2019-03-30, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror på det polisen gått ut med. Tycker det är fel att försöka lägga över skulden på O.
Jaha. Men polisen har inte sagt något om förgiftningar eller om någon varit drivande.
Där gissar vi. Du gissar. Jag gissar.
Men det går inte ihop att ständigt hänvisa till polisens hypotes om samförstånd och sedan antyda att Hanna var drivande för att sedan kritisera och kalla skribenter för konspiratoriska när någon tror att Oskar var drivande.
Antingen är vi alla konspiratoriska eller åxå är ingen det. Vi sitter i samma båt men ror åt olika håll.
Citera
2019-03-30, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Yes
Väl?
Citera
2019-03-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Den postaren var visserligen klok, men knappast allvetande. Nu har vi ju alla läst i Svensk Polis hur det gick till så då kan vi gå på fakta i stället för gamla skrönor.

Jag läser i stort sett alla inlägg, men mina inlägg är numera i det
närmaste obefintliga. Vill bara ha sagt att jag tillhör ingen falang,
jag är vare sig "Hannakramare eller Oskarkramare". Utifall att det
var så du uppfattade mitt/mina få inlägg.
Citera
2019-03-30, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej. Men du, har du ens träffat Hanna? Du har inget att komma med. Ja fantasier
Nej, det var liksom inte vad jag påstod. Kände du henne ytligt var frågan.
Citera
2019-03-30, 20:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Yes

Du går från klarhet till klarhet - tack för att du skriver. Sunda vätskor behövs...
Citera
2019-03-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag läser i stort sett alla inlägg, men mina inlägg är numera i det
närmaste obefintliga. Vill bara ha sagt att jag tillhör ingen falang,
jag är vare sig "Hannakramare eller Oskarkramare". Utifall att det
var så du uppfattade mitt/mina få inlägg.
Jag försöker att inte dela upp lag här, men framför allt så känns lagnamnen helt felaktiga. Det finns ingen som ”kramar Oskar”, diskussionen handlar främst om hur mycket H var inblandad i planering och genomförande. Så lagen borde snarare heta ”Hannafriare” och ”Hannafällare”. Polisutredningen bevisar att hon var medgärningsman, mot det står dom som av olika anledningar känner att det är fel.
Citera
2019-03-30, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kände du henne?
Vad håller du på med armstark? Varför har du ett behov av att håna och förminska Missan som faktiskt till skillnad från oss andra har träffat Hanna? Jag kan inte påminna mig om att du pressade elli på samma vis. Jag kan minnas fel men jag tror inte det. Det verkar som att Missans blotta närvaro provocerar dig. Ja, Missan lärde känna Hanna och framförallt Moa.
Oavsett om du anser att det var en ytlig bekantskap så var den tusen ggr närmre än vad vi andra här någonsin kommer i närheten av och för det tycker jag Missan förtjänar respekt!
Citera
2019-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du går från klarhet till klarhet - tack för att du skriver. Sunda vätskor behövs...
Det var väl samma vals som spelats varje kväll det senaste året?
Citera
2019-03-30, 20:14
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja? Jag skrev ju det i första inlägget om Bjärredskväverskan? Han kommer hem, hon har dödat bägge barnen och har misslyckats fullständigt med sitt försök att suicidera på sömntabletter?
Hon bönar och ber att Oskar ska döda henne. För hans del kan det kvitta allting för hon har ju dödat barnen. Att hon vill dö har inte undgått honom liksom, det har hon sagt sen hösten. Ett barn kvävde hon med en kudde, försökte med nästa (eventuellt inslag kvävning) men fick ta till strypning.
Sen hänger han sig.
Ett fullständigt huvudlöst och orealistiskt scenario: Du gör O till ett mähä tillika en mördare som skulle vilja dela skulden för sina barns död med en nervsjuk hustru. - Men först vill han att hon ska kvickna till så att hon blir presentabel för testamentsvittnena...

I ditt scenario skulle en frisk och normalbegåvad O ha larmat 112.
Citera
2019-03-30, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Jaha. Men polisen har inte sagt något om förgiftningar eller om någon varit drivande.
Där gissar vi. Du gissar. Jag gissar.
Men det går inte ihop att ständigt hänvisa till polisens hypotes om samförstånd och sedan antyda att Hanna var drivande för att sedan kritisera och kalla skribenter för konspiratoriska när någon tror att Oskar var drivande.
Antingen är vi alla konspiratoriska eller åxå är ingen det. Vi sitter i samma båt men ror åt olika håll.
Klart det går.
Själv är jag helt inne på deras sammansvurna enighet och skuld ifrågan - samt betydligt mer intresserad av frågan "varför" det skett.

Men eftersom man hellre ska spekulera kring gärningsförlopp så gjorde jag det kring Hanna.
Inte är hon mer skyldig för den skull när det kommer till medgärningsmannaskap? Oskar har ju övervägt tanken men vacklat förstår du. Sen har han signerat brev och ordnat med testamente.

Men tänk om han egentligen inte ville alls? Han kanske ångrade sig?
Senast redigerad av develi 2019-03-30 kl. 20:26.
Citera
2019-03-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Vad håller du på med armstark? Varför har du ett behov av att håna och förminska Missan som faktiskt till skillnad från oss andra har träffat Hanna? Jag kan inte påminna mig om att du pressade elli på samma vis. Jag kan minnas fel men jag tror inte det. Det verkar som att Missans blotta närvaro provocerar dig. Ja, Missan lärde känna Hanna och framförallt Moa.
Oavsett om du anser att det var en ytlig bekantskap så var den tusen ggr närmre än vad vi andra här någonsin kommer i närheten av och för det tycker jag Missan förtjänar respekt!
Det står dig fritt att respektera vem du vill, har jag hindrat dig? Om man ställer sig till doms över döda människor så får man tåla frågor, om det visar sig vara en felaktig dom som i detta fallet så förjänar det ingen respekt från mig i alla fall. Allt skitsnack om Oskars psykiska sjukdomar och svarta mössor motbevisas av polisens utredning. I den utredningen har dom pratat med minst 50 personer som kände både Hanna och Oskar betydligt bättre än Moas pianofröken och har kommit fram till att ingen av föräldrarna var psykiskt sjuk. Förstår du nu varför jag ifrågasätter? Om inte så skiter jag högaktningsfullt i det.
Citera
2019-03-30, 20:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett fullständigt huvudlöst och orealistiskt scenario: Du gör O till ett mähä tillika en mördare som skulle vilja dela skulden för sina barns död med en nervsjuk hustru. - Men först vill han att hon ska kvickna till så att hon blir presentabel för testamentsvittnena...

I ditt scenario skulle en frisk och normalbegåvad O ha larmat 112.
Jasså? Nu är det som så att hon gick med bestämda steg och testamente i handen - för det var precis vad hon ville. Bli klar med allt och få stendö.
Om nu Hanna beskrivs som ett patetisk mähä, mesigare än nån, så kan väl Oskar likaväl ha den rollen? Det finns kuvade män som gör allt för sin kvinna.
Fast att mörda barn kanske han tvekade kring? Han var nog iaf trött på hela tillvaron.
Han kanske ångrade sig - men då hade hon redan dödat barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in