2019-03-30, 22:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon kanske tappar greppet av ren reflex..
Kvinnor kan annars kväva barn med kuddar?

Usch, vilka vidriga föräldrar.
Hon tappar mest troligt greppet av ren reflex om hon försöker strypa sig själv i alla fall.

Män kan göra detsamma, med kuddar eller nallar.

Ja, håller med - usch vilken man som kunde strypa/kväva hela sin familj. Den familj han ska beskydda.
Citera
2019-03-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Föräldrarna isolerade både sig själva och barnen. Agnes under flera år och Moa vet jag inte hur länge. Åtminstone ett halvår. Har inte hört ett dugg om ifall barnen hade några gamla kompisar hemma eller ej, ens från början.

Hade de det ens i GBG, skulle vara intressant att veta för att få en bättre helhetsbild av hur de stackars flickorna hade det även tidigare i sina liv.

Missan är väl den enda kvar i tråden (som inte är bortjagad) som möjligen kan veta något om det. De pratade en del under pianolektionerna.
Föräldrarna arbetade och gjorde något som krävde barnvakt varje söndag. Du hittar på om isoleringen för du har ingen aning.
Citera
2019-03-30, 22:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Föräldrarna isolerade både sig själva och barnen. Agnes under flera år och Moa vet jag inte hur länge. Åtminstone ett halvår. Har inte hört ett dugg om ifall barnen hade några gamla kompisar hemma eller ej, ens från början.

Hade de det ens i GBG, skulle vara intressant att veta för att få en bättre helhetsbild av hur de stackars flickorna hade det även tidigare i sina liv.

Missan är väl den enda kvar i tråden (som inte är bortjagad) som möjligen kan veta något om det. De pratade en del under pianolektionerna.

Vad tror du är anledningen till att barnen isolerades av föräldrarna?
Citera
2019-03-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Här är ett av dem

Tack. Då var det som jag antog med kompis barnvakten.
Citera
2019-03-30, 22:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Precis! Därför tre mord och tre mordoffer. Finns ingen anledning att gå på Oskars och hans anhörigas bortförklaringar och falsarier. Hanna är ett oskyldigt offer från början till slut!
Äntligen börjar du med ta till dig sanningen om att det rör sig om tre mordoffer.

Jag tror på dig Frank.
Citera
2019-03-30, 22:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Inte ett dugg sannolikt att O var på väg in i en psykos? Titta på testamentets utformning, för här finns fog för att diskutera skev, skevare, skevast... kognitivt.

Spela rollspel - åsyftas H här? För O var den som var uppenbart deprimerad långt innan morden; får påminna om viktnedgången, de mörka ringarna under ögonen (sömnbrist), en tydlig irritation, utebliven deklaration, utgiven (och i alla avseenden bedrövlig) momssaga, beklaganden inför kolleger, uttalanden som "svårigheter att hålla näsan ovanför vattenytan", en uttryckt ovilja att gå ner ytterligare i tid för då skulle han "må ännu sämre." mm.
Inga rollspel här inte, men omgivningen förväntade sig antagligen att han skulle söka hjälp, och momsmänniskorna runtomkring honom kanske inte ville eller vågade ställa frågor och bry sig på riktigt.
Istället planerade han mord, med eller utan H, som en väg ut ur livsledan. Vi vet iaf att sannolikheten är hög för att han är den som fysiskt har genomfört de tre brutala morden.

Påståendet om H som djupt deprimerad har kommit att bli en självklar trådsanning, analyserad in absurdum. Vilka fakta i tråden eller i media kan sägas understödja den tesen?
Du glömde huvudbonaden.

Påståenden i tråden om depression faller samman som handen i handsken med det som skett. Diskuteras även av professioner som Långström senast.

Och nej. Det låter inte ett dugg troligt med en akut insättande psykos med tanke på testamente och brev som tydliggör deras önskan att stendö och döda sina barn.
Citat:
Faller du för frestelsen att hänvisa till S*ehlitz så kan jag i min tur hänvisa dig till "Avstängningar och bannlysningar: feedback." - Vissa regelbrott är allvarligare än andra.
Av vilken anledning hotar du mig när det kommer till att föräldrarna beskrivs deprimerade?
Fyra olika personer än citerade av mig som skriver om föräldrarnas depression.
Det finns säkert fler men med annan benämning.
Citera
2019-03-30, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Föräldrarna arbetade och gjorde något som krävde barnvakt varje söndag. Du hittar på om isoleringen för du har ingen aning.

Hur de kunde arbeta så mycket med så "svårt sjuka" barn hemma är för mig en gåta. De borde ha tagit tjänstledigt ett halvår var. Sökt RIKTIG hjälp i.st.f att fnatta runt hit och dit på alternativa behandlingar i Tyskland och fan vet vart.

Eller skaffat hemhjälp på dagarna när de tydligen måste jobba. Det hade de säkert råd med.
Citera
2019-03-30, 22:49
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Du glömde huvudbonaden.

Påståenden i tråden om depression faller samman som handen i handsken med det som skett.

Och nej. Det låter inte ett dugg troligt med en akut insättande psykos med tanke på testamente och brev som tydliggör deras önskan att stendö och döda sina barn.
Av vilken anledning hotar du mig när det kommer till att föräldrarna beskrivs deprimerade?
Det finns säkert fler men med annan benämning.
Läs: "Avstängningar och bannlysningar: feedback" gällande postaren S*ehlitz. Handlar om trovärdighet.
Citera
2019-03-30, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Läs: "Avstängningar och bannlysningar: feedback" gällande postaren S*ehlitz. Handlar om trovärdighet.
Repeterar:

Citera
2019-03-30, 23:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon tappar mest troligt greppet av ren reflex om hon försöker strypa sig själv i alla fall.

Män kan göra detsamma, med kuddar eller nallar.

Ja, håller med - usch vilken man som kunde strypa/kväva hela sin familj. Den familj han ska beskydda.
Du menar den där lögnen som varenda läkare vet inte är korrekt?

Ja, de är ena riktiga as de där föräldrarna som dödade sina barn. Fruktansvärt att både en mor och en far kan fatta såna hemska beslut.
Citera
2019-03-30, 23:05
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Repeterar:

Finns ingenting i historien som talar emot att O har haft en depression, tvärtom. Vilket framgick i mitt tidigare inlägg.

Utifrån beskrivningarna av H och hennes arbetsförmåga; finns det något av substans som talar för att hon med skulle ha lidit av en depression?
Är det rätt att utgå ifrån att H var djupt deprimerad?
Citera
2019-03-30, 23:07
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Repeterar:

Ditt jallande gällande depression borde bytas ut mot repression. Det är nog vad det hela handlat om. Jag lyfter upp en postares tidiga reflektioner till allmän beskådan igen - dom är tidiga i tråden, men alltjämt klockrena. #364

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in