Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Äh, gå och lägg dig.. Tycker det är rätt tydligt att Lindelöf besitter en större potential än de flesta mittbackar, med tanke på spelförståelsen, tekniken och passningsspelet han besitter..
Fysiken kan tränas upp, mycket svårare för t.ex. Smalling/Jones att utveckla de styrkor Victor sitter inne på..
Och jag tycker inte han verkar besitta någon större potential.
Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Hans smarta speluppfattning är något som jag missat i såna fall. Inte imponerat direkt men så klart med en ny klubb i ett nytt land så ska han få en säsong och jobba upp sig. Ska bli intressant och se om ett år om han lyckas göra en Stones.
Jag har också missat hans speluppfattning. Noterbart är att Lindelöf är extremt kass i huvudspelet också, vinner i princip inga dueller i straffområdet vilket är vitalt för spel i England som mittback. Tvivlar på att han kan träna upp sitt huvudspel så mycket mer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Nu är vi där igen. NJones/ Rojo släpper in två mål..
Ingen idé att diskutera med någon som bestämt sig för att VNL är en världsback endast med motiveringen att han är svensk som du också är.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trollfeeder
Hans kvalitet i uppspelsfasen är enorm och det är sådant som är svårt att bara träna upp. Han har gjort lite för mycket försvarsmisstag hittills i United, men det är sådant blir man bättre på med tiden. Mycket har nog med vanan vid tempot att göra. Det går fortare i PL än det gjorde i Portugal. Han behöver även bli fysiskt starkare, men det är ju bara att gymma så är det löst.
Varför skulle Mourinho få sparken förresten? United är ju helt klart på rätt väg och har inte varit i närheten av så här bra sen SAF lämnade över styret.
Det räcker inte med att endast ha en passningsfot. Lindelöf är i nuläget en ytterst medioker försvarsspelare, och det är på det han bör bedömas. Jag tvivlar starkt på att han kommer bli någon världsback, och om ett drygt halvår blir han 24 år. SÅ ung är han inte.
Och United har ett rätt så dåligt facit sedan spetember. Många poängtapp. Tror inte han riskerar att få kicken här och nu, men det finns en upopenbar spricka mellan Mourinho och Woodward, då han inte är nöjd med hur mycket han får spendera. Något som han öppet talade om efter poängtappet mot Burnley. Dessutom flörtar han friskt med PSG. Mourinho blir inte kvar särskilt ,länge till i United, det tror jag inte.