2019-03-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart jag vet. Typisk Bjärredskväverska maternal filicide suicide att bete sig så. Jag lutar mig mot statistiken.
Tänk dig själv att försöka hjälpa en fru som ligger och gråter i soffan kväll efter kväll och vill dö och som vägrar gå till doktorn. Full av ångest över sjuka barn som hon inbillar sig ska ligga så hela livet? Vem skulle inte känna sig slut om man ska jobba och ha ansvar för allt nästan?
När Moa får diagnos då är det värre än nånsin och då börjar hon berätta om sina konstiga hemska tankar om att hon vill ta med sig barnen in i döden. Han är ju livrädd att det ska ske och börjar jobba hemifrån mer. Försöker passa henne alltså. Sen köper han sig tid och låtsas gå med på allt. Grubblar som fan hur han ska ta sig ur detta.

Nänä. Stopp och belägg! Det där vet du ingenting om, såvida du inte själv har jobbat med utredningen.
Du sätter upp ett scenario men det får uppenbarligen inte alla här göra, utan att få tunnor med skit och dumförklaras.
Citera
2019-03-30, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nänä. Stopp och belägg! Det där vet du ingenting om, såvida du inte själv har jobbat med utredningen.
Du sätter upp ett scenario men det får uppenbarligen inte alla här göra, utan att få tunnor med skit och dumförklaras.
Men stopp och belägg! Det vet jag visst. Jag läser ju i tråden att STATISTIK visar på mer korrekt fakta än teknisk bevisning.
Så jag kör väl samma?

