2019-03-30, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänk efter själv innan du svarar som goddag yxskaft. Gå tillbaka till det jag skrev i stället för att hitta på något annat svammel. Jag skrev alltså:

Det är en sak att det möjligen, men att kunna härleda är något annat. Kroniska sjukdomar uppkommer inte som akuta gör och grunden för kroniska sjukdomar är individuellt betingade exempelvis genom medfödda sjukdomar och missbildningar som inte nödvändningtvis syns.

Om en enskild skada ger anledning till operation och operationen ger upphov till en handikappande kronisk infektion så kan denna infektion naturligtvis härledas direkt till operationen som i sin tur kan härledas till den ursprungliga skadan. Sedan kan man naturligtvis leka Popper och hålla på med sådana vetenskapsfilosofiska hårklyverier (och göra likartade juridiska utvikningar) men känns rätt vid sidan om i det praktiska sammanhanget. Ämnet är f.ö. off topic och jag tänker inte diskutera det vidare oavsett hur många pejorativa uttryck du drar till med.
Citera
2019-03-30, 13:08
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Om en enskild skada ger anledning till operation och operationen ger upphov till en handikappande kronisk infektion så kan denna infektion naturligtvis härledas direkt till operationen som i sin tur kan härledas till den ursprungliga skadan. Sedan kan man naturligtvis leka Popper och hålla på med sådana vetenskapsfilosofiska hårklyverier (och göra likartade juridiska utvikningar) men känns rätt vid sidan om i det praktiska sammanhanget. Ämnet är f.ö. off topic och jag tänker inte diskutera det vidare oavsett hur många pejorativa uttryck du drar till med.

Nu var det inte så i detta fall, vilket är det fall vi diskuterar. Om en enskild skada ska ge upphov till något är det akut. Om inte och tiden förflyter finns det så mycket annat som kan spela in.

Summa summarum, alla påståenden om att ÖR skulle ha mördat JN eller förorsakat hennes död direkt eller indirekt saknar alla upptänkliga bevis. Det är bara lösryckta påståenden som fullständigt saknar relevans.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-03-30 kl. 13:17.
Citera
2019-03-30, 13:21
Bannlyst
Citat:
Du läser inte bra: Infektioner kan också uppstå hos patienter med inopererade främmande föremål till exempel konstgjorda höftleder, men sker bara hos 1–2 % av dessa patienter.

(FB) Skvaller om Josefin Nilsson? Avliden 2016-02-29 (Sammanfogad)

Hade hon främmande föremål inopererade? Låter långsökt hur som helst. Han dömdes för ett knytnäveslag i magen. Att behöva operera ryggen efter det, låter ju inte heller trovärdigt.
Citera
2019-03-30, 13:30
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Hade hon främmande föremål inopererade? Låter långsökt hur som helst. Han dömdes för ett knytnäveslag i magen. Att behöva operera ryggen efter det, låter ju inte heller trovärdigt.

Tyckte att det talats om steloperation och titanskruvar, men det du citerar var egentligen endast ett svar till den som menade att osteomyelit bara är en bakteriell infektionssjukdom. Jag förtydligade bara det som gäller för sjukdomen i sig.
Citera
2019-03-30, 13:35
Bannlyst
Citat:
Tyckte att det talats om steloperation och titanskruvar, men det du citerar var egentligen endast ett svar till den som menade att osteomyelit bara är en bakteriell infektionssjukdom. Jag förtydligade bara det som gäller för sjukdomen i sig.

Steloperation görs väl i ryggen och han slog i magen. Finner ingen logik i detta.
Citera
2019-03-30, 13:42
Medlem
Citat:
När de själva ger första slaget vad är ditt råd då?

Våld är aldrig ok från något håll, det är könlöst.

Dåligt beteende bör aldrig belönas.

Dessutom lär vi omgivningen hur vi vill bli behandlade.

Kärlek ska inte göra ont.
Citera
2019-03-30, 13:44
Medlem
Citat:
Steloperation görs väl i ryggen och han slog i magen. Finner ingen logik i detta.
Vad jag förstår så sparkade han i magen, och slog knytnävarna i ryggraden.
Citera
2019-03-30, 14:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Jag finner ingen logik alls och har inte svara på något annat än på frågan om kotor kan ruttna.
Citera
2019-03-30, 14:28
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Vem?

Nin_ Pr_ge står det om 2015?

*a
Tänkte på https://g.co/kgs/2mCBkq , men det kanske är gamla uppgifter? Dom är ju inte skrivna på samma adress enligt Ratsit.
Citera
2019-03-30, 14:30
Medlem
Hardstekts avatar
När man endast kollar på nyhetssändningarna så får man intrycket av att ör och jn bodde tillsammans i ett destruktivt förhållande fram tills hon dog.

Men deras relation tog slut för över 20 år sedan??? Är det något skämt eller?

Hur fan kan det vara relevant överhuvudtaget.

Sen läser man den här tråden från början. Det är uppenbart att jn hade stora problem. Problem som sitter djupare än ett destruktivt förhållande på 90talet.
Citera
2019-03-30, 14:31
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
När de själva ger första slaget vad är ditt råd då?
Då får väl mannen gå..
Citera
2019-03-30, 14:31
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
När man endast kollar på nyhetssändningarna så får man intrycket av att ör och jn bodde tillsammans i ett destruktivt förhållande fram tills hon dog.

Men deras relation tog slut för över 20 år sedan??? Är det något skämt eller?

Hur fan kan det vara relevant överhuvudtaget.

Sen läser man den här tråden från början. Det är uppenbart att jn hade stora problem. Problem som sitter djupare än ett destruktivt förhållande på 90talet.

Han förföljde väl henne i flera år? Trakassera henne via telefon bland annat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in