henne för orkestrerad, arrangerad, fejkkompis och inhyrd kompis? Ombedd att gå dit.
Eller "barnvakt" med fnuttar?
Kompisvakt finns det även som förvanskning. Låtsaskompis. Fejkad vänskap. Ifrågasätter att det är en "jättefin vänskap".. men hur såg Agnes henne som? Tyckte hon verkligen om T*ve?
FAKTA:
Citat:
Att fått vara din barnvakt har varit bland det mest betydelsefulla jag gjort i hela mitt liv. Hoppas du förstod hur mycket jag tyckte om att åka till Bjärred varje söndag och få träffa dig och leka med dig. Hoppas vi träffas igen när mitt liv tar slut. Du lämnade mig alldeles för tidigt. Älskar dig för alltid❤️
Sen framkommer det att hon blivit bästa vän med Agnes, att hon sörjer och saknar henne:
Citat:
Du blev min syster och min förebild. Jag vill bara spola tillbaka tiden och hindra dina föräldrar att göra det de gjorde. Jag vill krama dig. Jag vill prata med dig. Jag vill titta på dig. Se dig blinka, se liv i dig. Men ibland kan man inget göra. Hur stor viljan än är.
Det gnälls över att paret inte tog sig tid till att vara lediga.
Det gnälls över att ingen uppmärksammar och skriver fint om barnen.
När det sker så missbrukas en tonårings sorg för att ljuga ihop saker och använda henne som redskap.
För att man använder henne för att få fram sina egna fantasier till teorier snarare än se det fina hon skriver.
Med hätskhet, med en äcklig underton. Konspirationerna.
Illviljan lyser i denna tråd och att använda en tonåring som skriver fint, sörjer och saknar flickorna men vill ändå gratulera dem på deras födelsedagar - är fullständigt empatistört.
Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
En "kompisvakt", som föräldrarna inte kunde tänka sig att barnet skulle bygga en närmare relation med. Flickorna skulle inte lämna huset eller lämnas ensamma.
Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Barnen byggde relationer, tack Letsdoit, med barnvakten. De var inte introverta eller konstiga. Normala tjejer. Dolda för omvärlden. Varför fick de inte vara ensamma???
De var inspärrade...
En flicka på tio-elva och en syster på några år äldre behöver inte någon barnvakt!
Citat:
Ursprungligen postat av
afKnollentott
Det "låtsaskompisen" skrev var det mest fina, genuina som har skrivits i fallet. Varför blev det just hon som fick skriva. Hon var ju ändå "barnvakt" under förberedelsetiden för de åstundande morden. Sunt ?
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumbledoll
Det sjuka i det hela är att föräldrarna arrangerade dessa möten och kallade det barnvakt. Alltid närvarande. Alltid kontrollerande. Ingenting fick vara normalt tonårsliv.