2019-03-27, 16:05
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Jyst statement av Julia Dufvenius på Instagram mot Dramaten-chefen gällande den unkna kvinnosynen och svansandet för typer av ÖR:s sort.
Citera
2019-03-27, 16:12
Medlem
Metoo kör på igen i media. Gamla synder som redan är reglerade i både domstol och media gör folk arbetslösa och ratade idag. GW satt, idag i Nyhetsmorgon TV4, och förklarade hur man med dagens lagar skulle dömt honom idag.
Citera
2019-03-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Media skriver ju så mycket dravel och de hysteriska pöbeldreven kan man inte gärna ha ett skit till övers för. Ramberg är redan dömd för brott sedan lång tid tillbaka. Patetiskt trendkänsligt av teatern att avpollettera gubben just nu. Käringarna har säkert sig själva att skylla, de också. Trist att Josefin Nilsson dog i förtid, men det kan givetvis inte Ramberg lastas för.

Men det som det här handlar om är ju vad som händer nu. Det handlar inte om Josefin. Utan att det är ett dåligt arbetsklimat just nu.

Kan tippa att det finns medlöpare till Örjan som har ställt sig bakom Örjans trakasserier.

Trist för Örjan nu att hans livsverk är förstört.

Nu vet han vad alla tänker om honom när de ser honom. Kan han vara hemma och mysa de år han har kvar att leva.
Citera
2019-03-27, 16:37
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Nu vet han vad alla tänker om honom när de ser honom.
Vad den allmänna kvällstidningsdegenererade dräggen anser kan man lugnt skita i.
Citat:
Kan han vara hemma och mysa de år han har kvar att leva.
Eller jobba vidare. Ingenting av det som yttrats i media ger skäl att anse att Ramberg bör avyttras.
Citera
2019-03-27, 16:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuretrader96
Redan 2008 så jobbade Julia och Örjan i pjäsen Onkel Vanja. Hade hon samma åsikt då? Varför vänta i 11 år?

https://www.dramaten.se/medverkande/rollboken/Play/1820
I höstas anmälde en kvinna Martin Timell för våldtäkt som hände för 10 år sedan i en badtunna.

Samma fråga; Hade inte hon heller samma åsikt då? Varför väntade hon 10 år?

Det är lättare att komma fram med vad som hände och hur man upplevde en situation eller person när andra redan har öppnat den porten. Om det är 5, 10 eller 11 år sedan spelar tydligen ingen roll.

Det kallas för tysthetskultur.
Citera
2019-03-27, 17:05
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Redan 2008 så jobbade Julia och Örjan i pjäsen Onkel Vanja. Hade hon samma åsikt då? Varför vänta i 11 år?

https://www.dramaten.se/medverkande/rollboken/Play/1820
Om man står för något på egen hand så kan man drabbas personligen men är man med i ett drev så kan man istället bara tjäna på det.
Vi har att göra med ytterst fega individer.

Vissa vågar vittna mot kriminella gäng, andra vågar inte säga emot en kulturgubbe nära pensionsåldern, för då kan den egna karriären påverkas och man kan behöva ta ett riktigt jobb. Bäst då att vara tyst och låta andra drabbas under kommande decennier.
Citera
2019-03-27, 17:14
Medlem
Fan bra gjort.Men är det ingen som kan söka upp det JÄVLA SVINET.Och slå ut några tänder på Fanskapet.
Citera
2019-03-27, 17:30
Bannlyst
Vilken kollega är det han knäckt näsbenet på och vad gjorde Dramaten åt det? Komma 10 eller 20 år efteråt är inte trovärdigt.
Citera
2019-03-27, 17:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuu
Fan bra gjort.Men är det ingen som kan söka upp det JÄVLA SVINET.Och slå ut några tänder på Fanskapet.
Dramaten är bara att glömma nu, men han bor på Djurgården. Det är bara att åka dit och ställa sig i porten och vänta ut honom, för den som känner för det.
Citera
2019-03-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambuu

Jag har på riktigt god lust, är du med?
Citera
2019-03-27, 18:08
Medlem
Citat:
Teaterchef Eirik Stuebe går nu ut och säger att ÖR inte får några mer roller på Dramaten.

Samme teaterchef som gödslat ÖR med roller under 2015-2017.

https://www.expressen.se/noje/dramaten-stjarnans-harda-ord-om-teaterchefen/

Men han har fortfarande ett kontrakt på några år om jag förstått det rätt så hemma med lön då eller? Svt och Dramaten, två statliga instutioner. Svt sänder en dokumentär där Ö indirekt anklagas för J död. Sen slängs han ut från teatern för att chefen plötsligt kommer på att det brott han begick för nästan tjugo år sedan inte var så bra ur ett värdesymboliskt perspektiv ?

Såvida han inte står under utredning för nya trakasserier så antar jag att vi snart får läsa något uttalande från hans advokat.
Citera
2019-03-27, 18:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korabilenrakt
Jag har på riktigt god lust, är du med?
Det har hänt tidigare så han lär inte bli förvånad.

Örjan Ramberg:
Citat:
Tre gånger på kort tid 1997 hamnar han i bråk. Klockan tre en morgon i april överfalls han av en eller två personer i sin port på Djurgården. Han får slag och sparkar mot kropp och huvud och svimmar. - Jag hade precis gått in i porten när en eller två personer flög på mig. Det var så pass mörkt att jag inte hann se hur de såg ut eller hur många de var. De hade inga tillhyggen utan använde nävarna. Dessutom är han inblandad i ett bråk på krogen Sturehof. En okänd man trakasserar honom i över en timme. Då får Örjan Ramberg nog och ger honom en dansk skalle. - Jag kände mig pressad, förklarar Ramberg efteråt.

markus.wilhelmson@expressen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in