2017-12-22, 20:02
Medlem
Rdealss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Nu är vi återigen där, "bra insats". Han var med och släppte in två mål mot ett Championship-lag, och det kan absolut argumenteras för att han kunde gjort det bättre på ett mål. Båda målen kommer också från hans yta faktiskt. Jag tycker inte Lindelöf var anmärkningsvärt dålig på något sätt, men han visar ju egentligen inte mycket som tyder på att han kan bli en mittback av kaliber och spela i Manchester United. Just nu ser han ut att kunna bli en helt okej försvarare, som typ är ordinarie i ett lag som Everton, men inte mer än så.
Hela United var under isen. 0 motviation och inställning.
Citera
2017-12-23, 22:41
Bannlyst
Citat:
Nu är vi återigen där, "bra insats". Han var med och släppte in två mål mot ett Championship-lag, och det kan absolut argumenteras för att han kunde gjort det bättre på ett mål. Båda målen kommer också från hans yta faktiskt. Jag tycker inte Lindelöf var anmärkningsvärt dålig på något sätt, men han visar ju egentligen inte mycket som tyder på att han kan bli en mittback av kaliber och spela i Manchester United. Just nu ser han ut att kunna bli en helt okej försvarare, som typ är ordinarie i ett lag som Everton, men inte mer än så.

Nu är vi där igen.. Jones/Smalling släpper in två mål..
Citera
2017-12-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nu är vi där igen.. Jones/Smalling släpper in två mål..

Japp. Och Lindelöf. Killen är inte särskilt bra, helt enkelt. Trist för alla svenskar.
Citera
2017-12-27, 16:39
Medlem
Citat:
Japp. Och Lindelöf. Killen är inte särskilt bra, helt enkelt. Trist för alla svenskar.

Äh, gå och lägg dig.. Tycker det är rätt tydligt att Lindelöf besitter en större potential än de flesta mittbackar, med tanke på spelförståelsen, tekniken och passningsspelet han besitter..

Fysiken kan tränas upp, mycket svårare för t.ex. Smalling/Jones att utveckla de styrkor Victor sitter inne på..
Citera
2017-12-27, 16:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Äh, gå och lägg dig.. Tycker det är rätt tydligt att Lindelöf besitter en större potential än de flesta mittbackar, med tanke på spelförståelsen, tekniken och passningsspelet han besitter..

Fysiken kan tränas upp, mycket svårare för t.ex. Smalling/Jones att utveckla de styrkor Victor sitter inne på..

This! Lindelöf är uppenbarligen inte färdigutvecklad, men kan han bli lite bättre fysiskt och komma in i PLs tempo, och det lär hända med tiden, så blir han en världsback.
Citera
2017-12-27, 18:13
Avstängd
Halloween2s avatar
Varför tror så många att han ska bli en världsback? Enbart för han är svensk och spelar i ett topplag? Hybrisen kring Victor är större än den Zlatan besitter. Kommer bli intressant och se om nästa tränare tror på honom, tror inte Mou blir kvar så länge men det är ot.
Citera
2017-12-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Varför tror så många att han ska bli en världsback? Enbart för han är svensk och spelar i ett topplag? Hybrisen kring Victor är större än den Zlatan besitter. Kommer bli intressant och se om nästa tränare tror på honom, tror inte Mou blir kvar så länge men det är ot.

För att hans utvecklig har vart enormt snabb och bra. Det är inte slumpmässigt att han hamnade i United.

"Bara för han är svensk och spelar i ett topplag". En sån kommentar ignorerar HUR han hamnade i topplaget, vilket faktiskt besvarar din fråga. Grabben är ung än och har redan en projektering som är väldigt imponerande. Det är inte hybris att misstänka att en sån spelare kan fortsätta utvecklas. SPeciellt när hans kvalitéter är rätt unika för en CB så som hans fina passningsfot och smarta speluppfattning.
Citera
2017-12-27, 19:03
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För att hans utvecklig har vart enormt snabb och bra. Det är inte slumpmässigt att han hamnade i United.

