2019-03-30, 00:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Ockham igen, vem tjänar otvetydligt mest på Q? Säger du något annat än Trump kommer jag ge dig en virtuell lavett.

Det mesta du skrev var ju rent trams -”hyperbolisk, signal not noise” sånt Q-trams skiter jag i, men det jag citerade var ju i alla fall värt att besvara, så..

Varför tror du Trump tjänar på Q? Enligt de få undersökningar som gjorts anser ju majoriteten av den amerikanska befolkningen att Q är en fånig konspirationsteori - så hur skulle Trump kunna vinna på att förknippas med det?

Sen är det ju en helt annan sak här som kan vara värd att belysas - jag har inte påstått att Trump inte tjänar på Q - det är din alldeles egna halmdocka att ta ansvar för..
Det jag egentligen skrev var: ”Varför tror du inte Q får något i gengäld?”, men du verkar inte sugen på att svara ordentligt..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-30 kl. 00:18.
Citera
2019-03-30, 06:55
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Tror du är väl medveten om den del i tråden som detta var ett svar på, då vi jämförde Google Trends.

Och inget där visade på annat än att Q är annat ”än en krusning på internets hav”. Till skillnade mot det ”enorma genomslag visa, okritiskt och obevisat, påstår.

Ska vi gå vidare eller råkar du sitta på annan information angående Q’s genomslag?
Hur kan man lita på Google Trends när Google och Youtube manipulerar sökresultat relaterade till Qanon, 9/11, Pizzagate och många andra kontroversiella söktermer.
Citera
2019-03-30, 07:13
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danjäl
Tror du är väl medveten om den del i tråden som detta var ett svar på, då vi jämförde Google Trends.

Och inget där visade på annat än att Q är annat ”än en krusning på internets hav”. Till skillnade mot det ”enorma genomslag visa, okritiskt och obevisat, påstår.

Ska vi gå vidare eller råkar du sitta på annan information angående Q’s genomslag?

Varför skulle google duga till att avgöra den frågan? Jag har följt Q sen starten och jag tror aldrig jag googlat qanon. Alla tusentals(!!!) artiklar som skrivits i frågan, alla Q på Trumps rallyn och närvaron på
Twitter är bättre indikationer.
Citera
2019-03-30, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det mesta du skrev var ju rent trams -”hyperbolisk, signal not noise” sånt Q-trams skiter jag i, men det jag citerade var ju i alla fall värt att besvara, så..

Varför tror du Trump tjänar på Q? Enligt de få undersökningar som gjorts anser ju majoriteten av den amerikanska befolkningen att Q är en fånig konspirationsteori - så hur skulle Trump kunna vinna på att förknippas med det?

Sen är det ju en helt annan sak här som kan vara värd att belysas - jag har inte påstått att Trump inte tjänar på Q - det är din alldeles egna halmdocka att ta ansvar för..
Det jag egentligen skrev var: ”Varför tror du inte Q får något i gengäld?”, men du verkar inte sugen på att svara ordentligt..
Vad Trump tjänar på Q är att han kan få ut den riktiga planen och avsikterna genom Q, samtidigt som han säger och gör något annat inför allmänheten. På så vis kan han manipulera och lugna ner mainstreammedierna och dess följare.

Sedan handlar Q om att väcka folk lite åt gången. Det går inte att bara arrestera halva Washington och gå ut med hela sanningen om pedofiler med mera. Det skulle bli en för stor chock.
Citera
2019-03-30, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte riktigt så det funkar, det är ni som måste presentera bevis för att era påståenden är korrekta, vi som fortsätter att vara kritiska (fram tills vi får bevis som omvänder oss) kommer att argumentera emot era bevis och presentera förklaringar kring det som presenteras eller rent av presentera motbevis.

Ett väldigt bra exempel på detta var när det tjafsades om ett specifikt (och sedan 1970- eller 1980-Talet icke aktuellt eller gällande) executive order som presenterades som fortfarande aktivt trots att detta gjordes inaktivt av Reagan trots att vissa användare påstod att det fortfarande gällde under Obamas tid som president.

Vid det tillfället så kunde motbevis presenteras i stora mängder i form av den specifika EO (Executive Order) som gjorde den tidigare inaktuell.

Det finns andra tillfällen där vissa fortfarande tjafsar om huruvida ett ljussken där man bokstavligen inte kan se om det är en raket, skulle vara en raket, men det är inte allt för ovanligt med sådana kurvor i logiken, tittar man runt på forumet så finns det de som inte tror på kärnvapen, de som tror att jorden är platt, de som tror att solen snurrar runt jorden osv.

När det kommer till att påstå saker som att Q skulle vara nära Trump så måste bevis presenteras, det försöktes med det tidigt i tråden i form av ett foto från Air Force One men detta fotografi visade sig väldigt snabbt vara från när Obama satt som president, för att inte tala om andra liknande fotografier i form av militärövningar osv som senare har visat sig vara redigerade eller på andra ändrade bilder för att försöka skapa ett narrativ för att Q skulle vara större än vad det är.