Nu har du gnällt över att jag inte bryr mig om gärningsförlopp, att jag borde vara mer öppen för alternativa spekulationer. När jag väl spekulerar så duger det inte?
Citat:
Polisen vet säkert hur det gick till, men det är ju belagt med sekretess. Vi vet inte vad teknikerna såg. Av hänsyn till de anhöriga, som polisen sa,, så är det alltså hemligt och vi lär få spekulera in till dödsdagar. Vad det är för saker de tar sån hänsyn till och varför, det vet jag inte.
Jag tror att man vill mörklägga vissa delar så det inte syns att hon varit mer drivande och dödat barnen.
Glöm inte att det är en enda förövare som dödat bägge två. Det vet vi via tråden, dock inte Fup eller pressträff.
Det är Hanna, sanna mina ord. Vilken bedrövlig mor - ett kontrollfreak?
Senast redigerad av develi 2019-03-30 kl. 19:35.
Citera
2019-03-30, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Positiva saker om H är någonting bra och positiva saker om O är någonting dåligt.
Ja och precis tvärtom är det för dig Maggie. Många ggr har du skrivit att kvinnor kan minsann! Alltså mörda. Samtidigt ondgör du dig över svartmålning av Oskar.
Vi är väl likadana allihop beroende av vilken teori vi har köpt.
Jag har mkt lättare att känna sympati för Hanna eftersom jag tror att Oskar spelat huvudrollen i detta drama.
Du och dina kompisar som envist hävdar samförstånd faller gärna in i kören: Hanna var drivande och som sagt: Hur många ggr har ni inte upprört er över stackars Oskar, han ska inte ensam ta detta medans jag ser aldrig några protester när Hanna utmålas som drivande.
Klassikern är när elli kom ut med förgifta barnen långsamtteorin. Var var ni då? Ja inte här inne och protesterade inte.
Låt oss vara ärliga.
Citera
2019-03-30, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart jag vet. Typisk Bjärredskväverska maternal filicide suicide att bete sig så. Jag lutar mig mot statistiken.
Tänk dig själv att försöka hjälpa en fru som ligger och gråter i soffan kväll efter kväll och vill dö och som vägrar gå till doktorn. Full av ångest över sjuka barn som hon inbillar sig ska ligga så hela livet? Vem skulle inte känna sig slut om man ska jobba och ha ansvar för allt nästan?
När Moa får diagnos då är det värre än nånsin och då börjar hon berätta om sina konstiga hemska tankar om att hon vill ta med sig barnen in i döden. Han är ju livrädd att det ska ske och börjar jobba hemifrån mer. Försöker passa henne alltså. Sen köper han sig tid och låtsas gå med på allt. Grubblar som fan hur han ska ta sig ur detta.
Hanna har blivit bragd om livet. Du kan väl läsa. Så mycket som du skriver. Läs obduktionsrapporten . Där står det tydligt och klart. Inte ens du kan feltolka det.
Hanna ströp ingen. Hon blev själv strypt.
Och Hanna satt inte på soffan och gnällde. Kände du henne?
Citera
2019-03-30, 19:48
Medlem
Citat:
Har själv nästan blivit strypt och jag kan lova dig att det längre tid än några sekunder - och man kämpar som ett vilddjur.
Jag kan lova dig att det är möjligt att få en person att förlora medvetandet på några sekunder genom kvävning/stypning — och du hinner inte kämpa emot alls.
Citera
2019-03-30, 19:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Hanna har blivit bragd om livet. Du kan väl läsa. Så mycket som du skriver. Läs obduktionsrapporten . Där står det tydligt och klart. Inte ens du kan feltolka det.
Ja? Jag skrev ju det i första inlägget om Bjärredskväverskan? Han kommer hem, hon har dödat bägge barnen och har misslyckats fullständigt med sitt försök att suicidera på sömntabletter?
Hon bönar och ber att Oskar ska döda henne. För hans del kan det kvitta allting för hon har ju dödat barnen. Att hon vill dö har inte undgått honom liksom, det har hon sagt sen hösten. Ett barn kvävde hon med en kudde, försökte med nästa (eventuellt inslag kvävning) men fick ta till strypning.
Sen hänger han sig.
Senast redigerad av develi 2019-03-30 kl. 19:52.
Citera
2019-03-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Och Hanna satt inte på soffan och gnällde. Kände du henne?
Kände du henne?
Citera
2019-03-30, 19:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Ja och precis tvärtom är det för dig Maggie. Många ggr har du skrivit att kvinnor kan minsann! Alltså mörda. Samtidigt ondgör du dig över svartmålning av Oskar.
Jag har mkt lättare att känna sympati för Hanna eftersom jag tror att Oskar spelat huvudrollen i detta drama.
Du och dina kompisar som envist hävdar samförstånd faller gärna in i kören: Hanna var drivande och som sagt: Hur många ggr har ni inte upprört er över stackars Oskar, han ska inte ensam ta detta medans jag ser aldrig några protester när Hanna utmålas som drivande.
Klassikern är när elli kom ut med förgifta barnen långsamtteorin. Var var ni då? Ja inte här inne och protesterade inte.
Låt oss vara ärliga.

Jag tror på det polisen gått ut med. Tycker det är fel att försöka lägga över skulden på O.
Citera
2019-03-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Låt oss vara ärliga.
Då och då undrar jag om ” kören för Oskar ” har nåt emot Hanna pga nåt som dom känner till. Jag kände ju båda Hanna och Oskar och därför såg jag med mina egna ögon vem av dom som blev psykisk dålig. Det var Oskar.
Då och då undrar jag om ” kören för Oskar” vet nåt som till ex. att Hanna och Oskar var scientologer och Hanna krånglade till och ville lämna. Det skulle kunna förklara ” körens beteende ”.
Fast jag vet inte om dom var scientologer. Men jag försöker förklara ” körens beteende ” med nåt för annars förstår jag inte denna kärlek till Oskar. Han blev ju sjuk. Där tycker jag synd om honom att han inte sökte riktigt hjälp. Familjen dog , mördades av honom pga det.
Tänk om han hade kommit ut tunneln. Tänk då hade alla levt. Han hade t o m skrattat åt tanken att strypa sina fina barn som han älskade så mycket en gång i tiden
Senast redigerad av Missan27 2019-03-30 kl. 19:58.
Citera
2019-03-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kände du henne?
Yes
Citera
2019-03-30, 20:01
Medlem
develis avatar
Citat: