2019-03-30, 22:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Tycker du att det är en merit?

Ja det är ju oerhört bra att han till skillnad mot många kvinnor inte slår barn. Tycker du inte det?

Citat:
Av de misstänkta för misshandel mot små barn är andelen kvinnor relativ hög jämfört med andra brott, över 40 procent av de misstänkta för misshandel mot barn 0 – 6 år är kvinnor (2015).

https://www.bra.se/statistik/statist...isshandel.html

Citat:
Stämmer det att Örjan är över 2 meter lång?
En fråga du kan bry dej med.

Han är 1.88.
Citera
2019-03-30, 22:38
Medlem
När jag ser ÖR i "Stjärnorna på slottet" och i några andra intervjuer uppträder den märkliga känslan av att det inte är han som är där... det är som att han är endel av en scenpersonlighet även när han är privat. Fan vad mystiskt! Han överdriver betoningar nått kolossalt emellanåt, använder stora gester, verkar ta till lipen när det blir lite känslosamt... precis så där som vanliga människor på pizzeria Ramona i Borås inte skulle uttrycka sig.

Suddas gränsen mellan ens privata jag och det offentliga ut när man levt länge i ett liv på scenen? Eller försöker karln bara göra sig märkvärdig? Man kan se liknande beteende hos andra divor från Dramaten. Men det är konstigt för på sätt och vis sänker de ju sig själva när de så tydligt visar att de inte klarar att vara privata i sammanhang där så krävs... vari ligger storheten då?
Citera
2019-03-30, 22:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Tycker du att det är en merit?

Stämmer det att Örjan är över 2 meter lång?
En fråga du kan bry dej med.
Ramberg är 188 cm och Josefin var betydligt kortare.
Det finns en bild från när dom var tillsammans och där hon troligen har höga klackar och hon är ändå betydligt kortare.
Har försökt jämföra henne med andra män som hon ses på bild med, bl.a. Hannes Holm och Björn Kjellman som bara är 178 cm och trots klackar är hon mycket kortare än dom också.
Skulle tippa på att Josefin inte var mer än drygt 165 cm.

Örjan Ramberg tyckte nog att det var "kul" att ha en sån liten tjej att boxa på
https://stoppapressarna.se/sites/default/files/styles/flexslider_full/public/artikelalbum/josefin_nilsson_ramberg_stor1.jpg
Citera
2019-03-30, 22:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja det är ju oerhört bra att han till skillnad mot många kvinnor inte slår barn. Tycker du inte det?

https://www.bra.se/statistik/statist...isshandel.html

Han är 1.88.

1,88 är hans IMDB-längd, sådan brukar vara överdriven. Johannes Brost t.ex., som Ramberg spöade upp, står listad som 6'/183 cm. Han var en decimeter kortare än så.
Citera
2019-03-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
När jag ser ÖR i "Stjärnorna på slottet" och i några andra intervjuer uppträder den märkliga känslan av att det inte är han som är där... det är som att han är endel av en scenpersonlighet även när han är privat. Fan vad mystiskt! Han överdriver betoningar nått kolossalt emellanåt, använder stora gester, verkar ta till lipen när det blir lite känslosamt... precis så där som vanliga människor på pizzeria Ramona i Borås inte skulle uttrycka sig.

Suddas gränsen mellan ens privata jag och det offentliga ut när man levt länge i ett liv på scenen? Eller försöker karln bara göra sig märkvärdig? Man kan se liknande beteende hos andra divor från Dramaten. Men det är konstigt för på sätt och vis sänker de ju sig själva när de så tydligt visar att de inte klarar att vara privata i sammanhang där så krävs... vari ligger storheten då?

Det är klart han slår på scenpersonligheten framför kameran. Har har nog ingen anledning alls att vara sig själv, visa upp sig ”naken”. Den generationen har inte växt upp med att allt personligt ska fläkas ut och ältas på instagram, så de tar på en mask när de har publik.
En mask kan säga nog så mycket.
Senast redigerad av justina 2019-03-30 kl. 23:07.
Citera
2019-03-30, 23:07
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Vad pratar du om? Jag svarade bara på att jag inte hade skrivit att den Julia pekade ut inte skulle ha jobbat på Dramaten. Jag fattade också att den hon utpekade jobbade där. Frågan var om det var ÖR eller någon annan.