"Bara för han är svensk och spelar i ett topplag". En sån kommentar ignorerar HUR han hamnade i topplaget, vilket faktiskt besvarar din fråga. Grabben är ung än och har redan en projektering som är väldigt imponerande. Det är inte hybris att misstänka att en sån spelare kan fortsätta utvecklas. SPeciellt när hans kvalitéter är rätt unika för en CB så som hans fina passningsfot och smarta speluppfattning.

Hans smarta speluppfattning är något som jag missat i såna fall. Inte imponerat direkt men så klart med en ny klubb i ett nytt land så ska han få en säsong och jobba upp sig. Ska bli intressant och se om ett år om han lyckas göra en Stones.
Citera
2017-12-27, 19:06
Bannlyst
Citat:

Nu är vi där igen. NJones/ Rojo släpper in två mål..
Citera
2017-12-27, 20:00
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Hans smarta speluppfattning är något som jag missat i såna fall. Inte imponerat direkt men så klart med en ny klubb i ett nytt land så ska han få en säsong och jobba upp sig. Ska bli intressant och se om ett år om han lyckas göra en Stones.

Hans kvalitet i uppspelsfasen är enorm och det är sådant som är svårt att bara träna upp. Han har gjort lite för mycket försvarsmisstag hittills i United, men det är sådant blir man bättre på med tiden. Mycket har nog med vanan vid tempot att göra. Det går fortare i PL än det gjorde i Portugal. Han behöver även bli fysiskt starkare, men det är ju bara att gymma så är det löst.

Varför skulle Mourinho få sparken förresten? United är ju helt klart på rätt väg och har inte varit i närheten av så här bra sen SAF lämnade över styret.
Citera
2017-12-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345

Och jag tycker inte han verkar besitta någon större potential.

Citat:

Jag har också missat hans speluppfattning. Noterbart är att Lindelöf är extremt kass i huvudspelet också, vinner i princip inga dueller i straffområdet vilket är vitalt för spel i England som mittback. Tvivlar på att han kan träna upp sitt huvudspel så mycket mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nu är vi där igen. NJones/ Rojo släpper in två mål..

Ingen idé att diskutera med någon som bestämt sig för att VNL är en världsback endast med motiveringen att han är svensk som du också är.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Hans kvalitet i uppspelsfasen är enorm och det är sådant som är svårt att bara träna upp. Han har gjort lite för mycket försvarsmisstag hittills i United, men det är sådant blir man bättre på med tiden. Mycket har nog med vanan vid tempot att göra. Det går fortare i PL än det gjorde i Portugal. Han behöver även bli fysiskt starkare, men det är ju bara att gymma så är det löst.

Varför skulle Mourinho få sparken förresten? United är ju helt klart på rätt väg och har inte varit i närheten av så här bra sen SAF lämnade över styret.

Det räcker inte med att endast ha en passningsfot. Lindelöf är i nuläget en ytterst medioker försvarsspelare, och det är på det han bör bedömas. Jag tvivlar starkt på att han kommer bli någon världsback, och om ett drygt halvår blir han 24 år. SÅ ung är han inte.

Och United har ett rätt så dåligt facit sedan spetember. Många poängtapp. Tror inte han riskerar att få kicken här och nu, men det finns en upopenbar spricka mellan Mourinho och Woodward, då han inte är nöjd med hur mycket han får spendera. Något som han öppet talade om efter poängtappet mot Burnley. Dessutom flörtar han friskt med PSG. Mourinho blir inte kvar särskilt ,länge till i United, det tror jag inte.
Senast redigerad av Partlow 2017-12-27 kl. 20:18.
Citera
2017-12-27, 20:37
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Sparken sa jag aldrig, men gubben börjar bli grå. Klagar över att United inte lagt pengar på att kunna vinna ligan, hyckleri much? Skulle inte förvåna om han blir ovän med spelare och tappar omklädningsrummet. Men ska bli kul och se om United blir den första klubben han inte kan vinna liga med efter två säsonger, han har gjort det med alla andra klubbar om jag inte misstar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in