Så, ja bevisbördan ligger hos Q för att bevis att Q är så stor som det påstås vara, det går inte att kräva att ni ska kunna bevisa att Q är äkta dock för det har ni redan tekniskt sett både bevisat och motbevisat samtidigt i form av att Q aldrig talar sanning och alltid talar sanning vilket blir till en paradox.

Nja

Det du pratar om är ju bara en debatteknik som ger de som använder den övertag i tråden, att försöka sälja in den som absolut sanning är ju bara larvigt.

Allt som "motståndarlaget" presenterar skjuts ned med - "har du bevis/fakta som stödjer det".
Allt som dom själva säger, som dom inte har minsta bevis för stöds av - "har du bevis/fakta som säger att jag har fel".

Jag blir alltid lika förbluffad över hur lätt det är att snurra upp "motståndarsidan" i den här tråden, dom faller för det VARJE GÅNG.

Du vet ju precis som jag att det appliceras på precis ALL diskussion i tråden, inte bara Q eftersom vi pratar USA och Trump också.

De som kan sin sak slänger också in meningar som kan tolkas tvetydigt och ger det sista övertaget -
"det har jag aldrig hävdat", "det har jag aldrig sagt". Och skulle man ha sagt det så är det ändå ingen som orkar gå tillbaka och titta. Det är inte alla som behärskar det ännu men skam den som ger sig.

Para detta med en absolut ovilja att syna fakta och påståenden, eller att bekänna en åsikt, "jag har ingen åsikt i denna fråga" är ju en annan klassiker, och tråden står ju helt still annat än som träning i debatteknik för vissa

Men visst så kan vi ju också ha det, för mig är tråden intressant för jag har format en tes kring vem jag tror Q är och nu är jag intresserad av vilket genomslag han får/har, dock så kommer jag inte längre pga. min usla kunskap inom området. Jag tror nämligen att Q kommer diskuteras som oponionsbildare i framtiden snarare än kabal-killer.
Sen var Trump lite kul att följa vilket ju inte gjorde tråden tråkigare direkt.
Citera
2019-03-30, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Nja

Det du pratar om är ju bara en debatteknik som ger de som använder den övertag i tråden, att försöka sälja in den som absolut sanning är ju bara larvigt.

Allt som "motståndarlaget" presenterar skjuts ned med - "har du bevis/fakta som stödjer det".
Allt som dom själva säger, som dom inte har minsta bevis för stöds av - "har du bevis/fakta som säger att jag har fel".

Jag blir alltid lika förbluffad över hur lätt det är att snurra upp "motståndarsidan" i den här tråden, dom faller för det VARJE GÅNG.

Du vet ju precis som jag att det appliceras på precis ALL diskussion i tråden, inte bara Q eftersom vi pratar USA och Trump också.

De som kan sin sak slänger också in meningar som kan tolkas tvetydigt och ger det sista övertaget -
"det har jag aldrig hävdat", "det har jag aldrig sagt". Och skulle man ha sagt det så är det ändå ingen som orkar gå tillbaka och titta. Det är inte alla som behärskar det ännu men skam den som ger sig.

Para detta med en absolut ovilja att syna fakta och påståenden, eller att bekänna en åsikt, "jag har ingen åsikt i denna fråga" är ju en annan klassiker, och tråden står ju helt still annat än som träning i debatteknik för vissa

Men visst så kan vi ju också ha det, för mig är tråden intressant för jag har format en tes kring vem jag tror Q är och nu är jag intresserad av vilket genomslag han får/har, dock så kommer jag inte längre pga. min usla kunskap inom området. Jag tror nämligen att Q kommer diskuteras som oponionsbildare i framtiden snarare än kabal-killer.
Sen var Trump lite kul att följa vilket ju inte gjorde tråden tråkigare direkt.
Vem tror du Q är?

Jag hoppas verkligen du har fel. Opinionsbildare låter extremt tråkigt. Jag vill verkligen att Washington ska rensas ut, och det är ju precis det som Trump själv har sagt att han ska göra.
Citera
2019-03-30, 08:02
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:

För det första var dom två sakerna det jag skrev längst ner i meddelandet som svar på ETT av dina påståenden så det är lagom tramsigt att inte svara på övriga frågor med den motiveringen.

För det handra har ingen av dom två orden något med Q att göra. Att du inte förstår ett svenskt ord och ett begrepp och är inget för något annat än din inkompetens.

Citat:

Vilka raffinerade slutsatser man kan dra om man applicerar Plisskens smörkniv!

Ska vi köra handuppräckning vilka som tror DNC ligger bakom Q som ett led att förstöra för Trump? Fascinerande logik måste jag säga!

Citat:
Sen är det ju en helt annan sak här som
kan vara värd att belysas - jag har inte påstått att Trump inte tjänar på Q - det är din alldeles egna halmdocka att ta ansvar för..

Du påstod i och för sig just det i stycket ovan men det kanske du vill att vi ska ignorera?