Jag har inte läst Smålandsposten. Jag tog fasta på meningen i Aftonbladet "Julia Dufvenius pekar ut en annan kollega". Med annan uppfattade jag det som en annan än den som misshandlade JN.

Men dåså, då är det ju ÖR. Problem solved.

Okej, Aftonbladet formulerar det klumpigt, inledande mening: "Dramatenskådespelaren Julia Dufvenius berättar nu om sin rädsla för en annan skådespelarkollega." Annan skådespelare eller en kollega borde det ha stått.
Citera
2019-03-30, 23:27
Medlem
Vedträs avatar
Här bor Örjan. https://www.hitta.se/kartan!~59.32453,18.09598,16z/tr!i=tRzz4u5x/search!i=novdfmopq!q=Örjan%20Ramberg%20Falkenbergs gatan%205C%20Stockholm!t=single!st=prv/streetview!po=59.32452763:18.09598409!a=292.49588! pi=-19.09846

Någon som sett honom på sistone? Kanske han har en bra förklaring om någon ringer på o frågar.
Senast redigerad av Vedträ 2019-03-30 kl. 23:31.
Citera
2019-03-30, 23:34
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
1,88 är hans IMDB-längd, sådan brukar vara överdriven. Johannes Brost t.ex., som Ramberg spöade upp, står listad som 6'/183 cm. Han var en decimeter kortare än så.

Brost har jag suttit i lag med ute på krogen, en mer trevlig människa fick man leta efter och att han kände igen mig i flera år efter då vi möttes på Donken och Brost, hej, hej direkt.

Ramberg måtte vara en svår och elak djävel som klappat till Brost.

Ingen bragd direkt att ha spöat Brost.

Nåväl att gubbdjäveln är nu 71 bast. Ramberg har kört sitt race och är fortsatt i livet och kan väl ej bry sig mindre antar jag.
Det skulle dock vara kul att veta om Ramberg kör hårt fortfarande, drar linor och super till, det är ett guds under hur länge som en del håller trots ett hårt leverne.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2019-03-30 kl. 23:42.
Citera
2019-03-30, 23:52
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det är klart han slår på scenpersonligheten framför kameran. Har har nog ingen anledning alls att vara sig själv, visa upp sig ”naken”. Den generationen har inte växt upp med att allt personligt ska fläkas ut och ältas på instagram, så de tar på en mask när de har publik.
En mask kan säga nog så mycket.

Även ibland oss vanliga dödliga så bär dem äldre generationerna sin roll hela vägen.
Kanske lika bra det för det är bra djävla ömkligt med dem som tappar masken på slutet och att det är lite väl sent då.
Citera
2019-03-30, 23:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf

Nej, då Brost var betydligt längre än 1.73. Ramberg är 1.88, kanske 1,5 cm kortare efter 70 på grund av att alla går ihop med åldern.
Citera
2019-03-31, 00:18
Medlem
T34Panzers avatar
Hahaha Örjan! Han är ju bara för patetisk...detta är definitivt ett av hans sämre framträdanden och

https://www.instagram.com/p/BvjDth5HsRs/
Citera
2019-03-31, 00:20
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Väldigt sorgligt att den stora reaktionen mot riksgrisen Ramberg kommit så här sent.
Han är en skröplig impotent föredetting nu och hade sannolikt inte allt för många säsonger på Dramaten att se fram emot i vilket fall som helst.

Han kommer iaf inte bli ihågkommen på det vis han önskat och det inser han nog själv.

Jag kan tänka mig att det bränner rätt rejält i hans missbildade uppblåsta konstnärsego.
Att gå till historien som en psykopatisk kvinnomisshandlare.
Istället för den scenkonstnär, det kreativa lejon och mystiskt, spännande konstnärsgeni han alltid sett sig själv vara.
Det i sin tur värmer väl varje normal människas själ.

Må han dö ensam och skrikande.

Fantisera kan man alltid men att gubben har satt på så det räcker och inga dåliga kvinnor heller.

Han har ju klarat livet, varit sig själv och fått pröjs för det.

Inte för att jag gillar vad karln har gjort i det privata men att han garvar nog gott, det är över hans del och att han fick sitt som det heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in