Citat:
Ursprungligen postat av
kroksnoken
Sen jag flyttade in för flera år sen har jag aldrig sett det förekommit städning eller våtmoppning av trapphuset. Hemma från jobbet igår och kom på dom, precis som jag trodde sker bara torrsopning i trapphuset!
Det har alltid luktat sunkigt i trapphuset, inte så konstigt när ingen moppat golven på åratal.
Alla hyresvärdar jag bott hos tidigare har våtmoppning skett minst 1 gång i veckan och det har luktat fräscht.
Måste hyresvärden moppa enligt någon lag? Vad kan jag göra? Är medlem i hyresgästföreningen.
Jag har klagat på massa brister tidigare i min lägenhet och hyresvärden sköter inte underhållet.
Misstänker dom snålar för spara pengar.
Börja att prata med hyresvärden. Det finns ingen lag som säger att de måste moppa. Det ska hållas tillräckligt rent och snyggt. Luktar det illa så är det det du ska anmäla. Är det smutsigt så anmäler du det.
Många hyresvärdar lägger ut städning på externa bolag. Då kan det bolaget behöva få extra eller ändrade instruktioner.
Åtgärdar inte hyresvärden den olägenhet du upplever så prata med hyresgästföreningen.
Prata med övriga hyresgäster. Upplever de samma problem som du? Om de gör det så ber du även dem att anmäla den dåliga städningen. Om inte så är det nog du som är överkänslig.