2019-03-29, 18:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Jaha, så framöver kommer det dyka upp 10 000 bruneiska fejkbögar som ska ha gratis bostad och bidrag.

Neverending story...
Citera
2019-03-29, 18:56
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardienne
Kristendomen innehåller inga jordiska straff alls. Det finns 10 bud att hålla men inga straffsatser och ingen som är utsedd till att verkställa några straff.

Jodå, Bibeln är full med straffsatser. Jag lovar.
Citera
2019-03-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte

Har ni er egen lagstiftning?
Citera
2019-03-29, 19:13
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:
Straffsatserna gick i graven med Jesus. Efter det gäller " som du dömer skall du dömas" och "som du mäter upp skall det mätas upp åt dig" . Den som är kristen tar dessa ord för sanning. Detta är hur man skall döma. Noggrannare påbud finns ej.
Citera
2019-03-29, 19:29
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardienne
Straffsatserna gick i graven med Jesus. Efter det gäller " som du dömer skall du dömas" och "som du mäter upp skall det mätas upp åt dig" . Den som är kristen tar dessa ord för sanning. Detta är hur man skall döma. Noggrannare påbud finns ej.
Ty sannerligen säger jag er: Förrän himmel och jord förgås, skall inte ett jota eller en enda prick i lagen förgås förrän allt har skett.
Lagen existerar och dess straff existerar. Att vissa delar var temporära (djuroffren, högtiderna, mm.) nullifierar inte det faktum att Guds lag fortfarande gäller, och det är värdsliga staters uppgift att beivra brott mot lagen i enlighet med Guds ord.
Citera
2019-03-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ty sannerligen säger jag er: Förrän himmel och jord förgås, skall inte ett jota eller en enda prick i lagen förgås förrän allt har skett.
Lagen existerar och dess straff existerar. Att vissa delar var temporära (djuroffren, högtiderna, mm.) nullifierar inte det faktum att Guds lag fortfarande gäller, och det är värdsliga staters uppgift att beivra brott mot lagen i enlighet med Guds ord.
Du är en ärlig kristen som inte försöker att skönmåla kristendomen.
Citera
2019-03-29, 21:12
Medlem
Gardiennes avatar
Citat:

Det blir tydligare om man citerar en större del av sammanhanget.

18 Sannerligen, innan himlen och jorden förgår skall inte en enda bokstav, inte minsta prick i lagen förgå; inte förrän allt har skett.
19 Den som upphäver ett enda av buden, om så det allra minsta, och undervisar människorna så, han skall räknas som den minste i himmelriket.

Jesus talar om buden och om straffet för att bryta dem. Det finns inga synder som blivit tillåtna utan lagen gäller på det sättet. Den gäller fastän inga jordiska straffsatser längre finns. Dessa ord finns i bergspredikan och där uppmanar Jesus oss till att förlåta syndare, inte att straffa dem. Det vore konstigt om Jesus skulle ha hänvisat till bestraffningslagarna mitt i denna predikan som går ut på att visa kärlek, ödmjukhet och förlåtelse. Nej Jesus påminner oss om att hålla lagen själva, inte att se efter att andra håller den.
Citera
2019-03-29, 23:21
Medlem
SvampDamp.s avatar
Jag spyr på koranens fredliga troslära. Att stena ihjäl en oskyldig människa med en annan läggning — är bara sinnessjukt.
Citera
2019-03-30, 00:03
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:

Lovar du? Ah men då så. Ingen anledning att ifrågasätta, för han lovar ju.... utan att kunna ett skit
Citera
2019-03-30, 00:10
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Lovar du? Ah men då så. Ingen anledning att ifrågasätta, för han lovar ju.... utan att kunna ett skit

Inte för att du på allvar är intresserad , men dödsstraff för homosexuella stadfästs i det Nya testamentet, i Judasbrevet 7. Din moral är inte bättre än Guds.
Citera
2019-03-30, 00:13
Medlem
islamcultofdeaths avatar
Citat:
Inte för att du på allvar är intresserad , men dödsstraff för homosexuella stadfästs i det Nya testamentet, i Judasbrevet 7. Din moral är inte bättre än Guds.

Du kommer med ett påstående, en lögn och sen när du ska peka på källan så saknas all relevant information för du har den inte.

Jag frågar igen!
Var står det någonstans i Bibeln att homosexuella ska stenas?
och...
När stenade kristna homosexuella? Har det ens hänt? Nej.

Jämför inte islam med kristendomen, eller någon annan religion för den delen. Det går inte att jämföra islam med något, för islam är en pedofil- homofil- nekrofil- psykopat- sociopat-"religion" och en dödshyllande mentalsjuk inavlad sekt.
Senast redigerad av islamcultofdeath 2019-03-30 kl. 00:25.
Citera
2019-03-30, 00:36
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Du kommer med ett påstående, en lögn och sen när du ska peka på källan så saknas all relevant information för du har den inte.

Jag frågar igen!
Var står det någonstans i Bibeln att homosexuella ska stenas?
och...
När stenade kristna homosexuella? Har det ens hänt? Nej.

Jämför inte islam med kristendomen, eller någon annan religion för den delen. Det går inte att jämföra islam med något, för islam är en pedofil- homofil- nekrofil- psykopat- sociopat-"religion" och en dödshyllande mentalsjuk inavlad sekt.

Jag har inte ljugit någonstans. Det står inte att de ska stenas, det står att de ska dödas; både i Gamla och Nya testamentet stadfästs detta. Är man en pervers homofil kan jag förstå att man bestrider denna tydliga lära.

När kristna stenade homosexuella senast kan jag inte komma ihåg, men avrättat dem har man gjort fram tills relativt nyligen. Homosexualitet har traditionellt varit förbjudet i kristen civilisation.
Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, så har de båda gjort något avskyvärt. De ska döden dö. Deras blod ska komma över dem (3 Mos. 20:13).
Därför har också Gud överlämnat dem åt skamliga lustar. Ty deras kvinnor har utbytt det naturliga umgänget mot det som är mot naturen.

På samma sätt har också männen övergett det naturliga umgänget med kvinnor och har blivit upptända av lust till varandra och bedrivit skamliga handlingar, män med män, och så på sig själva fått sin förvillelses rättmätiga lön.

Fastän de känner till Guds rättvisa dom, att de som gör sådant är värda döden, gör de inte bara det själva, utan håller också med dem som gör det (Rom 1:26-27, 32).
Så har också Sodom och Gomorra och städerna där omkring, vilka på samma sätt som de förra bedrev otukt och gick efter främmande kött, blivit satta till ett varnande exempel och lider den eviga eldens straff (Judas 7).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in