Vi pratade om Ockhams rakkniv och jag bemötte alla dina argument hur kan du påstå att det inte är att svara ordentligt?
Citera
2019-03-30, 08:09
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Opinionsbildare låter extremt tråkigt.
Att bilda opinion genom att informera om lögner som andra opinionsbildare sprider kan väl på inget sätt anses vara negativt?
Citera
2019-03-30, 08:35
Medlem
Citat:
Vem tror du Q är?

Jag hoppas verkligen du har fel. Opinionsbildare låter extremt tråkigt. Jag vill verkligen att Washington ska rensas ut, och det är ju precis det som Trump själv har sagt att han ska göra.

Jag tror;

Q;
Q är en grupp, 3-4 killar tar turns att skriva och dom driver olika narrativ. Ta till exempel Ray Chandler som kom out of the blue nyligen, bloddrickande kabalen, och nu är det valkampanj igen.

Q är en oponionsbildare för R eller Trump, vet inte vem som initierat dom.

Q har en kontakt i vita huset men längre ut, absolut inte i den inre cirkeln.

Anledningen att Q får fel lite mellan varven är att han gissar precis som oss andra.
Han har däremot en kille i WH som kan ta lite bilder i rätt rum osv. och sen blir det kvalificerade killgissningar.

Q driver ingen nedmontering av "deep state"

Trump driver ju själv nedmonteringen av "deep state" men inte riktigt som Q vill få det till. Dock så är Trump (tror jag) ett tecken i tiden precis som att "populistiska" partier (alla som går emot rådande maktstruktur...) i EU är på stark frammarsch och vi kommer få Kd,M,SD regeringen (ja, i den ordningen) 2022. Sittande politikerkår har blivit för allenarådande och befolkningar har pushat tillbaka i ett par år nu genom att välja de som presenterar sig som bättre alternativ.
Trump har sett sin chans att göra ett avtryck i historien och han tog den.

Trump;
Jag tror eftermälet får utvisa vad han är för mig, det är så extremt mycket desinformation och jag kan inte riktigt sålla i vad som är sant eller inte. Ta bara Mueller utredningen, han är antingen oskyldig eller så satte han press (genom Huber?) på Mueller et.al. så dom droppade allt inkriminerande, vi vet helt enkelt inte. Jag kan ju gissa att det mest sanna i hela Steelerapporten förmodligen var videon med Trump och en kissande prostituerad på ett hotellrum i ryssland...

NSA;
Vad jag vet så har inte Trump rensat ut i NSA men snake får väl rätta mig om jag har fel.
Jag tycker också det verkar som det dyker upp lite phonerecords och annat mellan varven som jag funderat på var dom kommer ifrån. Att föredetta top-brass inom CIA och FBI och DOJ hatar Trump och gjorde allt för att motarbeta honom vet vi nu, eller det har dom skrivit själva och ofta på twitter
Vad jag vet, och Snake kommer vara snabbare än en kopparorm här, så har väl inte NSA kritiserat Trump alls?

Kan mycket väl vara så att NSA bestämt sig för att stötta Trump, det vet vi inte heller, men jag gissar att om hela intelligenscommunityt gått emot honom enhälligt så hade han inte blivit långvarig så dom har iallafall inte gått ihop med FBI och CIA.

Vi vet ju dessutom att Snowden bara outade NSA så det kan ju vara en maktkamp mellan letter agencies till exempel?

Frågar du mig så tycker jag det är rätt intressant tidsfördriv, bara det att Q inte är spindeln i nätet
Citera
2019-03-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Att bilda opinion genom att informera om lögner som andra opinionsbildare sprider kan väl på inget sätt anses vara negativt?
På så vis låter det bra. Om man alltså kan samla ihop hela högern under samma tak och samtidigt väcka denna höger gradvis så ser jag inga problem.

Jag är mer rädd för att Q blir som många kritiker har påpekat. Alltså att bara snacka och underhålla de människor som vill gå till botten med pedofilerna, 9/11, federal reserve etc.

Dock tror jag inte det, utan jag tror revolutionen är på riktigt, och Q är en del av det. Patriots are in control!
Citera
2019-03-30, 08:39
Medlem
Citat:
På så vis låter det bra. Om man alltså kan samla ihop hela högern under samma tak och samtidigt väcka denna höger gradvis så ser jag inga problem.

Jag är mer rädd för att Q blir som många kritiker har påpekat. Alltså att bara snacka och underhålla de människor som vill gå till botten med pedofilerna, 9/11, federal reserve etc.

Dock tror jag inte det, utan jag tror revolutionen är på riktigt, och Q är en del av det. Patriots are in control!

Q är en del av det genom sitt oponionsbildande, bara inte så heroisk som han vill få oss att tro, lite som Da Nang Dick typ

Betänk här att Podesta och Allefantis är under belägring 24-7 av fradgande Q-followers så nog har han genomslag i verkligheten mellan varven...
Citera
2019-03-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora

Du har ju en lite helt egen take på allt detta, vad tänkte du på här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in